ההצבעה היא החלק הקל (צילום: רויטרס, חדשות)
שלא יעבדו עליכם | צילום: רויטרס, חדשות

לא מעט בני נוער, שעדיין לא יכולים להצביע ולהשפיע, צפויים לנצל את יום הבחירות על מנת להרוויח קצת כסף. בהסתדרות הנוער העובד והלומד מעריכים כי 35,000 נערים ונערות ימצאו עצמם מועסקים ומשולבים במגוון תפקידים במפלגות השונות. על מנת להקטין את הסיכוי שאותם צעירים ימצאו עצמם ללא שכר וזכויות הם מפרסמים 9 כללים:

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם

1. בקשו לקבל מסמך, על נייר "רשמי" של המפלגה שמאשר שהתקבלתם לעבודה, במסמך (המכונה "חוזה" או "הודעה לעובד" ) יופיע השם המלא ומספר תעודת הזהות שלכם. עוד יופיעו שם הממונה עליכם, הגדרת התפקיד שלכם וגובה השכר שתקבלו לשעה.

2. על המסמך יופיע גם "מספר המפלגה" ופרטי ההתקשרות השונים: וודאו שיש אצלכם את מספרי הטלפון, הפקס, כתובת המייל ושאר הפרטים של המעסיק שלכם.

3. ודאו שהמקום שאתם עובדים בו אכן קשור למפלגה, שהסניף או המטה מופיעים באתר האינטרנט של המפלגה או שמנהל הסניף או המטה אכן מורשה ומוסמך לקבל אתכם לעבודה.

4. ערכו רישום של הימים ושל שעות העבודה, אל תסכמו על הרישום שעורכים נציגי המפלגה. החתימו בסוף כל יום עבודה את הממונה עליכם שיאשר בחתימתו את השעות שעבדתם.

5. בנוסף לשכר העבודה (מכיוון שאתם מועסקים פחות מ-75 ימים..) מגיע לכם, בנוסף לשכר העבודה עוד 4% תוספת עבור פדיון דמי חופשה.

6. בשונה מהעובדים המבוגרים (מעל גיל 18) שלהם מותר להפחית 25% למס הכנסה - אסור להפחית את הסכום הזה לבני הנוער העובדים.

7. בסוף העבודה בקשו לקבל תלוש שכר, אתם זכאים לקבל תלוש שבו מפורטת כמות השעות והימים שעבדתם וכן גובה השכר שקיבלתם.

8. עבור עבודה ביום הבחירות עצמו תקבלו לפחות 200% משכר המינימום הקבוע בחוק.

9. זכרו שאתם יוצאים לעבוד אתם לא לבד: הסתדרות הנוער העובד הלומד עומדת לרשותכם ליעוץ סיוע והכוונה. אל תהסו לפנות (בדוא"ל nitzul@noal.org.il, בפקס:03-5125157, ובמוקד *1121 מכל טלפון).

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק