יום חג במשכן הכנסת (צילום: חדשות2)
ינסו להגיע לכנסת. ארכיון | צילום: חדשות2

לקראת בחירות 2013 מתכוונים גורמים במגזר הערבי להקים מפלגה ערבית חדשה ראשונה מסוגה שתתמוך במדינה, ושאינה לאומנית ערבית - כך נודע לחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 באינטרנט

החברים המשוערים במפלגה יהיו ככל הנראה אנשי ציבור ידועים. גורם המעורב בניסיונות ההקמה אמר לחדשות 2 באינטרנט: "אתמול נפגשנו לראשונה והוחלט על הקמת וועד מנהלי שישרת את המפלגה", סיפר המקורב לתנועה המתגבשת.

בראש המפלגה צפוי לעמוד עאטף קרינאווי, איש ציבור מוכר מהעיר רהט בדרום, החבר גם במרכז הליכוד ומשמש כאחראי על צמצום הפערים בין האוכלוסייה הערבית והיהודית במשרד האוצר.

עוד נודע לחדשות 2 באינטרנט, כי המפלגה החדשה תתמקד אך ורק בסוגיות הקשורות לאוכלוסייה הערבית בישראל, ובמיוחד באוכלוסיית הילדים והזוגות הצערים.

"נמאס לנו מהח"כים הערבים שרוב עניינם הוא מדיניות החוץ של העולם הערבי והעם הפלסטיני. אנחנו רוצים לטפל באוכלוסייה הערבית במדינת ישראל", הכריז הגורם.

חלופה לח"כים הערבים הוותיקים?. זועבי וטי (צילום: חדשות 2)
חלופה לח"כים הערבים הוותיקים?. זועבי וטי | צילום: חדשות 2

לדבריו, התנועה תחל בפעילות בהקדם. "בימים הקרובים יהיו נפתח בפועל בקמפיין במטרה להגיע לכל בית בארץ. הגיע הזמן שכולם יכירו אותנו, ידעו שיש דרך אחרת ושיש כיוון אחר. לא מדובר באנשים שיכהנו כחברי כנסת עשרים שנה ולא יטפלו באוכלוסייה שלהם".

עאטף קרינאווי הגיב לפרסום והסביר בשיח עם חדשות 2 באינטרנט: "אנחנו לא נגד המפלגות הקיימות או אף אחד, אבל אנחנו רוצים לעשות את השינוי. רוצים לעצור את האלימות והירי המשתולל במגזר", הוא הסביר ופרט, "אנחנו רוצים לספק מקומות עבודה לצעירים. מגורים לזוגות הצעירים. לדאוג לבעיית החינוך במגזר. הגיע הזמן לשינוי הזה ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה. בקרוב אנחנו נפגשים עם הרבה אנשים במגזר הערבי כדי להציג להם את האמונות שלנו".