פוגע בכבוד הישראלי. ליברמן (צילום: רויטרס)
ליברמן: "גילה היא חלק אינטגרלי מירושלים" | צילום: רויטרס

"אני מאמין שאין בכוונת האמריקאים לקיים שיחות ישירות עם האיראנים, זה נשמע לי כמו ברווז עיתונאי", כך אומר הבוקר שר החוץ אביגדור ליברמן לרזי ברקאי בתכנית "מה בוער". ליברמן התייחס לידיעה שהופיעה הלילה בניו יורק טיימס על פיה אחרי הבחירות ייישבו האמריקאים עם האיראנים לשיחות ישירות על נושא הגרעין.

"גם האמריקאים למודי ניסיון מהאיראנים", אמר ליברמן, "ואני נוטה להאמין להכחשה של הבית הלבן. מה שהאיראנים מנסים לעשות זה רק להוריד את הסנקציות. שמנו לב שבמשרד החוץ הרוסי פורסם משהו דומה, אבל לי זה נשמע כמו ברווז עיתונאי. האיראנים רימו פעם אחרי פעם את מועצת הביטחון והמערך הבינלאומי שהוקם, וברור שהם לא מתכוונים לשלם שום מחיר".

על שכונת גילה אמר ליברמן: "גילה היא חלק אינטגרלי מירושלים על פי החוק הישראלי. לכם אנחנו מצפים מהאיחוד האירופי לגישה ענינית וישירה ונושא. אנשים לא ביקרו בגילה ומביעים דעתם. כדאי להם פעם אחת לבוא ולראות ולא מאה פעם לשמוע".

"בשורות טובות". יחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
ליברמן על יחימוביץ': "רוצה לחסל את הסקטור הפרטי" | צילום: חדשות 2

ליברמן התייחס באופן טבעי גם לבחירות הקרבות, ולועדה שתיקבע את הרכב רשימת ישראל ביתנו לבחירות 2013: "אנחנו קובעים את הרשימה בצורה הוגנת, וכל המפלגות היו שמחות ללמוד על המנגנון שלנו. הוועדה שבוחרת את הרשימה לא מורכבת מקרובי משפחה ולא ממקורבים. לאנשי הועדה אין אמביציה והם לא יכולים להיבחר לכנס. לגבי הרכב הרשימה, גם בכנסת הקודמת נכנסו אנשים לרשימה שלא חשבתי שהם צריכים להיות ולהיפך. ברוב המקרים הועדה המסדרת היתה יותר מוצדקת ממני". הוא סירב להתייחס למות שלדעתו צריכים לצאת מהרשימה: "ברור שיהיו חידושים ברשימה, אין רשימה אחת בכל הכנסות ששומרת על עצמה. אני לא יודע לגבי אנסטיה מיכאלי, אין לי כרגע מושג ואנחנו לא מתעסקים בזה, בטח לא בחודש הקרוב".

"ישראל ביתנו תצטרף לממשלה שתתמקד בענינים הפנימים של המדינה  כמו חוק טל, שינוי שיטת הממשל ובניה ציבורית", אמר ליברמן, "לא נפסול את אהוד אולמרט, אבל כל ההרפתקאות המדיניות עם הפלסטינים, לא מקובלים עלינו באופן מוחלט". ליברמן תקף אישית את יו"ר מפלגה העבודה שלי יחימוביץ' כשאמר: "לשלי יחימוביץ סיסמאות של המפלגה הבולשביקית. היא מציעה לקחת תכסף מעשירים ולתת לעניים. זה פופוליזם נטו".

"אנחנו חייבים להגדיל את העוגה. כדי לחלק סיוע לנזקקים חייבים לייצר תקציב נוסף. ככל שהמדינה יותר עשירה, יש יותר רווחה. לכן המודל של יחימוביץ, לחסל את הסקטור הפרטי ואת כל האנשים שמסוגלים לייצר מקומות עבודה, הוא מודל קובני צפון קוריאני".