לידה זה כואב, את זה כולנו יודעים, אבל היא גם גורמת לאושר אינסופי ולהבאת חיים חדשים לעולם. מה עם כל שאר הכאבים שלא נותנים לנו שום דבר טוב? הנה 7 דברים כאלה שעלולים לגרום לסבל רב - אפילו יותר מלידה:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. עצמות שבורות

לשבור את הרגל זה כואב ואפילו אי אפשר לתאר כמה שזה נורא. מה שכן ניתן לומר הוא שזה כנראה כואב יותר מלידה, וגם להרבה יותר זמן. חוץ מזה, השבר גם משפיע על טווח התנועה לתקופה ארוכה, וזה מלווה בהמון מחשבות עצובות על איך כל זה טיפשי ומיותר ויכול היה להימנע - אם רק לא היינו נופלים.

2. מיגרנה

כשיש מיגרנה אי אפשר לעשות כלום – לא ללכת לעבודה, לא לשבת במקום ציבורי ואפילו לא לישון. אפשר רק לשכב בחושך במיטה ולחכות שזה יגמר. לסובלים ממיגרנות קשות במיוחד, ברגע שההתקף מתחיל כל היום הולך. יש המון נשים שסובלות מזה, אך גם לא מעט גברים, וכולם מעידים - זה הכי כואב שיש.

3. אבנים בכליות

זוכרים את הפרק בחברים שפיבי ילדה וג'ואי "ילד" את האבנים בכליות שלו? ובכן, זה כואב ממש כמו לידה. את האבנים בכליות צריך להוציא דרך דרכי השתן, צינורות דקיקים שלא נועדו למעבר של אבנים. זה מרגיש כמו לידה קטנה, כי בכל זאת מדובר באבנים דיי קטנות, אבל תחושת הכאב היא עצומה. אל תזלזלו בסובלים מאבנים בכליות, זה חתיכת סיפור כואב.

 

עוד ב-mako בריאות:
>> פוריות לנצח? הנשים שלא מפסיקות לקבל מחזור
>> על הברזלים: גשר בשיניים לא מבטיח שהן ישארו ישרות לנצח
>> אפקט הלילה הראשון: למה אנחנו לא מצליחים לישון?

4. אבנים בכיס המרה

כן, גם בכיס המרה האבנים האלה גורמות לכאב. אך בכיס המרה מדובר בכאב שונה, שתוקף בגלים ויכול להימשך לזמן רב - עד שישה חודשים. מה שעושה את הכאב לעוד יותר בלתי נסבל הוא שאין תרופה שממש מצליחה להעלים אותו. יש מקרים בהם זה לא כואב בכלל, אך ברגע שהתופעה מלווה בכאב, גם הסיבוכים הרפואיים נכנסים לעניין.

5. דלקת בדרכי השתן

לכל הנשים שעוד לא ילדו יש לנו חדשות טובות בשבילכן – יכול להיות שכבר חוויתן משהו כואב יותר מלידה. דלקת בדרכי השתן לרוב מלווה בתחושת צריבה איומה בעת מתן שתן, כאבים בבטן התחתונה, תחושה של חוסר התרוקנות ולפעמים גם יופיע דם בשתן. זה כואב, זה מציק וזה יכול להיות מסוכן אם לא מטפלים בזה כראוי.

אישה בשירותים (אילוסטרציה: אימג'בנק / Thinkstock)
פתאום לעשות פיפי נהיה הדבר הכי כואב בעולם | אילוסטרציה: אימג'בנק / Thinkstock

6. טיפול שורש

אנשים לא סתם מפחדים מרופא השיניים, הם יודעים שהוא יכול להכאיב להם בטירוף, ופתאום כאב השיניים לא נראה כזה נורא לעומת הטיפול בו. אבל כאבי שיניים הם מהכאבים הכי גרועים שיש, וכשכואב באמת אי אפשר להתעלם מזה לאורך זמן. מה שכואב יותר משן שדורשת טיפול שורש הוא עצם הטיפול, בו חופרים עמוק אל תוך השן הפגועה. רק לכתוב על זה כבר עושה לנו צמרמורת.

7. ניתוח

כואב לכם באזור התוספתן? יש לכם בקע? אתם אולי חושבים שזה כואב עכשיו, אבל רק תחכו עד שתעברו את הניתוח לתקן את זה. חוץ מההלם הנורא שנופל עליכם כשאתם מבינים שמישהו הולך לחתוך לכם הגוף ולהוציא משם משהו, יש גם את ההלם הגופני של אחרי. אז נכון שיש משככי כאבים שעוזרים, אבל זה עדיין כואב לאורך זמן.

>> 15 דרכים לשרוף קלוריות בלי לעשות שום דבר מיוחד