איך שומרים על מראה עור רענן ועל שיער בריא ומבריק? נראה שאינספור צרפתיות לא טועות ושהדרך הטובה ביותר לדעת היא לבדוק את שגרת הטיפוח שלהן. ואל תדאגו - הכול בר ביצוע, גם למתחילים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הכול מתחיל מבפנים

מתילדה תומס, מייסדת "קודלי פריז", חברה למוצרי טיפוח, אומרת שהסוד לעור בוהק ושיער זוהר הוא המנטרה האישית שלה - שיופי מתחיל מבפנים. "אני משתדלת לאכול בריא (הרבה פירות, ירקות ואגוזים) ושותה כוס יין אדום (מהכרם המשפחתי בבורדו) בערב – והרבה מים במהלך היום", סיפרה תומס לאתר Well and Good. "בנוסף, אני עושה ניקוי רעלים כל שנה למשך שלושה ימים כדי לאפס את הגוף שלי ולנקות את גון העור". ניקוי הרעלים של תומס למעשה שואב השראה מיוון העתיקה וכולל שלושה ימים של אכילת ענבים ושתיית תה ומים. תומס טוענת שניקוי הרעלים מסייע לה לשמור על עור זוהר ועל רמות סטרס נמוכות.

A post shared by Caudalie (@caudalie) on

קריסטין גריפין-גריימס, מייסדת חברת French Girls Organics למוצרי טיפוח טבעוניים, אמנם גדלה בוושינגטון, אך היא תמיד הרגישה קשר חזק לשורשים הצרפתיים שלה. "אני מאוד מאמינה בכוחם של הצמחים, גם לשימוש פנימי וגם לחיצוני. אבותיי גרו באזורים שבהם מרכיבים טריים מהאדמה ומהים היו תמיד זמינים בעונתם", אמרה לאתר Well and Good. היא מציינת שהיא משתדלת לבקר מדי שנה בדרום צרפת, ושהבילוי בחיק הטבע ובים עוזר לה לשאוב אנרגיות שמשפיעות על איך שהיא מרגישה ונראית.

המרכיבים הם החלק החשוב ביותר

תומס אומרת שחשוב להיות זהירים עם מה שאתם שמים על גבי העור שלה באותה מידה שאתם נזהרים עם המזון שאתם מכניסים לגוף שלכם. כפי שאנחנו מאכילים את הגוף שלנו במזונות-על, היא מאמינה שלמרכיבים במוצרי טיפוח יש המון כוח. היא מאמינה גם במתכונים ביתיים לטיפוח השיער. "לשיער מבריק, אני מערבבת אבוקדו, חלמון, רום ושמן זית ומורחת ישירות על השיער, כמו מסכה. אני משאירה את זה כ-20 דקות, שוטפת והנה!", אומרת תומס.

A post shared by R+Co (@randco) on


עוד ב-mako בריאות:
>> חוקרים טוענים שמצאו את הסוד לירידה במשקל
>> הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם הקפה של הבוקר
>> אלה המאכלים הטובים ביותר להעלמת הצמיגים

ואם השיער שלכן יבש ועייף – יש לה גם מתכון האהוב עליה במיוחד לטיפול בשמן חם:

שלבו 10 טיפות של שמן לוונדר, 20 טיפות של שמן רוזמרי וכחצי כוס של שמן זית אורגני.

ערבבו היטב וחממו במשך 20 שניות במיקרוגל (לא יותר מדי זמן, אתם לא רוצים לבשל את השיער שלכם).

מרחו על השיער מהשורשים ועד לקצוות. ודאו שאתם מורחים מספיק מהתערובת בקצוות השיער.

עטפו את שערכם במגבת עדינה (עדיף מכותנה). אם השיער שלכן ארוך, אספו אותו לפני שאתן עוטפות עם המגבת. זה יגן על הכרית שלכן מפני שאריות התערובת.

השאירו את המגבת על ראשכן במשך הלילה ובבוקר שטפו עם מעט שמפו (ככל הנראה תצטרכו כשלוש שטיפות כדי להסיר כל השמן מהשיער).