אין תמונה
נסיך האהבהבים. בראיין אדאמס

הולנטיין די כבר כאן, וכשליזט דנן החליטה לבחור את עשרת שירי האהבה הלא קיטשיים היפים ביותר, התייצבה מערכת mako-מוזיקה לתת קונטרה. הרי אין מה לעשות - הולנטיין דיי הוא חג הקיטש, בין אם רוצים בכך או לא. אי לכך ובהתאם לזאת קבלו את מצעד עשרת שירי האהבה הקיטשיים של כל הזמנים, ושיהיה לכם ולנטיין דיי רומנטי ומתקתק (שלא לומר מבחיל)

10.
"Save your love" – רנה ורנטה
בחג המולד 1982 הפך שירם של הצמד רנה ורנטה ללהיט ענק בבריטניה תחילה, והעולם כולו בהמשך. השמועה טוענת שאותו רנה, איטלקי ענק ומשופם, היה עד אז מלצר מזמר שזכה לחמש דקות תהילה. באשר לרנטה, לאף אחד לא היה חשוב מאיפה באה. העיקר שהלכה. עד היום חלוקים מעריצי המון הקיטש האולטימטיבי הזה לשניים. אלו המאמינים ש "Save your love" הוא בעצם פרודיה שאבדה שליטה על המנוני הדבש האובר-רגשניים של ימי פסטיבל סן רמו העליזים, ואלו המאמינים בלב שלם שהדואט בין האיטלקי האופראי עב הבשר והבריטית הפרווה עם תסרוקת האייטיז המנופחת הוא תמציתה של אהבת אמת. כך או אחרת, איש לא שמע מאז על רנה ורנטה.

9.
I'd Do Anything For Love - Meat Loaf
כמו המאהב העקשן שמסרב להרפות ולהבין שזה נגמר, כך גם "קציץ הבשר" מתעקש לשחרר עטלפים מאוהבים ודביקים כמו היקי טוב על הצוואר, כאלה שלוקח כמה ימים עד שהם עוברים מהצוואר ויוצאים מהראש. ככה זה כאשר שום דבר בקריירה לא הולך, ומראה הקציצה לא עוזר, כנראה שאין ברירה ויש אנשים שיעשו הכל בשביל לזכות באהבת המעריצים.

השיר של טום קרוז וקלי מקגיליס

אין תמונה
היו ימים שהוא הרטיט לבבות של בחורות. ג'ורג' מייקל

8.
Righteous Brothers - Unchained Melody (1965)
אין ספק שמדובר באחד הקיטשים הגדולים ביותר, שזכה לאינספור קאברים גדושים בסכרין והבעות פנים מזוגגות, מאלביס וטום ג'ונס ועד ליאן ריימס ובונו. דווקא הביצוע הזה מ-1965 נונשלנטי יחסית, להבדיל מביצועים מלודרמטיים יותר, אך גם כאן קשה להימלט מתחושת הדביקות.

7.
Glenn Mederios - nothing gonna change my love for you
מדובר בשיר מאוס שהקליפ שלו מוסיף ומעצים את אווירת הקיטש. לא רבים יודעים, אך מדובר למעשה בגרסת כיסוי לשיר של ג'ורג' בנסון, שהיא עדיפה בהחלט.

6.
Berlin - Take My Breath Away
הישר מפס-קול הסרט "טופ גאן", הישר מסיקוונס ההתאהבות המפורסם של טום קרוז וקלי מקגיליס. כל מי שחלם להיות טייס באייטיז הכיר אותו בעל פה.

5.
Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You
אם העברתם את גיל ההתבגרות בשנות ה-90 אז בטוח רקדתם את אחד מריקודי הסלואו היותר צמודים בחייכם כשברקע השיר הדביק של בריאן אדמס מתוך הסרט שובר הקופות "רובין הוד נסיך הגנבים".

השיר שרוקסט כתבו לג'וליה רוברטס

אין תמונה
ראשון במצעד הקיטש. דוכין

4.
Wham - Carless whispear
בימים שג'ורג' מייקל היה כוכב בינלאומי ענק, עדיין לא יצא מהארון וטרם נעצר על אוננות וסמים בשירותים ציבוריים הוא הרטיט לבבות של מיליונים ברחבי העולם, בעיקר בנות מתבגרות שחלמו בלילה על הכוכב הנערץ. אז חלמו.

3.
Roxette - Its must have been love
הצמד השוודי המוצלח התפרסם בתחילת שנות ה-90' בעיקר בזכות הלהיט הזה, שהוכן במיוחד לפסקול הסרט הרומנטי הקלאסי "אישה יפה". קשה לדמיין את הקריירה של ג'וליה רוברטס ואת ריקודי הסלואו בחתונות באותה שנה ללא השיר הזה.

2.
The Bangles - Eternal flame
כשהייתי קטנה חשבתי שאם מישהו יקדיש לי את השיר הזה אני אמות מהתרגשות. כיום - בהאזנה מחודשת לאנחות ה- darling המעצבנות, למלים הגימנזיסטיות ('קרני שמש מבעד לגשם'? 'להבה נצחית'?) ולצווחות שהולכות ומתגברות לקראת הקרשנדו - השיר הפומפוזי הזה מעלה בי בעיקר גיחוך.

1.
ארקדי דוכין (ושלומי שבת) - מי אוהב אותך יותר ממני
למה יש מלחמות וכאב, למה אלוהים לא מתערב? כנראה בגלל שהוא היה עסוק בלהקשיב לאחד משירי האהבה הגרועים בהסטוריה. למה להישמע כל-כך דרמטי, ארקדי? למה לכתוב לחן כל-כך מונוטוני? ולמה, מיכה, למה לשאול כל-כך הרבה כמה שאלות טפשיות? ארקדי דוכין ומיכה שטרית כתבו כמה שירים טובים בחיים שלהם, השיר הזה הוא לא אחד מהם.

שניים שהם קיטשיים מדי

בונוס:
שני שירים שנמצאו מעצבנים מדי אפילו בשביל להיכלל במצעד:

Joe Dassin - L'Ete Indien
הצרפתים תמיד ידעו להיות מאהבים טובים, אבל בדרך כלל גם הגזימו. נדמה שג'ו דאסין לקח את הקיץ האינדיאני כמה צעדים רחוק מדי לתוך מדבר הסוכר הגדול.

דני סנדרסון – זה הכל בשבילך
אין ערב קריוקי בלי השיר הזה (נדמה לנו שהכנסת האחרונה אפילו חוקקה בעניין הזה חוק), שכבר באמת יצא מכל החורים, ועדיף בדואט כמו במקור. אגב, מישהו יודע מה עלה בגורלה של מזי כהן?

מדשדשים בעשירייה השנייה:

כריס דה ברג – "האישה באדום"
ג'וני לוגאן – Hold me now
ריצ’ארד סנדרסון – Dreams are my reality
כריס נורמן – Midnight lady
מייק בראנט – לס מואה טמה
Black – wonderful world
שפנדאו בלט – True
ליונל ריצ'י – Hello
רונית שחר – אהוב יקר
יאיר זיו – ואחרי שהכל ייגמר

 רוצים עוד שירי אהבה? הכנסו לשירונט

ואם כבר ולנטיין דיי, הנה כמה שירי אהבה בהחלט לא קיטשיים וגם תשובה לתהייה מי הגברים שעומדים מאחורי שירי האהבה הגדולים. לקבלת השראה, הציצו בגלריית תמונות של סלבס ברגעים אינטימיים ובאוסף הנשיקות הגדולות של כל הזמנים בערוץ ביפ.
חוץ מזה, למה שלא תכינו פרלינים מהממים, תעצבו את הבית בעיצוב רומנטי, תעשו סקס בטבע, תבקרו במוזיאוני סקס ותקנחו בטיול לילה לאוהבים?
ואיך הגבר שלך במיטה? ומה זאת אהבה, איך משיגים דייטלאן צריך לנסוע כדי להרשים בחורה ואיך מוצאים אהבה, לעזאזל? ויהודה ונינט - ימשיכו לאהוב או ייפרדו? 
להורים שבינינו - קבלו מדריך אהבה ראשונה למקרה שהילד התאהב, וגם רעיונות למתנות מלוכלכות לבן הזוג שישברו את שגרת הנישואים האפרפרה. 
ואם אחרי כל זה אתם עדיין צריכים סיבות למה כדאי דווקא להתעלם מהוולנטיין, שיהיה לכם לבריאות.