עצירת היצוא מטורקיה לישראל ממשיכה להכות גלים בשוק הרכב. היום הודיעה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, ללקוחותיה כי "הגבלות הסחר בין ישראל לטורקיה צפויות להשפיע באופן ישיר ומיידי על אספקת מספר דגמי טויוטה שמיוצאים בטורקיה לישראל - טויוטה קורולה ו-CH-R. אנו מבצעים כעת מיפוי כלי הרכב אשר הגעתם לישראל צפויה להתאחר וזאת כדי להודיע ישירות ללקוחות הממתינים להם. נמשיך לעדכן".

עוד בנושא ב-N12:

המחירים כבר החלו לטפס: כמה יעלה לנו הניתוק מטורקיה
יבואנים: בגלל הטורקים - מחירי המזון יעלו בעוד 20%
למה דווקא עכשיו? מה דחף את ארדואן לנתק את קשרי המסחר

במקביל נודע כי יבואנית טויוטה עצרה את האספקה של שני הדגמים הללו לחברות הליסינג והיא מקצה את המלאים שלהם לטובת לקוחות פרטיים. חברות ליסינג רבות, שעבורן מדובר בדגמי מפתח, מנסות כיום להפנות הזמנות לדגמים אחרים או להאריך את חוזי הליסינג. יצוין כי ככל הידוע חברות הייבוא המקביל, שמייבאות את שני הדגמים המיוצרים בטורקיה בערוצים עקיפים, עדיין מששיכות לשווק את שני הדגמים הללו באופן סדיר.

כלמוביל: "אי וודאות לגבי אספקות עתידיות" של רכבי יונדאי

גם חברת כלמוביל, שמייבאת מטורקיה דגמים של יונדאי ובהם I10, I20 ו"באיון" הודיעה היום ללקוחות המסחריים שלה כי "בימים האחרונים קיימת אי וודאות רבה ביחס ליבוא מטורקיה וכתוצאה מכך אי וודאות לגבי אספקות עתידיות. כצעד מונע פרואקטיבי, הוחלט בשלב זה להשהות את ההזמנות לדגמים אלה. אנו שוקדים בשיתוף היצרן על מציאת פתרונות לאספקה".

בנוסף צופים בענף עיכובים גם באספקה של חלפים לרכב, שמיוצרים בטורקיה, ובהם גם צמיגים ורכיבים אחרים. על פי נתוני משרד הסחר בטורקיה ב-2022 יוצאו לישראל חלפים לרכב בהיקף משמעותי של כ-168 מיליון דולר. לשם השוואה באותה שנה יוצאו מטורקיה כלי רכב מוגמרים בהיקף כספי של כ-393 מיליון דולר. בנוסף צפויים עיכובים נוספים באספקת אוטובוסים, משאיות כבדות ונגררים

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס