דיבור ישיר
תגובות (302 תגובות ב-168 דיונים)
68. איפה אנחנו חיים?????
בושההה!!!!!!! אין מילים איןןן!!!
* !!   02/07/12 | 00:28
67. איבדה את הלגיטימציה מחיקת הזהות היהודית חורבן
וגזרת השמד תסתכלו בהיסטוריה כל פעם שהתנערנו קיבלנו שואות
* המדינ ה   02/07/12 | 00:24
66. אברהם אבינו נימול בגיל 99 ולא קרה לו כלום!!
* םם   02/07/12 | 00:18
באמת...?
היית שם....?
* מציאותי   02/07/12 | 00:35
65. תקרא אינשטיין
מדענים, החברים שלך כבר גילו שלעובר בן 40 יום ייש איברים ונשמה וחייים ! אז לא הורגים בן אדם חי ? חבל להתווכח על דברי תורה לא יהיה לך מוצא
* לתגובה של 49   02/07/12 | 00:17
64. התגובות כבר מימשו לי על מה הכתבה
חוק לאיסור מצווה מדת המדינה ?! זה הגיונייי?? זוהי הברית בין היהודים למקום !!! זה למה יש ברית !! שהבנים ישמרו על בריתםםם! חושבים שהתנ״ך זה בולשיטטט?? סבבה אז איך תסבירו את העובדה הפשוטה שעוד לפני 2000. שנה רבי שמעון בר יוחאי גילה שכדוא עגול ושיש עוד יבשות ? את זה לא זכור שלמדו אותי בבית ספר, שמעתי רק על קולומבוס. איך יכול להיות שיש עשרות נבואות על ימי המשיח ? בנות ישראל יתלבשו חצי עירומות, מחיר הירקות והפירות יעלו ? ועוד ועוד שכבר אני לא זוכרת . נו זה שקררררררר???
* me   02/07/12 | 00:15
63. סתם ככה לידע כללי
התאריך הכי טוב לביצוע מילה הוא ביום השמיני של הילד ביום הזה כמות הדם בגופו של התינוק מוכפלת וככה התינוק יכול לאבד יותר דם במקרה של סיבוך ובכל מקרה לא ניראה לי שמישהו זוכר את זה גם ככה
* חגיג   02/07/12 | 00:14
לייק
* ערן   02/07/12 | 01:39
הוא לא יזכור גם אם ניתן לו סטירה, אז מה?
זו לא סיבה להתעלל ולהטיל מום לכל החיים. ואולי חלאס עם השקרים המונפצים על כמות הדם ש"מוכפלת" אצל כל התינוקות בדיוק באותו יום? ספר את זה לאמריקאים שמלו תינוקות יום-יומיים אחרי הלידה וסיפרו בדיוק אותם סיפורים מופרכים על דם וקרישה ובולשיט.
* עופר   02/07/12 | 12:01
62. דנה
אם בוחרים מוהל טוב שראיתם את עבודתו בעבר ואתם סומכים עליו במליון אחוז - אז אין שום בעיה. משום שאם ישנו מוהל טוב אז את הברית עצמו התינוק בכלל לא ירגיש ולא יבכה (ואני כותבת מתוך נסיון אישי) הבעיה מתחילה אחרי כמה שעות שהתינוק מתחיל לחוש קצת כאב ואז ניתן לת אקמולי או נורופן. אז אם לקחתם לרופא והוא עשה הרדמה - לא בטוח שעשיתם משהו טוב משום ש1. לא היייתי ממליצה הרדמה לתינוק בן שבוע!!! זה מסוכן בעיניי ו2. הכאב הוא יהיה בכול מקרה לאחר ההרדמה!!! אז מה עשיתם בזה???
* כנסו... מתוך נסיון אישי    02/07/12 | 00:12
גם ההורים שלי סיפרו על המוהל הטוב שבחרו וכו' וכו'
אבל זה בולשיט. בתמונות ובוידאו רואים איך צרחתי והם טענו שאני סתם מדמיין.... עד כדי כך לא נעים להם להודות איזו זוועה זו. כשפושטים עור וחותכים אותו בסכין, זה לא הכי עקרוני מי בדיוק עושה את זה - זה כואב כאבי תופת נוראיים. ברור שעדיף אדם מקצועי שיודע מה הוא עושה ולא מתעכב או מחטט סתם שלא לצורך כי אז זה יכאב עוד יותר, אבל בשורה התחתונה אין דבר כזה "לא להרגיש" ניתוח כזה. זה תמיד כואב, ומאד. בסופו של דבר את צודקת שגם אצל רופא זו לא אופציה ורודה במיוחד, כי גם הוא מטיל מום באיבר המין של התינוק, לכל חייו. עדיף לא לעשות בכלל, אבל אם כבר עושים - רק אצל רופא, בהרדמה, כמו כל ניתוח אחר.
* עופר   02/07/12 | 12:08
61. ככול שהזמן עובר המדינה הזואתי הישתגע!!!!!!!
פשוט שיגאון !!!!
* 00000   02/07/12 | 00:12
לפי כמות סימני הקריאה אני חושב שלא
זה רק אתה. טוב...אתה ושאר המאמינים :)
* ערן   02/07/12 | 01:40
60. ברית מילה
גם הדבר הכמעט אחרון שנשאר לנו כעם רוצים לשנות ולעוות אותו בושה וחרפה לכל עם יש מסורת ומה איתנו לאן נגיע בקצב הזה בעוד 10 15 שנה בואו נתחיל להתעורר אלו דברים שאבותנו מסרו נפש אליהם
* איתי    02/07/12 | 00:09
59. האנטישמיות בהתגלמותה . חוזרים לגרמניה.
למה מי הם שידברו.
* לא דתייה   02/07/12 | 00:07
58. אוי לנו
אנחנו יהודים מה יהיה איתכם בושה שזה מפורסם
* דני   02/07/12 | 00:06
למה?
סבבה! חופש הביטוי זה מאוד חשוב. ומאוד חשוב לדעת את הדעות בארץ, לא להחביא את הראש בחול. זה מה שהאנשים חושבים, זאת האמת כרגע.
* Gulgul   02/07/12 | 00:27
אז יש כמה שחושבים בהיגיון
מצאתי אחד נורמלי. ולכותב התגובה הראשונית. באמת אוי לנו שאתה חלק מעמנו.
* ערן   02/07/12 | 01:41
57. תגידו לי איפה אתם חיים?!
ולהורים יש זכות להחליט אם לעשות הפלה או לא?! יש להם זכות להחליט אם לנתח תינוק פג או תינוק אחר שזקוק לניתוח?! אז כן, גם יש להם את הזכות להחליט אם התינוק יעבור ברית מילה או לא, וזה לא נחשב פגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זה א׳. ב׳- אתה צודק, ברית אמנם לא קובעת אם הילד הוא יהודי או לא, אבל ברית זה יותר משהו סמלי שמקשר בין אדם לדת שלו. לבודהיסטים יש את הטקס שלהם, לנוצרים טקס הטבלה משלהם ולנו, היהודים- ברית. זה בדיוק אותו עניין. אז חלאס לעשות מכל הסיפור של הברית כאילו שעושים משהו שלא עולה על הדעת ובלה בלה בלה.. כולנו יהודים ויהודים עושים ברית מילה. כך זה היה וכך זה יישאר.
* מיכל   01/07/12 | 23:54
56. קים, חשבתי בדיוק כמוך עד ש...
גיליתי באמת מה היא יהדות- לאחר שברחתי ממנה כמו מאש, והזהרתי והתריתי באחרים שלא יכנסו לזה. עד שגיליתי את אתר הידברות שם בשפה נעימה וברורה גליתי את היהדות מהצד האמיתי ולא מצד ''המחופשים לדתיים'' (לצערי יש כאלה... תמיד יש יוצאים מהכלל) שהכרתי ומסתובבים בנינו. נקודה למחשבה . שלוש נקודות . . . באהבה קים.
* אביב דרור   01/07/12 | 23:47
55. זוהי בדיוק כפייה דתית!
אמנם אין חוק שמחייב לעשות ברית מילה אך מי אמר שכשהתינוק יהפוך לאדם מבוגר יסכים עם ההחלטה שהוריו החליטו עבורו?! תנו לאדם עצמו לבחור ולעשות את ההחלטה! אם זה באמת יהיה כל כך חשוב לו, הוא יהיה מוכן לסבול את הכאב (זה גם ככה יהיה בטח בהרדמה).. ואם לא, יותר טוב, כי כך אף אחד לא כפה עליו שום דבר! זוהי בדיוק כפייה דתית, שהרי זכותו של אדם לעשות כרצונו בגופו ולחיות את חייו לפי דרכו שלו!
* אני לא חייב להיות "יהודי" בדרך שלכם!   01/07/12 | 23:46
נכון!
* ערן   02/07/12 | 01:42
54. כתבה מבישה בושה כואב הלב לקרוא את זה במדינת ישראל של העם היהודי
* אבי   01/07/12 | 23:43
למה כואב מה את טיפשה?
* ערן   02/07/12 | 01:42
53. אם כבר לעשות ברית, רק בידי רופא- לא מוהל
* ירין   01/07/12 | 23:41
52. סוגיה מעניינת וחשובה. מסכים עם כל מילה.
חבל שהברבריות שמנהלת אותנו תמשיך לפגום בשלמות הגוף של דורות רבים נוספים. מאות שנים ולא התקדמנו לשום מקום.
* אמיץ   01/07/12 | 23:40
כל הקעקועים והפרסינג זה ברבריות
ברית זה חובה מהתורה .וזה לא פוגם בגוף .זה מה שמגן על הגוף.הברית.תלמדו לפני שאתם מדברים. כי אתם רק מוכיחים כמה אתה בורים.
* אלי   02/07/12 | 02:11
תרשום את השם שנדע מי אתה "אמיץ"
* גיא   02/07/12 | 08:25
51. קים צודק
זה מנהג ברברי, אין לו הצדקה רפואית, והוא פוגע בגברים (וגם בנשים שלהם בתכלס). אבל מה? אנחנו אומרים לעצמנו שזה בסדר כי זה מה שכולם עושים
* מצטער שחתכו לי   01/07/12 | 23:24
נכון מאוד
* ערן   02/07/12 | 01:43
צודק זו חוצפה ופגיעה
* דודו   03/07/12 | 03:43
50. ה׳ אחד ושמו אחד
הסמל שלנו זה ברית
* גוים   01/07/12 | 23:24
49. והפלה זה מותר?
יש ציווים בתורה שפשוט לא צריך לשאול ולהביא ספקות עליהם! ברית מילה היא הדבר הכי חשוב שיהודי צריך לעשות! בנתיים מיליוני אנשים נימולו ולא קרה להם שום דבר אז אל תתחילו עם הבעיות הבריאותיות! חוצמיזה שאתם לא אומרים שום דבר על הפלות שזה לא רק "לפגוע" בתינוק אלה ממש להרוג אותו. אובר בחודש הראשון שלו כבר נקרא חיי, מרגיש, חווה כל דבר כמו בנאדם! ופה באמת אין לשום הורה זכות לפגוע בו וללהרווגגג אותו! אז אל תתחילו לקשקש על ברית מילה!
* נעם   01/07/12 | 23:23
<_<
המוח שלו לא מפותח ואין לו מערכת עיצבית, אז לא, הוא לא מרגיש כלום. לא מבחינה נפשית ולא מבחינה פיסית. ולמה לא להרשות הפלה? נכון, שאפשר לאסור הפלה מחודש מסויים (חודש חמישי או שישי כשהמוח כבר מפותח וגם מרבית מערכת העצבים אם אני לא טועה), אבל אין סיבה לא לאסור הפלה לפני כן, כאשר העובר הוא בסך-הכל כלום. בכל מקרה, באותה מידה צריך לעשות עם ברית-מילה, בגיל 18 אפשר לעשות את ההחלטה לבד.
* עובר בחודש הראשון הוא בערך בגודל של בוטן   01/07/12 | 23:57
ואף על פי כן זה רצח גמור!!!
וסליחה שאני חולק עליך, אבל לך תלמד קצת על עניין מערכת העצבים ותשנן שוב את כל השטויות שכתבת... עובר נחשב ליצור חי מהרגע שהוא פורה. ואין קשר אם הוא מרגיש או לא מרגיש. בסופו של דבר אתה הורג את היצור החי הזה. והרג = רצח ולכן יש סיבה גדולה מאוד להוציא מהחוק את עניין ההפלות. רק שכסף... כן... כסף זה מה שמדבר אצל אנשים לצערנו. גם כשזה קשור בחיי אדם.
* טלקו   02/07/12 | 00:28
אין סיבה
אני לא מאמינה שיש סיבה להוציא מהחוק את עניין ההפלות, ההפלות יכולות לעזור במקרים רבים, כלומר נכון זהו הרג כביכול, אך, יש סיבות רבו לכך כלומר: כאשר הילד פג ולא רוצים להעניק לו חיי סבל של נכות, או כאשר ההורים לא מוכנים לכך ואני לא מאמינה שיש דבר נורא מהורים שמולידים ילד ולא רוצים אותו ולא מקבלים אותו באהבה.
* נטע   02/07/12 | 07:55
אז הפלות כן ומילה לא? אתם הזויים!!
* אלעד    02/07/12 | 09:16
יש המון סיבות
בתור גבר, אתה לא מבין את המשמעות הכבדה של להיות אמא . להיות אמא זה הרבה יותר קשה מלהיות אבא . אם האמא לא מסוגלת לגדל את הילד מסיבות מסויימות עדיף שתפיל אותו מאשר שתעניק לו חיים רעים וקשים. מה זה יעזור , ילד שגדל למשל , בשכונה רעה , יכול להיות רוצח כשיהיה גדול . אז בבקשה, עדיף למנוע הכל מההתחלה.
* עדי    06/07/12 | 01:46
יש אנשים ששנים מתחננים לילד...
אז כשיש לך ילד פשוט ללכת ולרצוח אותו?! לא מסתדר לי.
lironb213   02/07/12 | 08:24
איזה שטויות .!!!!!!!!!!
אז בואי לא נשלח אותו לגן עד גיל 18. ונעשה לו בר מצווה בגיל 18.. ושתהיי לו חברה יהיה חוק לחכות עד גיל 18.. מה הדבר המפגר הזה .. כל איזה ילד מנסה לשנות מסורת .די כבר עם זה.
* נתי    02/07/12 | 09:02
48. לכל דבר יש שני צדדים
מצד אחד זו ברית עם אלוהים, מורשת של העם היהודי , מצד שני לילד מגיעה זכות לשמור על כבודו ועל גופו . גם להורה אין זכות לעשות זאת לבנו . מציעה לבטל את המנהג, עד שיגיע הילד לגיל בגרות [ 13 ? ] ויבחר אם הוא רוצה לעשות זאת [ אני מקווה שבהרדמה ] או לא. בכל מקרה, עורלה לא תקבע את האמונה שלך , נכון ?
* לכל דבר יש שני צדדים    01/07/12 | 23:22
הזכות לשמור על כבודו
אז גם אל תחסן אותו כי זה להחדיר מחט בגיל יום ליתר דיוק 20 דק לאחר שיצא לאוויר העולם אתה מכניס לגופו מחלות הנוגדות מחלות ואל תעשה לו שום דבר עד שיגיע לגיל שיוכל לבחור....
* שירה   02/07/12 | 00:22
שירה צודקת!! אם נחכה שיוכלו לבחור, ימותו בגיל שנה....
* אלעד   02/07/12 | 09:17
47. זכותו להחליט בעצמו על קבלת טיפול רפואי-כירורגי שלא לצורך
טוב, אז אם אתה מתכוון שזכותו להחליט במצבו כתינוק - נראה לי שיהיה קצת קשה לדעת מה הוא מחליט... ואם אתה מתכוון זכותו להחליט כשיבוא להיות בר דעת - אז זכותו להחליט גם על קבלת טיפול רפואי לצורך!! אין לי אלא להסיק שמגמת "זכויות הפרט והתינוק והאדם והכו'" העבירו אותך ושכמותך על דעתך!! מרוב דאגה ל'זכויות' איבדתם שכל ישר!! אני אגב הייתי כועס מאד אם לא היו מלים אותי והייתי צריך לעבור זאת בגיל מבוגר ולסבול פי כמה... אז מי בדיוק יודע מה הילד מעדיף? אולי רוב ילדי ישראל היו מעדיפים להיות נימולים? ובכלל מה זה נקרא "שלא לצורך"?? מי קובע מהו 'צורך'? אתה קים רטוש?
israelst   01/07/12 | 23:21
46. ברית
לי יש 3 בנים 4 נכדים ולכולם עשנו ברית והכל בסדר ב"ה בריאים וחוץ מזה כולם יהודים כי ככה צריך להיות
* tvucv   01/07/12 | 23:21
45. האחיין שלי כמעט מת מאיבוד דם אחרי ברית המילה שלו
אחרי מחקר מעמיק ובדיקה החלטתי שלא לימול את בניי. הרי דת זה עניין של בחירה אישית ואני לא הייתי רוצה שמישהו יכפה עליי את דתי לכן החלטתי לא לכפות זאת על בניי. אני יודעת שזו החלטה מאוד יוצאת דופן אבל אני מקווה שזה יפתח פתח לנוספים לשקול את הנושא ולא לעשות ברית כי כולם עושים. אחיין שלי כמעט מת אחרי ברית המילה שלו וזה לא צחוק.
* מאיה   01/07/12 | 23:10
בהצלחה מאיה מה אני אגיד לך...........................
נולדים לדת בכל מקרה אם תרצי או לא רובנו לא בחרנו להיות יהודים זכינו להיות יהודים!!!!!!!!!!! אבל מי אני?? זה בינך לבין אבא שבשמיים ואני מכבדת את ההחלטה שלך.
* שירה   02/07/12 | 00:58
44. נושא
נראה לי הזוי שיהודי יהיה נגד ברית מילה. מה קשור כל הסיבות הרפואיות? זו ברית עם אלוקי ישראל. תעשו מחקר בכיוון הזה קצת, חסר לכם השכלה.
* Gulgul   01/07/12 | 23:01
43. קים פשוט תתביש לך !
איך אתה מעז לדבר על המצווה שאולי הכי מסמנת את היותו של אדם יהודי .
* פנחס   01/07/12 | 22:57
42. לא כל חדש הוא טוב ולא כל ישן הוא רע
אל תשכחו שלא כל דבר חדש הוא טוב ונאור, ולא כל דבר ישן הוא פרימיטיבי משום מה הדור שלנו חושב שכל מה שהקידמה אומרת הוא נכון וקדוש, האדם לא ישתנה בזכות הקידמה רק האמצעים שלו אם האדם הוא רע הוא ישתמש בקידמה לרעה וכן להפך תנסו רגע להוציא את האני מהעניין ותשפטו כל דבר בעיניים תמימות לא פלא שדווקא אתה קים כותב תור בנושא זה אולי תנסה לתקן את עצמך וללמוד באמת למה אתה מתנגד לפני שאתה מתנגד אליו לא נמאס לכם לשנוא סתם?!!!
* אור   01/07/12 | 22:55
41. מה דעתכם לתת לילד לגדול ושהוא יחליט מה טוב לו
המילה לא עושה אותך יהודי:) אז על מי עובדים?
* מ   01/07/12 | 22:48
ועוד איך כן
זה כן מסמל חלק מזה שאתה יהודי . ולמה נראלך לתת לילד להחליט כשהוא יגדל ? למה נראלך שאיזה מישו בן 20 ירצה שיחתכו לו שם ... ??!?!
* חסוי   02/07/12 | 00:20
כן ולא
ברור שיש עוד מאפיינים שקובעים על יהדותך אבל זה ברור שאם נעביר את ההחלטה לילדים כאשר בגרו, נראה שאחוז הנימולים קטן באופן מטורף,לא בגלל הרצון לשלמות הגוף אלא מפחד של הניתוחון וחוצמזה מי אמר שבגיל 13 זה גיל שהילד כשיר לשאת החלטה זו, יש לחץ חברתי בגילאים אלו ועדיין לא בטוחים מה רוצים. חוצמזה גם בגיל 13 אני מאמינה שההורים יקבעו לבנם, זה תלוי זאיזה מסגרת גדלו, ובגיל 20, העניין רחוק מידי
* נטע   02/07/12 | 08:04
40. לא יאסרו את זה בארץ אבל בטח תקום איזה ועדה
שתחליט להטיל איזה מס או קנס על מי שיעשה ברית לבן שלו, משהו דומה למה שקורה היום עם הגיוס לצבא
* רואה את הנולד   01/07/12 | 22:48
39. מי שכתב את הטור הזה -שיתבייש!
אין מילים, פשוט אין מילים
* נגעלת   01/07/12 | 22:47
38. אני פשוט שמח מכאלו כתבות..
המלבי״ם אומר שמתי נדע שאנו עומדים לפני הגאולה?? מתי שיקומו הערב רב (גויים במקור שנטמעו בתוך העם הנבחר) ויטענו טענות נגד ברית המילה שזה היסוד של היהודי. או אז יתברר מי מעם ישראל המקורי שיהדותו היא דת מוחלטת לבין מי שיהדותו זה תרבות. מורשת ושאר הבלים.. קים רטוש, זה לא אני זה המלבי״ם לפני מאות שנים!! סורי..
* אחד שזכה לחתוך להמן לפני שבועיים   01/07/12 | 22:44
37. האומנם לפעוט בן השמונה אין מילה בכל העסק
אך מה שווה הדת והמורשת ללא הורים שיקבלו החלטות? הורה שבוחר לימול את בנו בעצם מעביר לו מורשת ודת נפלאה, לפעמים עדיף לעשות את הצעד הנועז הזה כדי להבטיח לילד מסגרת דתית בעלת מוסר וגם דרך נורא מעניינת לחיים.
* שיר   01/07/12 | 22:42
36. לכל הצדקנים
אולי תאסרו גם על חיסונים לתינוקות, הרי זה כואב להם והם בוכים??? תאסרו קודם חורים לבנות ואח"כ נדבר!!! למה לעוות כל דבר בהידות???לא ילך לכם. היהדות היתה ותישאר בגדול, גם אם ינסו לעקור אותה!!!!
* תילי אבן   01/07/12 | 22:39
35. שטויות במיץ תותים
נמאס מהכתבות שלך על שנאת הדתיים והדת.. לא משעמם לך??? יש כ״כ הרבה נושאים אחרים מעניינים שאפשר לכתוב עליהם.. אז תתקדם..
* קימי   01/07/12 | 22:39
34. בגרמניה אוסרים בישראל כופים
תנו לי להבהיר לכם נקודה אחת גמרניה לא אסרה על עשיית ברית מילה אלא על עשיית ברית מילה ע''י רופא . אין שום פגיעה בחופש הדת בצורה זו או אחרת ברית מילה חד ומשמעית פוגעת בשלמות הגוף וזו עובדה פעוט לא יכול להחליט אם לעשות זה או לא .. וכשיגיע לגיל המצוות יהיה זו בחירתו הדתית או האישית לבצע החלטה זו .. הוכח שבן אדם שנימול נהנה פחות מיחסי מין כי העור ה"מיותר" הזה לא שם כידי לרכך על החדירה מבחינות בריאותיות זה לא פוגע גם כן אם האיש הנחמד ישמור על הגיינה .. מה שמגדיר את הבן אדם היהודי אם הוא יהודי זה לא איך ניראה ומה ניחתך מאיבר מינו אלא הבחירה שלו .. הפחד של האימהות לא לעשות ברית מילה לילדייהן כי הן חוששות שאיך אחרים יגיבו זה פחות או יותר הסבר למצב בארץ .. בגרמניה אוסרים אתזה .. בארץ כופים את זה ומי שאין לא ברית מילה הוא לא בסדר .. אז מה יש להגיד ? מה אנחנו שונים מהם גם פה אין חופש דת .. ליהיות חילני הפך ליהיות לא בסדר
* אני   01/07/12 | 22:37
שטויות
שטויות!!! כל אחד רשאי וחופשי לעשות כדרכו, כרוחו וכדתו. מעולם לא תמצא בארץ כפייה על ברית מילה!!! מאיפה ההמצאות האלה?! אני בטוחה שבדיקה אחת קטנה תביא אותך למציאה שיש פה הרבה כאלה שעשו את הבחירה שלהם ואל מלו את הבנים שלהם. בושה על הדיבור!! אם כאלה אנשים בארץ, אחים שלנו אנחנו באמת לא צריכים אוייבים!!
* גועל נפש של דיבור   01/07/12 | 23:55
הדיבור שלי הוא דיבור מציאותי
הגועל נפש בכל הפרשה שבאה עוד ועוד דגובה שמי שבעד ההצאה משווים אותו לנאצי ... אולי ישנו חופש בחירה אך על השטח ? אתה לא יהודי כהגדרה שלכם .. הבחירה לא נעשה בידי האדם הבחירה נעשה מחחש מה אנשים גועליים כמוך יחשבו
* אני   02/07/12 | 00:44
רק רגע..
בואו לא נדרדר בשיחה, יש לכל אחד דעה, אתם לא חייבים לקבל אותה אבל תכבדו אחד את השני, הרי זה ברור שלא כולנו נסכים, וזה מה שיוצר שיח בריא
* נטע   02/07/12 | 08:09
אין חוק שמחייב לעשות ברית מילה, זה נכון
אבל רצות פה המון הפחדות ומופעל המון לחץ חברתי על הורים לעשות ברית מילה. הסבים והסבתות מאיימים בחרם, הדוד מתקשר ומודיע שהוא לא מוכן לקבל את זה, השכנה צורחת שהילד יהיה מסכן, וכו' וכו'. בסוף רוב ההורים נכנעים. צריך להוציא את המנהג הברוטאלי הזה מחוץ לחוק, כדי להגן על ההורים מפני הלחץ החברתי הזה!
* עופר   02/07/12 | 08:23
33. עם כל הכבוד לגינונים האירופאים
יהדות זה לא לבחירה ..
* רומן   01/07/12 | 22:34
32. אויי,חלאס כבר כל המתייפיפים האלה! אף אחד לא מת מזה!
* קים רטוש-לך לעזעזאל כבר!   01/07/12 | 22:33
בוודאי שכן
צא ולמד. בישראל מתו תינוקות מברית מילה.
* רוית   01/07/12 | 22:48
ברית מילה לא הורגת..
וסתם לידע כללי, ברית מילה הורגת פחות מאלה שלא עושים ברית מילה... צאי ולמדי...
* גם מחיסונים מתו והרבה יותר   02/07/12 | 00:31
הטמטום .... הרבה תינוקות מתו מזה !
* דוד   01/07/12 | 22:51
אה כן? אני רוצה מספרים
* אף אחד באמת לא מת מזה, תפסיקו לשחק אותה   02/07/12 | 00:33
31. נאציזים בישראל לא יהיה,הכל נובע משנאת היהודים.עם ישראל חי.
* יוסף   01/07/12 | 22:33
30. ביום שזה יקרה נגיד: "וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי"
מה אכפת לך מה אנשים עושים מי שלא רוצה למול שלא ימול פשוט
* דתי לאומי   01/07/12 | 22:31
29. מה ההבדל?
מה ההבדל בין ברית מילה לחורים באוזניים? אני אגיד לכם- אין. אני מסכימה עם הדעה שברית מילה היא דבר פרימיטיבי וחסר כל הצדקה להכאיב לתינוק בן כמה ימים שרק הגיח לעולם, אך למה דנים רק בנושא הזה? מה עם כל ההורים שמחליטים שלבנות שלהם חייבים להיות עגילים באוזניים, זה גם נקרא להשחית את הגוף ולחכות שבטים פראיים שונים שמחוררים את גופם באזורים שונים בגוף. אנחנו החברה המערבית, צריכים להתעלות על עצמנו, ולהבין שצריך לשים קץ לשני דברים אלו.
* אנונימי   01/07/12 | 22:26
כאילו, ברצינות?
ניקוב באוזן. חתיכת איבר מין. ניקוב באוזן - אדם בוחר, לשם דקורציה. חתיכן איבר מי - יוזמה אישית של הורים של תינוק שלא יכול להגיד כלום ויסבול כאב שאתה לא תבין, כי הוא לא יכול להגיד כלום. למה? רק כי איזה יהוה אמר. מה אני אגיד לך, אותו משקל.
* FUCK LOGIC   01/07/12 | 23:40
מה אם הורים ש
מחליטים שלתינוקת בת ה3 חודשים שלהם צריכה להיכנס חתיכת ברזל לתוך האוזן כבר בגיל כל כך צעיר, תאמין לי שהיא לא בוחרת את זה ויש הרבה הורים שעושים את זה. בשביל להפוך אותה ל"מעודנת" ונשית יותר? אתה יכול לא לראות את זה ככה, אבל זה בדיוק אותו המשקל.
* אנונימי   02/07/12 | 01:01
אתה חי בסרט
בחיים לא ראיתי תינוקת בת 3 חודשים עם ברזלים . ויש לי אחים בגיל הזה . ואני גרה בתל אביב. אני עשיתי בגיל 9 . זה לא אותו דבר, זה היה מבחירה וזה גם מאוד יפה.
* טחחח    06/07/12 | 01:42
28. אהה.גרמניה. וואלה.
פעם בגרמניה גם טענו שלהיות יהודי בכלל זה מזיק,לא?? תמשיך,תמשיך להקשיב לגרמנים. נראה לאן תגיע.
* רחלי   01/07/12 | 22:25
27. הבט ממי אתה למד ומה, כנסו זה כדאי!!!!!
אין לי מושג אם הנך יהודי קים, ברית המילה היא אחת המצוות היסודיות של יהודי באשר היותו כזה, אתה מלמד את עם הסגולה מוסר מגרמניה הנאצית, לשיטתם אין זה "הומאני" לבצע ברית מילה אך זה הומני לטבוח בעם היהודי 6 מיליון -סתם כך ללא כל סיבה, אמור לי מה דעותיך ואומר לך מי אתה, ואידך זיל גמור.....
* רועה גרמני   01/07/12 | 22:14
ואם אני אומר לך שגם בדנמרק זה אסור?
גם אז תגידי שהם נאצים? בהרבה מדינות באירופה זה אסור, ולמה לא - זו פגיעה בשלמות הגוף, למה שההורים יחליטו על שלמות הגוף של אדם אחר אפילו אם הוא הילד שלהם? ואם הם יחליטו לכרות את האצבע הקטנה ברגל, שאין לה שום תפקיד ולאט לאט נבלעת בשאר כף הרגל, גם זה בסדר לדעתך?
* <_<   02/07/12 | 00:01
ככה ככה
זה לא אותו דבר.. פרסט, אל תגידו גרמניה הנאצית, אני מאמינה שמכאן זה בא, וחוץמזה רוב גרמניה קצת השתנתה בדעותיה מהשואה.. נכון בהרבה מדינות באירופה זה אסור, אבל בואו נבין שאין פגיעה ענקית בתינוק, מה שצריך זה לא לאסור על מילה אלא לפקח עליה באופן חמור ביותר.. למזער בעיות ולהעלימם לאפס.. כריתת אצבע לא יכולה להיות משוות לטקס יהודי שנערך כבר אלפי שנים, ומסמל בפן אישי הרבה בשביל יהודים רבים בארץ ובעולם
* נטע   02/07/12 | 08:16
מילת נשים הוצאה מחוץ לחוק ברוב העולם
וגם זו מסורת שנערכה אלפי שנים וסימלה בפן אישי הרבה בשביל אפריקניות רבות. לא אומרים לאסור על ברית מילה בכלל, אלא לדחות את זה לגיל בו אדם בוגר יכול להחליט בעצמו האם הוא רוצה ניתוח באיבר המין או לא. לא צריכה להיות פגיעה "ענקית" בתינוק כדי שיאסרו את זה. מספיק להבין שהתחושה שלו באיבר המין לא תהיה בדיוק כמו קודם וזו כבר פגיעה מספיק חמורה.
* עופר   02/07/12 | 12:14
26. זה הקטן גדול יהיה או שלא
אך קים אתה כותב נהדר,אך לדעתי אין אנו יכולים כמו אתה אומר להחליט אם לחתוך לקטן את הקטן ,אך גם אין אנו יכולים לדעתי לקבוע לו שהוא יהיה שונה משאר הסובבים אותו ומה יהיה כשיגדל והוא שונה ומתבייש שהוא שונה ,לכן אין כאן משהו חד משמעיי
* אריק   01/07/12 | 21:59
25. הם מדברים????
גרמניה טבחה וכתשה ללא רחם מילארדי איברים, מי הם שיגידו ,מה חוקי ? מה לא חוקי????
* רוני   01/07/12 | 21:52
צודק!!!!!!!!!!
* אור   01/07/12 | 22:56
24. עם ישראל קדוש
עם ישראל מצווה על המילה מימי אברהם אבינו המצווה הזו חוץ ממה שחייבים בה היא לטובת הגבר מי אתה ומי יכול לערר את עיניין המילה על תילכו שולל אחריי רשעים ערב רב שבאים להסיט את עם ישראל מהמצוות ומהתורה הקדושה . אליהו הנביא זכור לטוב נמצא בכול ברית וברית בעם ישראל וזכותו תגן בעדינו מאנשים כמוך
* אברהם    01/07/12 | 21:37
23. ברית מילה
יהודי צריך לדעת מצוות ברית מילה היא צווי אלוקי ואינה צו אנושי שיש לאדם שיג ושיח והבנה במצווה ומה שבכל זאת מבינים בשכל האנושי מאפשר לנו לקיים את המצווה אך אף פעם איננו יודעים את הטעם והשורש הרוחני האמיתי של המצווה.
* מלכה   01/07/12 | 21:28
לגמרי לט
אני מצטערת להגיד, הגבתי הרבה בשיח עד פה, אני בעד ברית מילה, אך אם זאת הסיבה שאנו צריכים לעשות ברית מילה, לא הייתי עושה , כלומר ברית מילה מסמנת עבורי סממן זהות יהודי ניכר, ואכן יש לאדם שיח בין אם לעשות זאת או לא, וזוהי בחירתו של כל הורה, אין צורך לכפות זאת.
* נטע   02/07/12 | 08:19
22. מי אתה בכלל שתגיד לי מה לעשות ?
מי שמע עליך בכלל?
* חן   01/07/12 | 21:24
21. אני כבר לא יודע מה ניסגר
לא לאנשיים באמת משעמם מה קשור החוק המטומטם הזה !! משעמם לך !!
* עידן   01/07/12 | 21:15
20. לחכות עד שהילד יגיע לגיל מבוגר מספיק בשביל להחליט בעצמו
אני מכיר מספיק אנשים שמצטערים על זה שהוריהם כפו עליהם את ברית המילה
* ו   01/07/12 | 20:56
באמת? אני רוצה שמות
ואם יש לך פיצול ואתה כמה אנשים זאת עדיין בעיה שלך. אל תכליל כדי להשמע חכם, אני מבטיח לך שלך זה לא הולך...
* אם אתה מצטער זאת ביעה אישית שלך   02/07/12 | 00:27
אני לא מכיר אותו וגם אני מצטער ואף כועס
שחיבלו לי באיבר המין נגד רצוני. יותר מזה - אני משחזר עורלה. וכן, אני יהודי על פי ההלכה, בן לשני הורים יהודים דתיים ואפילו נישאתי ברבנות.
* עופר   02/07/12 | 08:15
גויים לא נחשבים!!!
* עזוב...   02/07/12 | 00:31
19. זה לעולם לא יגיע לארץ, וחבל!
סוף סוף מדינה אחת תפסה שכל והוציאה את זה מחוץ לחוק. זה בחיים לא יקרה בארץ, יש יותר מדיי דתיים בממשלה.
* hu   01/07/12 | 20:41