להקת "גוטה" ייצגה את נורווגיה באירוויזיון 2024 עם השיר Ulveham. עכשיו, בראיון לעיתון הנורווגי Aftenposten, טוען גיטריסט הלהקה, מאגנוס בורמרק: "שקלנו לפרוש במחאה נגד ישראל עד הרגע האחרון". אמירות דומות נשמעו מהלהקה הנורווגית גם כאשר זכו בקדם אירוויזיון, וכבר אז אמרו שישקלו האם לפרוש כמחאה נגד ישראל. בסופו של דבר הם השתתפו - והגיעו למקום ה-25 והאחרון בגמר התחרות.

"פרישה עמדה על הפרק עד השנייה האחרונה, ובסופו של דבר היו לנו שיחות טובות עם איגוד השידור האירופי", סיפר בורמרק. "דברים היו מספיק טובים כדי שנוכל להמשיך". עוד טען בדבריו הגיטריסט הנורווגי כי האווירה המתוחה "אילצה" אמנים להתנהל באופן פוליטי בתחרות, מה ש"שם משקל כבד על הכתפיים של כולם".

בורמרק המשיך לתקוף את ישראל: "זה היה נראה כאילו יש סט אחד של חוקים עבור ישראל וסט חוקים אחר עבור כל השאר", טען, אך לא פירט למה כוונתו. "זה הרגיש לא נכון לחוות את זה. לאמנים לא אמורות להיות פגישות חירום עם איגוד השידור האירופי". בנוסף מתח ביקורת על סידורי האבטחה של ישראל.

להקת "גוטה", כזכור, קיבלו 4 נקודות מקהל הצופים ו-12 נקודות, מה שהביא אותם למקום האחרון - ירידה משמעותית מאז אירוויזיון 2023, שם המתמודדת אלסנדרה מלה הגיעה למקום החמישי. גם מלה יצאה נגד ישראל במהלך התחרות הנוכחית, והודיעה שלא תעניק את הנקודות בשם נורווגיה השנה "כמחאה על רצח העם בעזה".