יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, פתח אתמול את קמפיין הבחירות באולם הספורט בקצרין במצע חברתי לפיו מי שנותן יותר חייב לקבל יותר. המצע מתמקד בשני נושאים עיקריים: חינוך ושירות בצה"ל. "המדינה חייבת לחזק את התחושה של אמונה בצדקת דרכנו ולחזק את המורשת והערכים היהודים על חשבון התפיסה הפוסט ציונית של יולי תמיר ושכמותיה", קרא ליברמן מעל הפודיום. "יש להעמיק את לימודי היהדות והציונות ולא את לימודי הנכבא ומחמוד דררווישים למינהם".

החלק השני התייחס כאמור לתופעת המשרתים בצה"ל ויותר מכך לתופעת המשתמטים. "מי שרוצה את כל הזכויות ישא גם בכל החובות: בלי שירות לאומי אין ביטוח לאומי", אמר ליברמן. לדבריו הצעת החוק הראשונה ש"ישראל ביתנו" תגיש בכנסת ה-18 תעשה סדר בשני הנושאים האלו: חינוך וביטוח לאומי.

ליברמן מבקש להטיב עם החיילים הקרביים באמצעות מתן הטבות הקשורות ללימודים אחרי השירות הצבאי. "היחידים שיוכלו להתקבל למקצועות המבוקשים במוסדות להשכלה הגבוהה, לדוגמא רפואה ומשפטים, במסגרת האפליה המתקנת, קרי פסיכומטרי נמוך יותר מהמקובל, יהיו חיילים קרביים בלבד".

ההטבות יקבלו ביטוי גם בכיס ויינתנו על חשבון אותם אלו שלא משרתים. ברצונו לאפשר לחיילים קרביים לקבל פטור מתשלום שכר לימוד למשך 3 שנים. חיילים אחרים או כאלו שמשרתים שירות לאומי אלטרנטיבי ישלמו 50% משכר הלימוד. "אלו שלא עושים דבר ישלמו שכר לימוד מלא, לפחות פי שלוש ממה שמשלמים היום".

כך לדבריו מעודדת המדינה מהו סדר העדיפויות הרצוי מבחינתה ומעודדת ערכים מסוימים על פני אחרים. "כך הופכת המדינה את אלו שנאמנים לה ואלו שנושאים בעול ההגנה לרצויים ולא לפראיירים", אמר.