edi weder live אדי ודר לייב (צילום: רועי ברקוביץ')
Thin air. אדי ודר | צילום: רועי ברקוביץ'

יהיה זה ולנטיין דיי, יום ההולדת שלי, שנה חדשה או סתם יום רגיל, אם יש מחווה שמרגשת אותי זה כשמקדישים לי שיר. הרבה פעמים שירים מדברים הרבה יותר טוב בשמנו וגם מייצרים רגע מרגש. הרי אפשר פשוט להגיד למישהו שאתה אוהב אותו, אבל אם מצליחים למצוא לזה את הפסקול המתאים אז עוצמת הרגש היא הרבה יותר חזקה. מניסיון.

לרגל הולנטיין דיי שחל בשבת חיפשנו עבורכם במיוחד את השירים שלא הפכו להיות בנאליים וצפויים, שלא נאמר "קיטשיים". ככה שאם אתם רוצים להקדיש שיר לאהוב או לאהובה הפרטיים שלכם, תוכלו לבחור משהו קצת יותר מפתיע. ואם אתם מעדיפים להקדיש אותם לעצמכם- אז לפניכם 10 שירי אהבה להתאהב בהם.

1.
Lucky Jim - Let It Come Down
כל כך הרבה אנחנו מחפשים אחרי האהבה, תולים בה תקוות, מחכים לה שתבוא אלינו ותתקן את כל מה שהשתבש. הכי חשוב זה להאמין שהיא שם מחכה להתגלות. ברגע שהיא תגיע אפשר להקדיש לה את השיר הזה בנוסטלגיה, שתדע כמה כמהנו אליה. עד אז אפשר להיעזר ב- Lucky Jim כדי לקרוא לה לבוא.
ציטוט מוביל: "I know my love will make it right"

2.
Pearl jam -Thin Air
יש פעמים שהלב שלך נכבש לאט לאט, פיסה אחר פיסה עד שהוא נכבש כליל. ויש פעמים שהלב שלך נכבש ברגע אחד. השיר הזה הוא על אהבה שממלאת אותך אור ואושר, אהבה רכה ותמימה כמו אהבת ילדים - אולי כי הוא נכתב במקור על ידי סטון גוסארד, גיטריסט הלהקה, כשנולדה לו בת. אם אתם מרגישים ככה, השיר הזה בשבילכם.
ציטוט מוביל: "And I know she's reached my heart in thin air"

כשברי סחרוף מכסה את הקיור

ברי סחרוף בהופעה (צילום: שוקה כהן)
Love song. סחרוף | צילום: שוקה כהן

3.
Calla-Rise
כל מה שאנחנו צריכים זה לדעת שהאהוב או האהובה שלנו יהיו איתנו, לצידנו, תמיד. גם אם ניפול, גם אם נזרח, הם תמיד יבואו בעקבותינו. Calla המופלאים מצליחים לרגש אותי שוב.
ציטוט מוביל: "?If I fall , if I Rise , will you trail behind".

4.
Fink- Pretty little thing
בעשר שניות הראשונות זה נשמע כאילו"Tear drop" של"Massive Attack" עומד להתחיל, אבל ברגע שFink מצטרף, כבר ברור שמשהו אחר קורה פה. בשליטה מדהימה על אקוסטית הן כגיטרה והן ככלי הקשה מספר לנו Fink באינטימיות על התאהבות בבחורה שהיא לגמרי לא בליגה שלו לדברי החברים שלו, אבל בשבילו זה מאוחר :הוא כבר שקוע באהבה עיוורת. כל מה שצריך זה לעמעם את האורות. השיר דואג לכל שאר האווירה.
ציטוט מוביל: "We could do anything that you want".

5.
Berry Saharoff - Love song
מעולם לא הייתי מעריצה גדולה של ה- Cure. אבל דווקא במופע האקוסטי של ברי סחרוף עם זוהר פרסקו פתאום התחברתי אליהם . סחרוף עלה להדרן עם ביצוע ל"Love song" של הקיור. השילוב של השיר הפשוט והיפה הזה עם החום בקולו של ברי, הצליח לרגש אותי עד דמעות. למה פתאוםCure במופע של סחרוף? בצרפתית אומרים את זה טוב ממני: Cherche la femme
ציטוט מוביל: "Whatever words I say, I will always love you".

כשרד אורבך עשה את מארינה מקסימיליאן בלומין

6.
The Last Shadow Puppets - Standing Next to Me
הסולן של ארקטיק מאנקיז בהרכב חדש, מזכיר לנו שבאהבה יש גם משחקים, אבל כל עוד האהבה שם- יש תקווה. השיר הוא באווירת פיפטיז וכך גם הקליפ, אולי בגלל שפעם, נדמה שהדברים היו פשוטים יותר.
ציטוט מוביל: Your love is standing next to me""

7.
Marina M. Blumin with Red Band - Crazy Love
לא בגירסת הדואט של וואן מוריסון עם בוב דילן, אלא בגרסה של מארינה עם רד מסדרת הפולחן "Red Band". קולה הצלול והעדין של מארינה מצליח לרכך אפילו את הגסות של רד והשילוב בין השניים הופך את השיר הזה לאחד משירי האהבה הכי מרגשים ששמעתי בזמן האחרון.
ציטוט מוביל: I want to throw my arms around her, kiss and hug her tight""

8.
Bran Van 3000 ~ Astounded
אומנם פול סיימון שר על 50 דרכים להיפרד אבל אנחנו כאן לדבר על אהבה. רוצים 3000 סיבות למה לתת לאהובכם את הלב? נסו את "Astounded". בראן ואן מסמפלים את"Move on up " של קארטיס מייפילד בשיר שירומם לכם את מצב הרוח ויתקוף אתכם בדחף בלתי נשלט להתחיל לרקוד.
ציטוט מוביל: "All I wanna do us love you".

אלביס פרסלי (צילום: Paramount Pictures, GettyImages IL)
מוח חשדני. המלך | צילום: Paramount Pictures, GettyImages IL

אלביס שוב המלך

9.
Temple of the dog / Chris Cornell - All night thing
לפעמים כשאוהבים, פשוט אוהבים. לא משנה אם האהבה תמשך או לא, אם יש לה סיכוי או רק סיכון, אם היא רחוקה או קרובה, הלב עושה את שלו. אם זכיתם בחייכם לאחת מהאהבות הגדולות הללו שעלולות להישאר רק כפנטזיה או כזיכרון, אבל עשויות להפוך לאהבת חייכם - הרי שאתם ברי מזל.
ציטוט מוביל: If it's an all night thing, nobody's gonna make it end""

10.
Elvis Presley - Suspicious Mind
אלוויס הוא מלך. על זה אין ויכוח. בטח הייתם מצפים למצוא אותו דווקא ברשימת שירי האהבה הצפויים ביותר, אבל לא את השיר הזה. "Suspicious mind", שגם זכה ", שגם זכה לחידוש של ה- Fun Young Cannibals, הוא שיר שמספר על בחורה חשדנית, על אהבה שנקלעת למלכודת. אבל מעבר לעובדה שהוא השיר הכי מגניב בעיניי של אלוויס, מה יותר רומנטי מגבר שמוכן להלחם על האהובה שלו?? חוץ מזה לראות את אלוויס מפלרטט עם המקרופון, עם הקהל, עם אחת מנערות המקהלה, יכול ללמד את כולנו דבר אחד או שניים על אהבה.
ציטוט מוביל: "I love you too much baby"

רוצים עוד שירי אהבה? הכנסו לשירונט

ואם כבר ולנטיין דיי, הנה תשובה לתהייה מי הגברים שעומדים מאחורי שירי האהבה הגדולים. לקבלת השראה, הציצו בגלריית תמונות של סלבס ברגעים אינטימיים ובאוסף הנשיקות הגדולות של כל הזמנים בערוץ ביפ.
חוץ מזה, למה שלא תכינו פרלינים מהממים, תעצבו את הבית בעיצוב רומנטי, תעשו סקס בטבע, תבקרו במוזיאוני סקס ותקנחו בטיול לילה לאוהבים?
ואיך הגבר שלך במיטה? ומה זאת אהבה, איך משיגים דייטלאן צריך לנסוע כדי להרשים בחורה ואיך מוצאים אהבה, לעזאזל? ויהודה ונינט - ימשיכו לאהוב או ייפרדו? 
להורים שבינינו - קבלו מדריך אהבה ראשונה למקרה שהילד התאהב, וגם רעיונות למתנות מלוכלכות לבן הזוג שישברו את שגרת הנישואים האפרפרה. 
ואם אחרי כל זה אתם עדיין צריכים סיבות למה כדאי דווקא להתעלם מהוולנטיין, שיהיה לכם לבריאות.