דעות
תגובות (302 תגובות ב-168 דיונים)
118. שאנחנו הולכים לרופא לבצע ניתוח אז הולכים למרות שאנחנו יודעים שזה כואב
כך אותו הדבר בעניין המילה, זה קשר לאומה היהודית מה שמחבר יהודי אם דתו ואמונתו, יש לך חופש בחירה והרבה פעמים יש גברים שלא מלו ונמהלים בגיל מבוגר איזה פלא?
* דניאל   02/07/12 | 09:31
117. זה ידוע שהרופאים בשנות ה-2000 !חמשת אלפי שנה לאחר קבלת התורה הגיעו להבנה כי בדיוק מ-8 ימים.מערכות הגוף שבתינוק חזקים בשביל לעבור ברית מילה
מדהים!!!והתורה עוד היתה הרבה....לפני ה"נאורים"שלנו היום. גם חכמי ישראל מדורות עברו היו הרבה יותר חכמים מה"חכמים" המרוטשים שלנו כיום.
* מני   02/07/12 | 09:29
116. קים רטוש-המילה האחרונה
מתי כבר תתחיל לכתוב בעיתון כמו "הארץ" זה מקומך הטבעי " עיתון לאנשים חושבים" אינטלגנטים,וחושבים מחוץ לקופסא, כותב נפלא,חכם,ובאומץ גדול כל הכבוד!!!
* משה-תל אביב   02/07/12 | 09:28
115. איסור ברית מילה זו פגיעה בחופש הדת
ויש לזה גם הצדקה רפואית הברית מפחיתה את הסיכויים להדבק באיידס
* די לכפייה חילונית   02/07/12 | 09:22
114. קים כמו רוב התגובות
ברית מילה זה בריא התורה שלנו אם תשים לב ממנה מצאו שהתרופות למחלות זאת המחלה עצמה וגם אהיודים מהווים פחות מאחוז אחד מכלל העולם ואנחנו ידועים מאוד בעולם איפה ראיתה עוד דת שמהווה פחות מאחוזון וכל כך נפוצה זה כבר אומר שאנחנו עם נבחר זה כבר אומר שהתורה שלנו אמת זה כבר אומר שברית מילה זאת חובה לכל יהודי ואם אתה נגד זה אז לך לגרמניה תגור שם תתחתן ואל תימול את הבנים שלך ואז חס וחלילה הסיכון למחלות אצלם יותר גבוהים אז לך נירא אם לקים רטוש יש ביצים או שהוא סתם עוד פקה פקה שמנס לחזור למסך אחרי חצי שנה שלא שמעו ממנו
* שיר   02/07/12 | 09:22
113. ברור אנחנו יותר טובים מאלוהים, זה מה שאתה אומר??
תעשו טובה אנשים היום חיים בסרט שהם יותר חכמים ויותר "הומניים" מאלוהים... אותו אחד שמחבק פלסיטיני שבא להרוג אותו ומרביץ לחייל שבא להגן עליו, חושב שצריך להפסיק שלא נאמר "לאסור" את מצוות ברית המילה.. חיים בלפלנד. ודבר אחרון, כולה קים, לא צריך לעוף יותר מדי, בטח צמא לקצת תשומת לב.. לא נורא אחי, תתנחם באיזה המבורגר :)
* עוגי   02/07/12 | 09:19
112. יופי שכל, אתה באמת לא יודע שזה בריא יותר לבן אדם ומונע מחלות?
קים אתה חתיכת נרקיסיסט...
* אלוהים ישמור   02/07/12 | 09:14
111. המילה האחרונה
כל המקטרגים,כנראה לא הבינו את הכתבה,כי היא כתובה בכמה דרגות מעל יכולתם האינטלקטאולית, 1-מותר להביא דעה שונה,הגיע הזמן שתפתחו את הראש 2-יש הסבר ברור,שאין שום קשר בין המילה,ליהדות,כי יהודי הוא מי שאימו יהודיה 3-אין ספק" שהמילה "היא טכס פולשני ופוגעני,ויש הרבה אנשים שחוששים מזה.
* אילנית-חיפה   02/07/12 | 09:06
את המקטרגת הראשונה .ברית מילה חובה .
זה מה שמייחד אותנו כעם יהודי. ואפילו הגויים מחקים אותנו בזאת ,ולמה? כי הם רוצים להתעלל בילדיהם? מספיק כבר עם הטימטום שלכם.כולם יודעים עד כמה ברית המילה היא לטובת התינוק .אבל אנשים בורים כמוכם שלא מבינים כלום ובמקום ללמוד מגיבים דעה .עדיף שתלכו ללמוד .התורה כולה חוכמה והלומד בה משכיל.
* מיכה   02/07/12 | 10:54
110. פולחן שבטי מזעזע
פשוט פולחן שבטי מזעזע אצל השיעים גם נהוג להלקות עצמך עד זוב דם ומכיוון שילד לא יעשה זאת לעצמו אז פשוט מלקים אותם עד זוב שם להרבה מהיהודים פה בטוח היו אומרים שזה ברברי ופרימיטיבי זה בדיוק אותו דבר כמו המום שמטילים בתינוקות בשם האמונה
* אורח   02/07/12 | 09:01
109. לו רק ידעת
לפני כל הכתבה המדהימה הזו.. היה רצוי שיהיב תחקיר קטן..אפילו לא גדול מהי התועלת בברית מילה, בטח מבחינה בריאותית!כל כך הרבה בעולם שהם לא יהודים הם נימולים. . אולי כדאי שתעשה תחקיר למה. לפעמים רק לכתוב כדי שתהיה כותרת טובה זה ממש לא מספיק בייחוד שהתוכן מזלזל באינטלגנציה של הקורא.
* קרן   02/07/12 | 08:55
108. דור 3 לניצולי שואה...
ממש מזכיר תקופה ישנה לאסור ברית מילה אחכ ללמוד תורה אחכ ללכת בחוץ בבגדים שמסמלים יהדות ובסוף בשורה ישרה לגטאות... קים תרד מהארץ תעזוב אותנו בשקט אתה עושה צער גדול להרבה אנשים
* דור3 לניצולי שואה   02/07/12 | 08:51
107. אסוררררררררררררררר
חייבים לעשות ברית מילה טוב הממשלה הזאת הורסת הכול!!! צריך כבר להעיף אותם
* 302ד   02/07/12 | 08:50
106. אני חרדית גאה!!!!!!!!!!!!!
* חרדית   02/07/12 | 08:42
אבל חשבתי שלחרדים אסור להיות גאים..
טוב נו,תמיד יש פעם ראשונה. ברוכה הבאה לקהילה!
* חרדה לחרדים   02/07/12 | 09:17
105. בחים אבל בחייםםם
לא יבטלו בישראל את ברית המילה הילד לא יכול שלא יהיה לו ברית מילה .. o_O זה לכאא הגיונייייייייי
* הדס   02/07/12 | 08:23
104. בן אדם שלא מביןן מה הוא רושם בכלל
ברית מילה זה חשוב ויש לו מגוון יתרונות בריאותיים וחוצמיזה שהתורה לעולםם לא משקרת !!! אז לפני שאתה מביא כתבה ללא כל שחר..תקרא קצת ותלמד!!!
* אתה לא מבין כלוום   02/07/12 | 08:17
103. קים אם תבדוק טוב את השורשים שלך תמצא שאתה לא יהודי
* בדוק   02/07/12 | 08:11
ברור שהוא יהודי באמת, אחרת לא היה אכפת לו כ"כ
המשמיצים הגדולים הם הבורחים מיסורי מצפון, ראה ענין ירון ידען
* ש   02/07/12 | 12:19
102. ישר כוח, מסכימה עם כל מילה
הגיע הזמן להפסיק את המנהג הברברי ולכבד את גופו וקניינו של כל אדם, מיום היוולדו
* תמר   02/07/12 | 08:04
אל תערכי ברית לילדיך, זכותך. אך אל תזרו מלח בעיני הציבור.
* אלעד   02/07/12 | 09:13
זורי המלח הם מי שמכחישים את הנזק המוכח שבפולחן הזה
* עופר   02/07/12 | 11:52
אז לא נעשה גם ניתוחים, לידות וכד'
צריך לכבד את הגוף שלנו לא? אז חס ושלום שנחתוך אותו . כמה שטויות אנשים מדברים
* לי   02/07/12 | 19:00
101. תאכלס זה כפייה דתית...
עושים לנו ברית בלי לשאול אותנו בלי כלום, אני היום לא מאמין באלוהים ובכל הבולשיט הזה ואני חושב שברית צריכה להיות מבחירה... הדת מספיק משתלטת על הכל, אנשים רוצים לאכול בחוץ ביום שבת אבל אי אפשר כי הכל סגור.. מעפנים..
* .   02/07/12 | 07:42
למדתם משפט ואתם ניתלים עליו ... כפיה דתית
לכו תילמדו לפני שאתם מביעים דעה .כי אתם רק מבליטים את טיפשותיכם.ואנחנו עם יהודי .וחובה לעשות ברית מילה ,וחנויות צריכים להיות סגורים בשבת .ויש דין ויש דיין .ואנחנו מובדלים מהגויים ומחובתינו להמשיך להיות מובדלים מהם. אנחנו עם נבחר .זה מה שקורא ששוכחים מאיפה באנו ומי היו אבותינו. זה בכלל לא נושא לדיון.צריך לעשות עושים וזהו.
* רון   02/07/12 | 10:47
100. תתבייש!!!
מאחל לך שביום מן הימים תבין את מהות ההבל שיוצא מפיך. רצוי שאדם המקבל במה כמו זו ב״מאקו״, ישקול מספר פעמים את כתבתו לפני שמוציאו לאור. העם היהודי ניחן במספר סימני היכר מובהקים ויחודיים, ואין אנו- היהודים, צריכים להתחכות אחרי שאר העולם, ובייחוד לגרמנים שאת מעללם בעמנו בטח שמעת.
* מייקי   02/07/12 | 07:25
99. שקר וכזב! כל המוהלים שאני מכירה לא לקחו שקל!!!
אנשים יראי שמים אמיתיים עושים זו בחינם כדוגמא הרב מחפוד ועוד כאלה ואחרים שהיו אצל אחים שלי ואצל אחיינים שלי אפילו לאחד נתנו מאה דולר והוא לא הסכים לקחת אז נא לא להכפיש סתם!
* גייא   02/07/12 | 07:23
98. קים רטוש? קים המרטש. שוטה, חצוף וכופר!
* המזועזעת   02/07/12 | 07:11
97. בושה וחרפה
אבות אבותנו מסרו נפש בשביל שחוליי נפש כמוך יוכלו לחיות ואתה משתמש בזכות הזאת כדי למחוק את המסורת היהודית בושה וחרפה תחשוב שוב על מה שאמרת מה שאתה עושה זו התעללות בבני אדם מבוגרים לא בתינוקות שלא זוכרים כלום אחריי דקה...
* נועם   02/07/12 | 07:04
96. הרבה מחקרים קבעו שזה בריא..
ה׳ לא סתם ציווה אותנו לעשות ברית מילה ביום השמיני ולא ביום אחר..אגב אם לוקחים מוהל טוב אז אין סיבה שיהיה טעות בברית..
* שוקי   02/07/12 | 06:55
95. אתנוצנטרים!!
אל לכם לטעון כי זו פגיעה. מה גם שזוהי מסורת ארוכת שנים וחלק מתרבות היהדות שלנו. האם מישהו גם מנסה לעצור את מילת הנשים בסודן ובמדינות ערב?
* חלי   02/07/12 | 06:52
94. ירידה מהפסים
קים איזו המצאה וואו איך לא חשבו על זה קודם יש לי הצעה אולי תעבור לגרמניה ואז החוקים שלהם יתיישבו לך טוב עם הדעות שלך. מה אתה אומר ??????
* מישהי   02/07/12 | 05:33
93. קים יהודי?
ידוע למישהו??
* פינחס   02/07/12 | 04:52
92. סע לגרמניה מה אתה רוצה?
אתה מהול? יופי גם הבן שלך יהיה מהול מבטיח לך!
* shlomi   02/07/12 | 04:04
91. ברית המילה חשובה כי:
בתנ"ך מדגישים שעל האדם להתנהג באצילות ולא כחיות (כמו איסור גילוי עריות) וברית המילה מבדיל בין המראה שלנו לבין מראה החיות.
* משהו   02/07/12 | 03:20
אם כך, מה מבדיל בין המראה של נשים לבין מראה החיות?
אהההה, בשביל זה יש מילת נשים.
* עופר   02/07/12 | 13:41
90. לכל ההלניסטים שלום
גם ביון ההלנסטית המילה נחשבה פגיעה בשלמות הגבר ויהודים רבים משכו עורלתם בכדי להדמות לגויים הנאורים, לכן אין חידוש מבית מדרשו של השופט הגרמני. לאורך כל התקופות קמו עלינו לכלותינו מבחוץ ומבית (ככותב הכתבה), ואנחנו עדיין פה למורת רבים. אני לא מסכים להשוואת הברית עם מילת נשים מישום שהראשון פוגע קצת בהנאה בעוד השני מחסל אותה לחלוטין.
* עידו   02/07/12 | 03:05
מילת נשים לא מחסלת את ההנאה לחלוטין, זה בולשיט
למעשה יש סוגי מילת נשים שהן פחות חמורות ממילת זכרים, הכוללות רק צילוק קטן או הקזת דם ולא נכרתת שום רקמה מתפקדת. גם מילות אלה נאסרו בשנים האחרונות בחוק ברוב מדינות העולם. חוץ מזה, מי נתן להורים זכות לפגוע לילד שלהם "קצת" בהנאה?
* עופר   02/07/12 | 12:18
סמאללה!!!
אם ימולו את הנשים לא ישאר שם כלום חחחח
* לי   02/07/12 | 19:03
89. אני בת ואני עדיין חושבת שברית מילה זה אכזרי כלפי תינוקות ...
* בת 14    02/07/12 | 02:12
88. אולי פשוט מי שרוצה שיעשה לבן שלו ברית מילה ומי שלא רוצה שלא יעשה לבן שלו ברית מילה ...
* אני חכמה   02/07/12 | 02:11
87. מה הבעיה בואו נשאל את הגברים אם זה פוגע בהם ולפי זה נדע לא
* אני בסדר אם עצמי גם לילד שלי אני יעשה    02/07/12 | 01:53
סבבה, אבל צריך לשאול את מי שעבר בגיל מבוגר
לא מי שעבר את זה כתינוק ולא זוכר כלום ולא יודע מהחיים שלו כי תמיד שיקרו לו שזה היה לטובתו ובשביל הבריאות שלו. רוב מי שעברו את זה כמבוגרים - מצטערים אחר כך ואומרים שזו היתה השחתה לשמה.
* עופר   02/07/12 | 11:55
בגלל זה עושים את זה בגיל 8 ימים ולא בגיל 70
* חח   02/07/12 | 19:03
בי זה פוגע
ואני יודע שאני לא היחיד. הבעיה היא שיש אנשים שיגידו שזה לא פגע בהם, ולכן זה מצדיק לשיטתם פגיעת בילדים שלהם.
* גבר   02/07/12 | 16:46
86. לבעל הכתבה
אבויייי לך כמה עונש אני בדרך אליך
* זמן גאולה   02/07/12 | 01:52
85. לפי מחקרים
לפי מחקרים כל מה שכתוב בתורה וידוע לעם היהודי עשרות אלי שנים היום מתברר במדע כן אמר כראוי וכחייב ביצוע אם זה לשמור נידה מבחינה רפואית אם זה לשמור בין בשר וחלב ואם זה לעשות ברית מילה אז אני ממש מבקשת די לעליבות הזאת ברית מילה יהיה תמיד ותמיד נישמור על הדת שלנו
* אמת רפואית   02/07/12 | 01:34
84. דקטטורה בשם הדמוקרטיה. עברנו פה קו אדום!
בחיי, ניסיתי לכתוב תגובה. אין. אני לא מבין איך יש לאדם אומץ לכתוב דבר כזה. עזבו אותכם חופש וחופשש. הרגש בנאדם! אנשים מתו בשביל זה, (כן גרמניה.....שואה....מצלצל לך?) כואב. זה כואב.
* שוקי   02/07/12 | 01:27
אנשים מתו בשביל לעשות ברית מילה?
אנשים מתו כי רצחו אותם כי הם היו יהודים.
* לא נראה לי   04/07/12 | 20:00
83. כל הכבוד על האומץ קים
הגרמנים צודקים תאמינו לי הם יודעים בדיוק למה הם מתנגדים לברית מילה היום הם יודעים מה שאנחנו כבר 4000 שנה לא מוכנים לדעת הלוואי שהפסקה הזאת תגיע גם לישראל בעזרת השם.
* ערן    02/07/12 | 01:17
82. המדינה שלנו הולכת ומדרדרת
זאת הברית בין היהודים לקדוש ברוך הוא אז מה השתגעתם התחרפנתם תקשורת שמאלנית מעלה דברים כאלה במדינה יהודית ומציעה שאולי בעתיד גם בישראל יאסרו את זה אתם הולכים ומחקים את הגויים שזה גועל נפש
* י   02/07/12 | 01:13
81. קים, לא קראתי את הכתבה
פשוט הזדעזעתי מהכותרת, מקווה שה' יעזור ותשוב בתשובה שלימה, זה אחד מהמצוות שה' הבטיח שלא משנה מה יקרה,יהודים ימסרו על כך את הנפש, ועד היום זה התקיים בחוש, בעיניים אתאיסתיות כל מה שדתי עושה הוא ברברי, בעיניים אינטלקטואליות היית מבין שלדת היהודית יש משמעות עמוקה והיא טבועה בנפשנו ללא יכולת לברוח ממנה, הייתי ממליצה לך לקחת שיעורי יהדות עם רבנים מ"ערכים" או "הידברות" ולנסות לחקור וללמוד קצת יותר ממה שאתה חושב שאתה יודע.
* שירי   02/07/12 | 01:06
80. קים, די!!!!
תכוון היטב בתפילה: "אתה חונן לאדם דעת"
* תחשוב טוב יהיה טוב   02/07/12 | 00:57
לייק
* אחת   02/07/12 | 05:42
79. בואו לא נשכח כמה כסף מרוויחים המוהלים ... עשו לכם טובה
אז פחות או יותר הגרמנים עשו למוהלים בגרמניה טובה ... אתם לוקחים על המצוות ה' הזו אלפי שקלים .. וביטלו את החוק שרופאים יעשו זאות ... אז הרווחתם עוד קצת לא ?
* ראייה ברורה   02/07/12 | 00:57
אתה טועה ומטעה, זו מצווה תבדוק ותמצא אלפי מוהלים שיעשו זאת בחינם.
* גיא   02/07/12 | 08:19
תגובה
ממש לא!!! תלוי לאיזה מוהל הולכים- יש מליוני מוהלים שעושים את זה בהתנדבות או בסכום של 300 ש"ח גג! בדוק!
* שרית   02/07/12 | 08:42
78. קים היקר, הגרמנים צודקים??
לימדו אותי שדעות כאלה משמיעים אנשים שאין מה לשכנע אותם...ראש בקיר. אבל משום שניתנה לך במה גדולה ואתה עלול להטעות אנשים תמימים, זאת חובה להעמיד אותך על טעותך. קים היקר, ברית מילה זהו טקס יהודי שמשמר את הברית בין ה' לעם ישראל, העם העתיק ששרד לאורך כל הדורות כשקמו עליו תמיד להשמידו...אנחנו מקיימים את הברית והוא שומר עלינו. במאה הקודמת ניסו הגרמנים את מה שניסו רבים לפניהם- למחוק את האומה היהודית מהעולם. הם גם הוציאו מהחוק את ברית המילה. והנה אנחנו עדיין כאן, לא צריכה לספר לך את זה. אז אם אנחנו שומעים שהם שוב מנסים להרע לנו, אנחנו מתפללים. אבל לומר שהם צודקים? אתה מוסיף בעיות לעם במקום לנצל את הבמה שלך לדברים חיוביים.... תחשוב על זה, אתה אח יהודי יקר. לילה טוב!
* שרון   02/07/12 | 00:56
במה להטעות בידיוק ? בזכות הבחירה שניתנה לנו
דת זה חופש בחירה ... ומה אני אגיד שהדת היא זו שמטעה אנשים וגורמת לפגיעה גופנית חמורה בתינוקות חסרי ישע ? הרי אלוהים ברא אותנו מושלמים אותו האלוהים שמאיזושהי סיבה שינה את דעתו וגרם לנו במשך אלפיי שנים לחתוך איבר מין .. זה ניראה לי כמו מנהג מתקופת האבן
* אני   02/07/12 | 01:07
כן, משעמם לאלוהים עד כדי כך
שכל מה שמעניין אותו לצורך הברית הוא איבר המין של הזכרים היהודים... ממש משכנע!
* עופר   02/07/12 | 08:37
77. איזו טענה מגוחכת אדון קים...
לומר שההורים לא יכולים להחליט בשביל הילד. זאת כל המהות של הורים - ככל שהילד קטן יותר כך הם רשאים להחליט עבורו יותר וכן, גם על גופו. ערכים מנחילים לילדים מגיל צעיר ולא מחכים שיגדלו ויהיו אדונים לעצמם ואז מנחילים אותם. לכן זה ברור ונורמלי שיעשו לתינוק שמונה ימים לאחר לידתו ברית מילה -שהיא אחד הערכים הבסיסיים ביותר של היהודי. ולא דומה ברית מילה של מוסלמי לשל יהודי כי המטרה בברית מילה יהודית היא לסמל את העבודה הנדרשת מיהודי כל חייו והיא - לבטל את האגו - לא להיות אגואיסט אלא אלטרואיסט. להשפיע ולא רק לקבל ולכן המילה נעשית דווקא ע"י חתך קטן באיבר הכי ייצרי והכי "אגואיסטי". המילה זאת המתנה הכי גדולה שיכל יהודי לקבל.
*  דנה   02/07/12 | 00:54
אין לך זכות להחליט על גופו של מישהו אחר
כן גם אם הוא הבן/בת שלך
* .   02/07/12 | 01:33
76. לאן הגענו?! רק בגלל כתבה כזו אני יחזור בתשובה!!!
בושה!!!
* טל   02/07/12 | 00:53
75. אם תינוק מת זה כי נגזר עליו למות ולא משנה מימה הוא ימות
אם בעריסה ואם בצורות אחרות! כשנגזר על תינוק לחיות גם עם אימו תקיא כל ההריון או תיפול חלילה הוולד יצא בריא ושלם! הכל מאת ד׳
* דנה   02/07/12 | 00:53
74. בושה למאקווו בושהה
ו
* לא דתי   02/07/12 | 00:49
73. אם איך שאתה נראה שום דבר לא יעזור
* אז מה אכפת לך???   02/07/12 | 00:42
72. סתם לידע כללי...
תינוק בן 8 ימים לא מרגיש בכאב כמו אדם בוגר. מי שרוצה יכול לעיין בספר חובות הלבבות של אחד מצדיקי הדורות הקודמים ויראה כמה פלא עצום יש בברית מילה. לא סתם בחר הקב"ה לעשות את המילה ביום השמיני, וזאת כיוון שהתינוק חזק לעמוד בזה. הוא גם כהה חושים בגיל הזה. וזה פלא עצום שהקב"ה ברא את התינוק כשעינו כמעט סגורות, הוא בקושי שומע וכמעט ולא מרגיש. וזאת עשה הקב"ה כדי שהתינוק לא יבהל מאוד ויגרם לו נזק חלילה כתוצאה מהבהלה של היציאה לעולם. לכן, כשתינוק נימול ביום השמיני ונותנים לו מוצץ, הוא מסוגל אחרי שתי שניות להירדם כאילו כלום לא קרה... ולחתוך חתיכת עור שמזיקה יותר מאשר קיומה ולעשות על זה כתבה כל כך מבישה - נראה לי פשוט שכל נמוך מאוד.
* מדען   02/07/12 | 00:41
תיקון טעות
ולחתוך חתיכת עור, מזיק פחות כשמורידים אותו מאשר הוא קיים...
* מדען   02/07/12 | 00:54
ספר את זה למי שראו את התינוק צורח את נשמתו..
ואח"כ מתעורר ובוכה במשך כל תקופת ההחלמה. תתביישו! ברברים!!
* עופר   02/07/12 | 08:04
ממש לא
הייתי נוכחת בברית המילה של האחים שלי , בני הדודים שלי וכו' ותמיד התינוק צורח , שעה הוא לא נרגע . אצל אחי [ את שלו אני זוכרת הכי טוב ] גם אחרי ברית המילה כאב לו מאוד . נאלצנו לטפל עם משחות וסירופים כדי שירגיש טוב. התעללות בתינוק.
* ממש לא    06/07/12 | 01:50
71. אני חושב בדיוק כמו קים
ולדעתי צריך לזרוק לכלא בנאדם שחותך לילד שלו בן שמונה ימים איבר ולא משנה איזה מחכה כבר שהדתות יעברו מן העולם
* מתן   02/07/12 | 00:36
70. קים
קים...אני ואתה יודעים שיש לך אמונה דתית עוד יותר מאילו שבשוק מהמאמר שלך... וזו הדרך שלך להתגונן כרגיל בהתקפה!!! פסיכולוגיה בגרוש או לא!!?? אבל זאת האמת... ואני מאחל לך שתניח קצת למחשבות האמונתיות שלך (שפוקדות אותך לעתים קרובות) לחלחל ללבך הכוסף למשהו זך ועליון ממני וממך... יום טוב ו...תצליח :)
* חנן   02/07/12 | 00:31
69. עשו לי ברית מילה ולעוד מליוני יהודים
כולנו בריאים ושלמים, כולנו תקינים וגם מעבר לזה. אם הייתה סיבה לדאגה אז היו מתייחסים אליה כבר מזמן ואפילו פותרים אותה. זאת סתם שטות שעוד פעם קוראת כנגד הדת, מה חדש... בעצם, זה כבר מעבר לדת, זאת מסורת והיסטוריה של לא עם אחד אלא שניים! זה לא כאילו הולכים ועורפים למישהו את הראש, זה משהו שאין בו שום פגיעה מהותית בתינוק. אם אתה מעודד כל כך את החוק הזה, אתה מוזמן לצאת מכאן למדינה שבה ברית המילה יצא מהחוק. אני בטוח שגרמניה תכניס אותך בברכה לשעריה..
* אייל   02/07/12 | 00:30
אבל הנה, מתייחסים לבעיה ומנסים לפתור אותה
ואתה איך מגיב? מכחיש שיש בכלל בעיה, כמו כל דוס טוב. עשרות תינוקות מתו מאז קום המדינה רק בגלל סיבוכים מברית מילה, אלפים אחרים מסתובבים עם מום בחומרה זו או אחרת באיבר המין, הניתוחים הכי נפוצים אצל אורולוגים בישראל הם ניתוחי תיקון ברית - ואתה מכחיש הכל, משקר "כולנו בריאים ושלמים", מאיים לגרש מכאן את מי שבאומץ רב מצביעים על הבעיה ודורשים לטפל בה, ובסוף בשיא הנבזות ועזות המצח אתה טוען "אם לא מטפלים בבעיה סימן שאין בעיה". מגעיל.
* עופר   02/07/12 | 11:59