אף אחד לא אוהב להתעורר בבוקר, להסתכל במראה ולהבחין בחצ'קון אדום ובולט באמצע האף. אקנה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בעור, שלעתים קרובות מאלצת אותנו לחפש בכל מקום אחר פתרונות. כידוע, אחד הדברים הכי טובים שאתם יכולים לעשות כדי להיפטר מאקנה זה מניעה. ומתברר שפעולה יומיומית פשוטה שכולם עושים הורסת את הסיכויים להפחית את האקנה.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מה אתם עושים כשאתם מזיעים בפנים? מתברר שהתשובה לשאלה חשובה יותר ממה שחשבתם. אין ספק שבקיץ הישראלי (וגם באביב) קשה מאוד להימנע מזיעה. גם אנשים שנוטים להזיע פחות מאחרים ימצאו את עצמם נוטפים, בחוף הים, אחרי אימון או סתם ביום שרבי באוגוסט. לרוב, האינסטינקט שלנו הוא לנגב את הזיעה, כיוון שמראה מבריק לא נחשב לאסתטי במיוחד. אך האופן שבו אתם מנגבים את זיעתכם, יכול להשפיע על מידת האקנה שתופיע על עורכם.

ככל הנראה שאתם, כמו רוב האנשים, מנגבים את הזיעה מפניכם באמצעות כף היד או עם מגבון. פעולת הניגוב יכולה לגרום לגירוי בעור וכתוצאה מכך לגרום להופעת פצעונים נוספים. נוסף על כך, כשאתם מנגבים עם הידיים (או בעזרת החולצה שאתם לובשים), אתם עלולים לערבב לכלוך עם הזיעה שלכם – ובכך להוביל לחסימה של נקבוביות העור.

עוד ב-mako בריאות:
>> האם זו המחלה שגרמה למותו של אביצ'י?
>> בדקו את עצמכם: 8 סימנים שאתם אנשים בריאים
>> האם הדיאטה הזאת היא הפשוטה ביותר בעולם?

לפי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, תמיד כדאי להסיר זיעה שמציקה בעזרת מגבת או בד נקיים ובפעולת טפיחה בלבד. אם אתם יוצאים לחוף הים או לאימון ויודעים שאתם כנראה הולכים להזיע, כדאי לפני כן להסיר איפור ולהשתמש בקרם הגנה Oil Free ועמיד במים. חשוב למרוח את קרם ההגנה על עור נקי.

אז בפעם הבאה שאתם מזיעים בפנים, קחו מגבת נקייה וטפחו אותה על עור הפנים. לאחר מכן, שטפו את הפנים בתרחיץ פנים לא קומודוגני (שלא חוסם את נקבוביות העור) או Oil Free. חשוב לנקות את החיידקים שעל העור, לפני שיגרמו לנזק.