האם תקלות בהצבעה פגעו בסיכוייה של נועה קירל לזכות באירוויזיון? הנציגה הישראלית סיימה אמש במקום השלישי והמכובד עם 362 נקודות. לפניה, במקום השני, פינלנד עם 526 נקודות. במקום הראשון זכתה שוודיה עם 583 נקודות.

דורון מדלי, יוצר השיר "יוניקורן" והמנהל האומנותי של המשלחת הישראלית, טען הבוקר כי ייתכן ושינוי שיטת ההצבעה פגע בתוצאות. "כשאתה נכנס להצביע, אתה מתחיל להסתבך מבחינת חווית המשתמש. אתה מתייאש מאוד מהר, בעיקר באמצע, כשאתה מגלה שאתה צריך להכניס פרטי כרטיס אשראי כדי להצביע", הסביר מדלי, "אני מבטיח לך שהיו הרבה מאוד תקלות. אני מבטיח גם שהאירוויזיון כמו האירוויזיון, לא יפרסם לעולם כמה אנשים הצביעו - כי כנראה שזה מידע שהוא ממש לא מרשים".

"הולכת להיות שמה בעיה מאוד קשה, אלא אם כן יפתרו אותה בשנים הבאות. זה היה אירוויזיון מאוד ניסיוני השנה, ניסו בו הרבה מאוד דברים חדשים. אני חושב שמעט מאוד אנשים הצביעו, זה ההימור שלי. זה כמו טבלאות ההימורים, שמעט מאוד אנשים מתעסקים בהן ומצביעים. למעשה, מיד אחרי שנועה סיימה את הביצוע, היא עלתה למקום השלישי בהימורים ושמה נשארה עד הסיום. זאת אומרת שכל מה שהיה לפני כן וכל ההתעסקויות, מיותרים לחלוטין".

איך התחושות הבוקר?
"איזה כיף היה. ראינו את נועה כל כך הרבה פעמים, עשינו כל כך הרבה חזרות על האירוע הזה. בכל פעם היא הייתה יותר ויותר טובה. שלשום, כשהייתה החזרה הגנרלית שהשופטים מצביעים בה, זה היה השיא. בסופו של דבר, היא אכן הייתה מקום שני בהצבעת השופטים. ואז הגיע ערב האירוויזיון, הקהל הדליק אותה והיא הייתה בשיא שלה. הכל מתערבב. זה כל כך מרגש לראות מישהי שמסוגלת לעשות הופעה כזאת. זה שיר שכתבנו ביחד לאירוויזיון, זו מין בועה כזאת ששואבת אותך ואפשר לייצר בה אושר".

איך הרגשתם מאחורי הקלעים, רגע אחרי שהביצוע שלה הסתיים?
"מדהים, פשוט חגיגה אחת גדולה. כל האומנים התקבצו בגרין רום והתחילו לרקוד, כי צריך לפרוק הרבה מאוד מתח. כל אחד סופר את החודשים שלו, יש כאלה, כמונו, שזה מתח שהחזקנו חצי שנה. אתה פשוט מתחיל לרקוד. בכל סיבה שיש לך, אתה קם ורוקד. כשהגיע הרגע של התוצאות, שהוא מאוד מסובך להסבר, בגלל שאני מומחה לעניינים ישבתי וכרזתי למשלחת מה קורה, כמה נקודות אנחנו מקבלים, ממי כן מקבלים וממי לא. זה משחק מעניין".

היו רגעים שחשבת שזה הולך לכיוון ניצחון?
"הייתי בטוח שננצח מקום ראשון או שני, ובסוף הגענו למקום השלישי - שזה ניצחון. שלושת המקומות הראשונים זה ניצחון. לא ניכנס עכשיו לעומקם של דברים, זה רק לאנשים שממש אוהבים אירוויזיון, על המשמעות של שוודיה בתחרות הזאת ובכלל. אם נוציא את שוודיה, כי זה כאילו תחרות שהיא לא פיירית כי היא מאפיה בתוך האירוע הזה, אז פינלנד ניצחה באירוויזיון וישראל זכתה במקום השני. אבל לא נהיה קטנוניים".

ישראלים בכל העולם התגייסו מאוד.
"אני אישית עבדתי בזה המון, הייתה התגייסות מאוד מרגשת. זה אחד הדברים הכי מרגשים שקרו לי בחיים".

מה אמרת לנועה אחרי, באוטובוס בדרך חזרה?
"הרגעים האישיים שלנו היו דווקא לפני הטירוף. שעות לפני האירוע עשינו מעגלי אנרגיה ומעגלי שמחה, ומאחורי הקלעים שרנו כל הזמן שירים של ישראל באירוויזיון. בגרין רום ישבנו צמוד, כי הייתי ממש לחשן והסברתי מה קורה. פשוט הסתכלנו אחד על השנייה ואמרתי לה: איזה כיף שאפשר לחיות חיים כאלה. נשגב מבינתי שהיא בת 22. אני מכיר אותה מגיל 16, אנחנו עובדים ביחד מהגיל הזה. מה שהיא עשתה על הבמה, זה בהמון רמות מעל כולם - ואני אובייקטיבי. לא יישכחו אותה. מי שמכיר את האג'נדות שלי על האירוויזיון: המיקום לא חשוב, מה שמשנה זה אם אתה בלתי נשכח - ונועה קירל השאירה היום הופעה בלתי נשכחת".

מה התוכניות של נועה ליום שאחרי?
"וואו, אנחנו עוד לא ביום שאחרי. אנחנו צריכים עוד לחזור לארץ, לשקם את עצמנו קולית ונפשית. תסמוך על נועה שהיא לא הולכת לנוח יותר מדי. היא הולכת לחגוג את מעמדה החדש, עם החותמת של מלכת ישראל החדשה. זה משהו שצריך לחגוג אותו".