View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Juliana Nehme (@juliananehme)

חברות תעופה, כבר לא מעט יודעים – יכולות להיות מקור לתסכול. איחורים, ביטולים ואבדן מזוודות הם עניין שבשגרה. רק שהפעם אחת הלקוחות החליטה שלא לוותר. ג'וליאנה ניהמה, יוצרת תוכן מברזיל בת 38, טסה לחופשה משפחתית בלבנון. היא עלתה על מטוס אייר פראנס ונחתה בביירות. בדרך חזרה היא הייתה אמורה לטוס לדוחא, בירת קטאר, ומשם לברזיל – רק שאז חברת התעופה החליטו שהיא "גדולה מדי למושב שלה", וסירבו לתת לה לעלות על המטוס.

לטענתה של ניהמה, לא רק שלא נתנו לה לטוס, החברה גם לא הציעה לה החזר כספי. "אחד מהעובדים הודיע לי שאני אצטרך לשדרג את הכרטיס למחלקה ראשונה, כי שם המושבים יותר רחבים ויותר יתאימו לצרכים שלי" היא אומרת בראיון ל-unilad, "לא הסכמתי ונאלצתי להישאר בלבנון".

נהימה החליטה לא לוותר. היא העלתה פוסט לאינסטגרם המגולל את כל הסיפור: "אני מוציאה כסף על בית מלון ומונית שממש לא הייתי צריכה", היא תיאר, "הרגשתי כל כך מושפלת והכל מול כל האנשים בשדה התעופה, והכל רק בגלל שאני שמנה. זו בושה וחרפה שחברה כמו קטאר איירליינס מאפשרת כזאת אפליה. זה לא הוגן שאני קונה אצלם כרטיס ומקבלת כזה יחס ובסוף לא נותנים לי לטוס. אני צריכה פתרון מיידי".

בתגובה טענה חברת התעופה כי נהימה התנהגה אליהם ב"חוסר כבוד". דובר מטעם החברה אמר לאתר LBC: "חברת קטאר תמיד מתייחסת לכל הנוסעים בכבוד והגינות, ובקו אחד עם הפרקטיקות הנהוגות בתעשייה, בדומה לכל חברות התעופה. כל מי שעלול לפלוש למושב של נוסע אחר או לא יכול לסגור את חגורת המושב או להוריד את משענות היד של המושב, יתבקש לרכוש כרטיס נוסף, גם כאמצעי זהירות ועבור הנוחות והבטיחות של כל הנוסעים". עוד מסרו בחברה ש"הנוסעת הייתה מאוד גסת רוח לצוות הקרקע".
 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Juliana Nehme (@juliananehme)

 
ניהמה לא נשארה חייבת. כשחזרה סוף סוף הביתה היא פנתה לעורך דין ותבעה את החברה על עוגמת הנפש. "מאז המקרה אני הולכת לטיפול, האירוע הזה היה מאוד משפיל, קשה וטראומטי", היא טענה. השופטת בסן פאולו הכריעה לטובתה וחייבה את החברה לשלם לניהמה על טיפול שבועי למשל שנה לפחות. "זו נקודת ציון משמעותית במאבק נגד דעות קדומות", אמרה ניהמה.