פינלנד תחרים את האירוויזיון בגלל ישראל? מאז תחילת המלחמה בעזה, קולות רבים באירופה ומחוצה לה קוראים לביטול ההשתתפות של ישראל באירוויזיון, או להחרמה של התחרות במידה וישראל תשתתף. כעת, לאחר מחאות מצד איסלנד ואירלנד, גם בפינלנד נרמז כי המדינה הנורדית שוקלת את המשך צעדיה באירוויזיון 2024 לאור ההשתתפות המתוכננת של ישראל. מעריצי אירוויזיון רבים כתבו ל-Uuden Musiikin Kilpailu, תחרות המוזיקה הפינית שהמנצחים בה ייצגו את פינלנד באירוויזיון - בדומה לבחירת המנצח בתוכנית "הכוכב הבא" אצלנו בישראל.

בתגובה לפניות גולשים, נכתב בחשבון האינסטגרם של התחרות הפינית: "תודה על כל המסרים וההערות, קראנו את כולם והעברנו אותם לרשות השידור הפינית. הסיטואציה במזרח התיכון מאוד מזעזעת ורצינית, ומדאיגה גם אותנו. תחרות השירה שלנו מתקיימת בלי קשר להשתתפות של פינלנד באירוויזיון. גם בלי קשר לאירוויזיון, רשות השידור הפינית עוקבת אחר הסיטואציה מקרוב ונמצאת בדיונים עם תאגיד שידור האירופי ועם מדינות נורדיות נוספות".

תחרות השירים של פינלנד (צילום: אינסטגרם)
תחרות השירים של פינלנד | צילום: אינסטגרם

המתמודד הקודם של פינלנד הוא הזמר קרייה, שהגיע למקום השני באירוויזיון 2023 עם הלהיט Cha Cha Cha - שהיה גם השיר שזכה להצבעות הצופים הרבות ביותר בתחרות, גם מעל שוודיה שזכתה במקום הראשון.