"רק לא לבכות עכשיו, אלוהים", אלה המילים הראשונות שעדן גולן אמרה על אדמת הקודש בנתב"ג, רגע אחרי שסיימה במקום החמישי באירוויזיון 2024. "אני לא יודעת מאיפה להתחיל. אני רוצה להגיד שזו זכות עצומה שאני כאן ושהייתה לי הזדמנות לייצג את המדינה שלנו במיוחד בזמנים כאלה. כל המדינה וכל העם שלנו עמד מאחורי ואני הרגשתי את האהבה ואת התמיכה שלכם. אתם לא מבינים כמה עזר לי וכמה זה נתן לי כוחות. פשוט אין לי סוף מילים להגיד לכם תודה ולכל מי שהיה מאחורי".

עדן, שהמריאה ממאלמו ברגע שנגמרה התחרות בטיסה מיוחדת של אל על, עברה להודות לצוות האישי שליווה אותה, לרקדנים וכמובן, למה שחשוב באמת: "לשירות הביטחון ששמר עלינו והביא אותנו בחזרה בשלום, זה הדבר הכי חשוב, שהרגשנו בטוחים. זה שאני ייצגתי את המדינה, זה היה הקול שלנו כמדינה וכל מי שצריך להחזיר הביתה עכשיו. והיום נכנס יום עצוב ואנחנו זוכרים את כל הנשמות שהלכו ופשוט תודה".

עדן וישראל סיימו במקום החמישי, כאמור, אבל כשמסתכלים על החלוקה בין השופטים לקהל בבית - הפער לא יכול לזעוק יותר. בזמן שהשופטים עשו פוליטיקה, הקהל בבית הצביע בהמוניו לישראל כאשר לא פחות מ-16 מדינות העניקו את מירב הנקודות שלהן לעדן גולן. גרמניה, בלגיה, צרפת, סן מארינו, שבדיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ, אוסטרליה ו"שאר העולם". אלה המדינות שהקהל שלהן בבית לא עשה פוליטיקה והעניק לעדן את מה שהכי מגיע לה - דוז פואה. ברוב המוחלט של המדינות למעלה חבר השופטים בחר להעניק לישראל 0 נקודות. לשם השוואה, שוויץ הזוכה קיבלה 12 נקודות רק ממדינה אחת - אוקראינה - ומחבר השופטים 22 דוז פואה. שיא בתחרות. 

עדן גולן התייחסה כבר אתמול במסיבת העיתונאים המסורתית לאווירה במאלמו בשבועיים האחרונים וספציפית לבוז שקיבלה מהקהל: "התמקדתי במטרה שלי, לייצג אותנו בכבוד. שום דבר מסביב לא השפיע עליי. אני שידרתי אנרגיות חיוביות. התמקדתי בהפצת אהבה ואנרגיה טובה ולהכיר את כולם. זה דמעות כי לא רציתי שזה יגמר, בא לי לצאת עוד מאה פעמים לבמה הזאת לשיר את השיר ולייצג אותנו. בא לי, זה הרגיש לי כל כך טוב - עם כל הבוז וכל הצעקות, אני אחרי החזרה אתמול אמרתי 'תצעקו עוד יותר'. זה הדליק אותי אני לא יודעת איך להסביר את זה. זה נתן לי כוח להראות איזה עם יפה אנחנו".