כולנו מכירים את ההמלצה לשתות שמונה כוסות מים ביום כדי למנוע מהגוף להתייבש, אך רוב האנשים מתקשים לעמוד בכמות הנדרשת ומשתמשים בשיטות שונות כדי להזכיר לעצמם לשמור על הרגל בריא זה. אחת מהן היא להניח כוס מים על השידה שליד המיטה, כתזכורת לשתות מיד כשהם קמים. אם גם אתם חלק מהאנשים הללו, אספנו לכם את כל הסיבות לכך שההרגל שאימצתם לא ממש בריא, ומדוע כדאי להפסיק איתו ומיד.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

פולשים שאתם ממש לא רוצים לשתות

אז מה קורה למים שאתם שותים בלילה בזמן שאתם ישנים? קודם כל, מים עומדים קוראים ל"פולשים" שפחות הייתם רוצים לשתות - זבובים, יתושים וחרקים אחרים. אמנם את אלו אולי אפשר יכול לראות ולהימנע משתייתם, אך בתוך המים יצטברו במהלך הלילה גם אבק וחומרים אחרים, כאלו שלא ממש תוכלו לראות ולדעת על קיומם.

הם פחות טעימים

אם אתם שותים מי ברז (ולא מים מינרליים), סביר להניח שהמים מכילים כלור שאמור לחטא אותם. במהלך הלילה הכלור יתחיל להתאדות וישנה את טעם המים. כתוצאה מכך אתם עשויים להרגיש שטעם המים הוא מעט מעופש יחסית למי ברז טריים.

כר פורה לחיידקים

צריכים עוד סיבות? אז הנה עוד אחת ממש חשובה: אם לקחתם לגימה מהמים לפני שהלכתם לישון העברתם מיליוני חיידקים מהפה לכוס, ואלו עוברים ישירות למים. במהלך הלילה החיידקים יתרבו ויתרבו, ו... אתם באמת רוצים לשמוע את ההמשך? אתם תשתו אותם בלגימה הראשונה שלכם על הבוקר.

כוס מים  (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
כן, הזבוב הזה יכול להיכנס לכם למים באמצע הלילה | צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

המים הופכים לחומציים יותר

המים, כאשר הם נמצאים זמן רב במגע עם האוויר, עלולים לספוג כמות קטנה של פחמן דו חמצני, וכתוצאה מכך עשויים להיות מעט יותר חומציים, ובעלי רמת pH נמוכה יותר. זה אמנם לא משפיע על הבריאות שלכם, אבל זה עשוי לשנות את הטעם של המים כך שהם יהיו פחות טעימים.

עוד ב-mako בריאות:
>> 10 מאכלים שישמרו על בריאות הלב שלכם
>> הסיבה שאתם חייבים לשטוף "חסה שטופה"
>> נחשף: כך תדעו מה הגיל הביולוגי שלכם

סכנת התחשמלות

אם כל זה לא שכנע אתכם, יש גם כמה סיבות בטיחותיות. הרבה פעמים יש שקעי חשמל ליד המיטה, והרבה אנשים אף מטעינים את הטלפון שם - כך שאם הנחתם כוס מים ליד המיטה, ובאמצע הלילה תזיזו את היד ובלי לשים לב תפילו אותה, אתם גם יכולים להרוס את הטלפון הנייד, וגם חלילה להתחשמל ואפילו לגרום לשריפה.

אז מה הפתרון? יש שניים אפשריים - האחד, לא לשים מים ליד המיטה, ובבוקר פשוט לקום ולמזוג לכם כוס מים טריים וטעימים. ואם אתם בכל זאת קמים באמצע הלילה צמאים, קחו בקבוק סגור, עם פקק, ושימו אותו ליד המיטה. כך תשמרו גם על המים, וגם על הבטיחות שלכם.