הגר לא ממש דמיינה שתגיע לתוכנית שידוכים בטלוויזיה. היא כבר עברה כמה מערכות יחסים זוגיות בחייה, וגם הספיקה לעשות תואר, שניים וגם דוקטורט במדעי המוח. כשכל זה לא הספיק לה, היא נרשמה ללימודי רפואה. כיום היא סטז'רית לרפואה בוולפסון ומתלבטת בין התמחות בגינקולוגיה לבין התמחות בנוירולוגיה.

הגר, תסבירי את ההתלבטות.

"עשיתי דוקטורט במדעי המוח וההיגיון אומר שכדאי להתמחות בנוירולוגיה. מצד שני, לאחרונה קצת התאהבתי ברפואת נשים: פריון, מיילדות – הצד היפה של הרפואה. החיסרון בגינקולוגיה נובע מכך שאת עובדת רק עם נשים, כלומר רק עם 50 אחוז מהאוכלוסייה.

אז מה יהיה?

"חכי, קודם נראה איפה יקבלו אותי, זה סופר קשה להתקבל להתמחות היום. יש בעיה רצינית של תקנים. זה קצת מגוחך כי בעוד שבתי החולים כורעים תחת הנטל, יש כל כך הרבה רופאים שיושבים בבית ומנסים להתחיל את ההתמחות שלהם. בגינקולוגיה למשל יש בערך 50 מועמדים על תקן אחד. אני מדברת על אנשים שלמדו שבע שנים רפואה ועכשיו חותמים אבטלה כי הם מחכים שיתפנה תקן, זה בלתי נתפס".

> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

תמיד התעניינת ברפואה?

"זה תמיד היה חלום הילדות שלי. למדתי תואר ראשון בביולוגיה, והמשכתי לתואר שני. כשסיימתי את הדוקטורט במדעי המוח, חשבתי לעצמי – טוב, מה עכשיו: לעשות פוסט דוקטורט בחו"ל ולפתוח מעבדה למחקר בארץ, או להתחיל לימודי רפואה בגיל 34. באותה תקופה ניהלתי מערכת זוגית ובן הזוג שלי לא הביע רצון להצטרף אליי ללימודים בחו"ל – אז ויתרתי על זה. המחשבה לנסוע לארץ זרה לבד מאוד הפחידה אותי אז".  

"לימודי הרפואה הם אחד הדברים הכי טובים שעשיתי בחיים"

בגיל 34, הגר נרשמה למסלול מקוצר של ארבע שנים בלימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב. "בשנה הראשונה לא התקבלתי, ואז הבנתי עד כמה זה חשוב לי וכמה אני מוכנה להילחם על זה. היום אני חושבת שזה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי בחיים". במקביל ללימודי הרפואה, היא ניהלה מחקר קליני שעסק בהפרעות נוירו-פסיכיאטריות.

הגר וניר בירח הדבש (צילום: ניר פור | mako)
פחדתי לקחת סיכון שאתאהב. הגר וניר בתוכנית | צילום: ניר פור | mako

נשמע מטורף. לשלב בין לימודי רפואה למחקר, איך עושים את זה?

"נתחיל מזה שלא ממש היתה לי ברירה – הייתי חייבת כסף כדי שאוכל להמשיך ללמוד. מעבר לכך, היה לי חשוב להצליח גם במחקר. אבל ידעתי שאני משלמת מחיר כבד. הרגשתי שאני לא יכולה לעשות מאה אחוז בלימודים וגם מאה אחוז בעבודה. בסוף הצלחתי בשניהם. אין ספק שזה בא על חשבון דברים אחרים בחיים".

כמו זוגיות למשל?

"כן. פחדתי לקחת סיכון שאתאהב, אני מכירה את עצמי ואת הטוטאליות שלי בתוך מערכות יחסים, רציתי להיות בפוקוס".

מתי הבנת שאת משלמת מחיר כבד מדי?

"היתה לי נקודת שבר מאוד רצינית במהלך הלימודים, כשהרגשתי שלקחתי על עצמי אתגר גדול מדי. בשלב זה התלבטתי אם לעזוב את העבודה, ובסוף אפשרו לי גמישות, כך שאיכשהו זה הסתדר".

חשבת לרגע שכל הטירוף הזה הוא בעצם תירוץ לא להיכנס בכלל לזוגיות?

"לחלוטין כן, באיזשהו מקום היה לי נוח לברוח מזה. מעבר לזה, אני מודה שבשלב מסוים די התרגלתי להיות לבד, ובעיקר לעובדה שאני יכולה 'לשלוט' על החיים שלי".

אז מה בכל זאת גרם לך להגיע לתוכנית היכרויות?

"כשסיימתי את הלימודים הרגשתי שאני פשוט לא יכולה להיות יותר לבד. הצורך בבן זוג בער בי. בסוף, את מבינה שאת רוצה את הפינה החמה שלך, את האיש שלך. אהבה זה הדבר הכי חשוב בחיים. הגעתי לתוכנית כדי שיעזרו לי למצוא את הדרך, כדי שאבין מה אני יכולה לעשות יותר טוב".

7 ימים לחופה: מה ילבשו הגר וניר בחתונה? (צילום: חתונה ממבט ראשון 3, שידורי קשת)
לא נלחצת מהקורונה | צילום: חתונה ממבט ראשון 3, שידורי קשת

על מה לא תתפשרי בזוגיות?

"על חברות ואמון".

עוד על נגיף הקורונה:
>> כך סינגפור התאוששה מהר ממגפת הקורונה
>רוב הנדבקים לא יודעים שהם נושאים את הנגיף

כמה את משקיעה בבריאות שלך?

"לא מספיק לצערי. זה קצת מצחיק כי בסוף זה יוצא שדווקא רופאים פחות משקיעים בבריאות שלהם. סדר היום כל כך לחוץ, כך שפשוט לא נשאר זמן. אני כן מנסה להקפיד ללכת שלוש פעמים בשבוע לפילאטיס ולאכול קצת יותר בריא. בפועל, אני חוטפת לא מעט בורקסים וחטיפים בין הארוחות".

איך נראה תפריט יומי שלך?

"אין לי ממש תפריט מסודר. אני מנשנשת חטיף אנרגיה בבוקר, ואם יש לי קצת יותר זמן אני מכינה לי יוגורט עם גרנולה וקצת בננה, שתיתן לי אנרגיה להמשך היום. בצהריים אני בדרך כלל אוכלת מה שיש בחדר האוכל בבי"ח – לרוב זה מסתכם בשניצל תירס עם קצת אורז וסלט. בערב אני מכינה סלט גדול. אני גם לא בשלנית גדולה וגם מאוד אוהבת ירקות כך שזה מסתדר".

שגרת טיפוח?

"אני מרבה לשתות מים, ומנסה להקפיד על מקדם הגנה במידת הצורך. מעבר לכך, אני משתמשת בסבון פנים בוקר וערב, בחומצות שעובדות על חידוש בתאים, בסרום, קרם עיניים וקרם פנים. בנוסף, אני משתדלת להקפיד על טיפול פנים אחת לשלושה חודשים אצל הקוסמטיקאית שלי".

עד כמה הקורונה מלחיצה אותך?

"אני לא נלחצת כי יש לנו רפואה באמת טובה בארץ, ואני סומכת על הצוותים הרפואיים. צריך פשוט לתת למערכת לעשות את העבודה. אם אנשים יעשו מה שאומרים להם ויישארו בבית, אני מאמינה שנשתלט על המצב ויהיה בסדר".

כמה את ממוגנת?

"יש מחסור חמור מאוד בציוד. כרגע אנחנו עובדים עם מסכה, חלוק וכפפות, אבל יש מחסור במסכות ובציוד. מקווה שתגיע אספקה בקרוב".

טיפ לחיים בריאים?

"תפחיתו סטרס כמה שאפשר, אין לכם מושג כמה זה פוגע במערכת החיסון. וגם תחסנו את הילדים שלכם. אני בטוחה שבעוד כמה עשורים אנשים ידברו על מגפת הקורונה כמו שמדברים היום על חצבת. גם כשיהיה לזה חיסון לכי תסבירי לאנשים שמתנגדים שפעם היתה מגפה שהשביתה את העולם".

>> עשינו גם להדר ברייר שאלון בריאות 

מסר לצופים?

"אני מרגישה ששופטים אותי בטוקבקים וקשה לי עם זה. אני לא מבינה למה לכתוב דברים כל כך פוגעים. אני מבינה שמי שצופה בתוכנית היה מעוניין לראות טלנובלה שבה כולם מבסוטים ומתנשקים, אבל החיים יותר מורכבים מזה, וגם בתוכנית כזאת יש תהליכים שאנשים עוברים. אני מציעה שכל אחד ידמיין איך הוא היה מרגיש אם הוא היה נמצא בצד שלי. גם אני ביקורתית כלפי עצמי, וגם לי לא תמיד היה קל לראות את עצמי בסיטואציות מסוימות, אז כשמישהו מעיר הערות פוגעניות זה לא הופך את הסיטואציה לקלה יותר".

"חתונה ממבט ראשון" תשודר בשבת אחרי החדשות (קשת 12)