גוף האישה עובר שינויים רבים ומהותיים במהלך ההיריון ולכן זה לא מפתיע שנשים רבות עושות הכל כדי לחזור לגזרה שהייתה להן לפני הלידה. גם איימי קיוותה שגופה יחזור לקדמותו ואז היא גילתה שמדובר במשימה בלתי אפשרית.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לאחר לידתה השלישית, איימי הבחינה שהבטן ההריונית שלה מסרבת להיעלם. 7 שנים היא נאבקה בניסיונות לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. היא פנתה לרופאים רבים ולבסוף גילתה שהיא סובלת מהיפרדות בטנית ושהבטן תישאר שם באופן קבוע. היפרדות בטנית היא תופעה יחסית שכיחה והיא מתרחשת כאשר ישנה היפרדות פיזיולוגית של שרירי הבטן האורכיים.

במהלך הריון, רקמת החיבור שבקדמת הבטן מתמתחת ואיתה גם שרירי הבטן שנאחזים בה. במרבית המקרים, לאחר הלידה הרקמה מתמחת חזרה למקומה ואין שום בעיה. במקרים נדירים, נוצר קרע ברקמת החיבור ומתפתח בקע, ממנו יוצאים איברים פנימיים. למעשה, השרירים שתומכים בקיבה כבר לא פועלים.

איימי מרגישה ונראית כאישה בחודש השמיני להריונה ומתארת את המצב ממנו היא סובלת ככאבים בלתי נסבלים. כתוצאה מכך, איימי אינה מסוגלת לעמוד על הרגליים מעבר ל - 15 דקות ונאלצת לשבת או לשכב במרבית הזמן. המקרה של איימי הוא נדיר וקיצוני, אך יש לה עוד תקווה – איימי תוכל להחלים באמצעות התערבות כירורגית. במקרים פחות קיצוניים, ניתן גם לשפר את המצב באמצעות טיפול פיזיותרפי.

עוד ב-mako בריאות:
>> לרזות בקטע רע: הכירו את מחלת ההקאות הנדירה
>> בגלל הפטריה: למה אסור להישאר בבגד ים רטוב?
>> 7 פירות שהם יותר בריאים ממה שהם נראים