מפרסמים ואנשי יחסי ציבור שמנסים ליצר שערוריות לטובת פרסום וקידום המוצר שלהם אינו דבר חדש. בדרך כלל הם מצליחים להרגיז כמה אנשים, לכל היותר מורידים להם איזו פרסומת, אבל המוצר נשאר בלי פגע ממש. אלא שהפעם, כך נראה, נחצה קו אדום.

חברת בישום רוסית בשם 'נימאר' הוציאה לאחרונה בושם חדש תחת השם הפרובוקטיבי "הטרדה מינית". פרסומים ברחבי העולם שליוו את השקת הבושם עוררו גל של מחאות וביקורות חריפות שהאשימו את החברה בניצול ציני של התנועה הפמיניסטית, בלעג לקורבנות תקיפה מינית ובחוסר רגישות. 

מנכ"ל החברה, ניקולאי ארמין, התנצל באינסטגרם והודה כי הבחירה בשם הייתה טעות איומה. "כל מה שחשבתי עליו היה החופש היצירתי והאגו שלי" אמר, "לא חשבתי על הקורבנות האמיתיים, האנשים שעמדו בפני טרגדיות כאלה. עשיתי טעות ולא התכוונתי שהשם יפגע במישהו". 

באופן לא מפתיע, לא מדובר במוצר הראשון של החברה שנושא שם שערורייתי. לנימאר בושם נוסף בשם "דם צועני", "התככים של קרטיסן" ו"פיתוי וינדזור".

"יצירתיות צריכה להיות חופשית" הוסיף ארמין, "אבל רק אם היא לא פוגעת באף אחד". לדבריו, התגובות החריפות שבאו בעקבות הפרסום גרמו לו ללכת לחפש סטטיסטיקות על כמה נשים סובלות מהטרדות מיניות ולהבין כמה לא בסדר היה. 

הממצאים, לצד התגובות החריפות, גרמו לי לארמין לבחור בצעד לא שגרתי: במקום להסיר את המוצר מהמדפים באופן דיסקרטי, בכדי להימנע מבושה, הוא החליט לעשות זאת תוך פרסום בינלאומי בפרופיל גבוה, התנצלות ולקיחת אחריות.

הבושם עצמו לא צפוי להיגנז, רק לעבור מיתוג מחדש ולצאת מחדש לשוק תחת שם ואריזה פחות דוחים.