שליח וולט (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה | צילום: shutterstock

מאיה (שם בדוי, השם האמיתי שמור במערכת), שליחת וולט באיזור רחובות והסביבה בת 26, מספרת על חוויה מחרידה בעת ביצוע שליחות באוקטובר האחרון. בשעות הצהריים היא הגיעה למשלוח באיזור נס ציונה ובניסיון לאתר את הכתובת התקשרה ללקוח פעמיים על מנת לקבל ממנו הנחיות הגעה. היא עלתה לבניין ודפקה בדלת, וכאשר זו נפתחה מצאה מולה גבר כשפלג גופו התחתון חשוף לגמרי.

"הבאתי לו את המשלוח, הוא הושיט את היד לקחת אותו. הוא לבש טי שירט אפורה עם כיתוב ואיבר המין שלו פשוט עמד מולי. הוא השאיר את הדלת פתוחה כשהלכתי למעלית. הוא המשיך לעמוד בדלת ולהתנשף. הייתי בהלם. הייתי מזועזעת. ירדתי במעלית וכתבתי לוולט כבר מתחת לבניין בדיוק על מה שקרה. כעבור עשרים דקות הם חזרו אליי, הביעו זעזוע ואמרו שיחסמו אותו מהשירות. יום למחרת הם יצרו איתי קשר שוב וגם שבוע לאחר מכן, לשאול מה שלומי. אמרתי להם שיחסמו אותו והם אמרו שאכן כך יהיה".

שליחת וולט (צילום: פייסבוק)
צילום: פייסבוק

שליחת וולט (צילום: פייסבוק)
צילום: פייסבוק

מאיה הגישה תלונה יום אחרי המקרה, אך למשטרה לקח כשלושה חודשים לזמן את השניים לעימות, שנערך ביום ראשון האחרון. לדבריה של מאיה, המזמין צחק לה בפנים ואמר שהוא מזמין מוולט מדי יום. "כאשר פנו אליו מוולט, הוא אמר שהיה לבוש בתחתונים וזה גם מה שהוא אמר בעימות במשטרה. אחרי העימות קיבלתי מוולט תגובה מאכזבת, לפיה אין באפשרותם לפעול עד שהמשטרה לא תקבל החלטה איך לפעול".

"ראשית חשוב לי להתנצל", נכתב בלשון התגובה מנציגת וולט שפנתה למאיה, "אני ממש מבינה ובאמת הסיטואציה לא קלה. מיד לאחר המקרה כאשר פנית אלינו חסמנו את הלקוח. לאחר מכן, הוא ביקש להשמיע את דבריו - ומהצד שלו המקרה לא התרחש כפי שהוצג, ולכן עד לסיום בירור המשטרה הסרנו את החסימה. כפי שאת מבינה, כל עוד המשטרה לא פנתה אלינו אנחנו לא יכולים להשאיר אותו חסום - ולכן לאחר פרק זמן מסוים המשתמש נפתח. עדכני אותנו במידה ותהיה התקדמות כלשהי מול המשטרה, ונפעל בהתאם".

שליחת וולט (צילום: פייסבוק)
מתוך ההתכתבות של מאיה עם נציגת וולט | צילום: פייסבוק

"חשוב לי להגיד שאני מאמינה לך", הדגישה נציגת החברה בהמשך ההתכתבות עם מאיה, "וזה לא משנה מה הייתה הכוונה שלו, אני יודעת שנפגעת ואין שום סיבה בעולם שתרגישי ככה כשאת מבצעת את עבודתך נאמנה". מאיה הגיבה בכעס לדברים: "אתם פשוט בושה, אני נגעלת", והנציגה ענתה: "אני מצטערת שזו ההרגשה שלך, אבל גם מבינה. אשמח אם תוכלי לנסות להבין שכיוון שמדובר בחברה פרטית, וכאשר יש שני צדדים שכל צד טוען אחרת, ומדובר בעניין פלילי, עלינו לתת למשטרה לעשות את עבודתה כדי להגיע לחקר האמת. אחרי שהדברים יתבררו נפעל בהתאם. אני שוב מצטערת, ואני כאן בשבילך".

"אני ממשיכה לעבוד בוולט, אבל לא מקבלת משלוחים ממנו", סיפרה מאיה, "אני חיה מביטוח לאומי ואין לי מקום תעסוקה אחר. לא עבדתי בשבוע אחרי האירוע ותמיד כשאני מגיעה לרחוב אני שוב חוזרת לסיטואציה. למרבה הצער, אנחנו יודעות מה בדרך כלל עולה בגורלם של תיקים כאלו במשטרה - הם נסגרים".

לאחר פנית mako ל-wolt לקבלת תגובה, הודיעו בחברה שהלקוח אכן נחסם: "יש לנו מדיניות אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות. עם היוודע המקרה, המלצנו לשליחה להתלונן במשטרה וחסמנו את הלקוח. בשל טעות, החשבון של הלקוח חזר לפעילות אך הנושא טופל בשבוע שעבר והלקוח נחסם שוב עד לסיום החקירה המשטרתית בנושא. אנחנו קוראים לכל שליחה שחוותה או חלילה תחווה מקרה כזה בעתיד, לפנות אלינו כדי שנוכל ללוות אותה ולטפל במקרה, לצד טיפול רשויות החוק".