בדיוק כשחשבנו שתעשיית החתונות גועשת, מוצפת ולא יכולה לחדש דבר – לנו דווקא יש יופי של רעיונות להכניס לתוך העוגה המטורפת הזאת. ואנחנו אפילו לא ממציאות דבר. מדובר במנהגים ומסורות שרצים כבר שנים על גבי שנים בחו"ל ועובדים יופי. נכון שזה קצת שמאלץ, אבל אין כמו יום חתונה כדי לעשות בזה שימוש זול ומופרע. קבלי אותם:

שושבינות (צילום: Getty Images)
קצת אגו טריפ ביום החתונה לא מזיק לאף אחד. שושבינות | צילום: Getty Images

שושבינות

מי שראתה את הסרט "מסיבת רווקות" יודעת שהשושבינות הן החברות הטובות שהופכות לעוזרות הכלה. למעשה אפשר לכנות אותן "שפחות חתונה" – הן מתכננות את מסיבת הרווקות שלך, מתלוות לכל סידור, ויש כאלה שאפילו מתכננות בשבילך את החתונה. לחתונה עצמה השושבינות מגיעות בשמלות זהות, לרוב מכוערות ולא מחמיאות, שנבחרות על ידי הכלה. הכל כדי לא להאפיל עליה.
והנה עוד כמה סיבות למה את צריכה שושבינות בחתונה שלך?

משהו ישן, משהו חדש, משהו כחול, משהו מושאל

מסתבר שהמנהג הזה הוא בן מאות שנים, ומי אנחנו שנתווכח עם מסורת כה עתיקה? המסורת מגיעה משיר עתיק (כנראה מהמאה ה-19), שמורה ללבוש חמישה פריטים ביום חתונתה, שיביאו לה מזל טוב – משהו ישן, משהו חדש, משהו כחול, משהו מושאל ומטבע. עם השנים, הקטע של המטבע נשכח (כי איפה נתקע מטבע בשמלת חתונה?), ונשארנו רק עם ארבעה פריטים.

אין תמונה
האחיות לובשות לבן קרדשיאניות

עוגת חתונה

אף חתונה חו"לית לא שלמה בלי עוגת חתונה מרשימה ועתירת קומות. קונדיטורים שוקדים על הכנת העוגות האלה כמה שבועות טובים, וחשוב שהם גם יהיו טעימות ולא רק יפות. בארץ התחילו לעשות עוגות כאלה מבצק סוכר, אבל מי שטעם יודע שלא מדובר בציפוי טעים במיוחד. הגיע הזמן שנשקיע גם אנחנו בעוגות יפות, שהן גם טעימות.
בא לכם להצחיק? קבלו כמה עוגות חתונה מגניבות במיוחד

ריקוד עם אב הכלה

לצד הסלואו עם הבעל הטרי, בחו"ל גם שומרים מקום של כבוד לגבר שעשה אותך. בינינו, מדובר ברגע של חסד שחבל מאוד שלא תפס במלוא הדרו בארץ עדיין. אבל לעולם לא מאוחר מדי. מלבד העובדה שזה ודאי ירגש לא מעט, זו גם הזדמנות פז לתת לאבא שלך לבחור שיר שהוא ממש אוהב. וזה, בינינו, משהו שממש עושה את זה להורים בחתונה. מה שנקרא – שתי ציפורים במכה אחת.

לזרוק את הזר

בסוף החתונה, הכלה נוהגת לעמוד עם גבה אל חבורת רווקות, ולזרוק את זר החתונה. לפי המסורת, מי שתופסת את הזר תזכה להיות הבאה בתור בחתונה. גם אצלנו התפתח סוג של מנהג סגולה לזוגיות, כשהרווקות שותות מכוס הקידושין אחרי החופה. אבל בעוד כולן יכולות לשתות מהכוס, רק בחורה ברת מזל אחת מקבלת את הזר ומסומנת ככלה הבאה, ויש כאלה שאפילו נלחמות עליו בחירוף נפש.

זר חתונה (צילום: Michael Blann, GettyImages IL)
בניגוד לכוס היין, כאן רק אחת תופסת את הברכה. השלכת הזר | צילום: Michael Blann, GettyImages IL


חתונות קונספט

הטרנד הזה התחיל לחדור גם לארץ, אבל רק בחו"ל לוקחים את העניין לקיצוניות. מדובר בחתונות שמעוצבות ברוח נושא מסוים (קרקס, ויקטוריאני ואפילו פיראטים). כל הפרטים הכי קטנים מושפעים מהנושא שנבחר – ההזמנות, האוכל, העיצוב ואפילו הלבוש של הזוג. יש כאלה שגם דורשים מהאורחים להגיע בקוד לבוש מסוים כדי להשלים את האווירה.
אצלנו משתגעים בעיקר בחתונות בפורים

חתונת קרקס. מתוך oncewed (צילום: Gettyimages IL, Getty images)
חתונת קונספט אורגינל מהקרקס. מתוך הבלוג oncewed | צילום: Gettyimages IL, Getty images
אין תמונה
חתונת קונספט משלנו: נשף מסיכות בחג פורים

רשימת מתנות

מצד אחד המתנה הטובה ביותר שניתן לתת בחתונה היא מעטפה. עם צ'ק נדיב בתוכה. או מקבץ מזומנים מכובד. מצד שני, אם כבר מתנה – אז לפחות אחת שאנחנו ממש רוצים. בארה"ב יש מנהג חומרני לא פחות: הזוג מעביר רשימת מתנות לכל אורחיו מחנויות מסויימות. כך שאין מצב שהוא ייתקע עם סיפולוקס או סט מגבות. אלא אם כן הוא ממש רוצה.
המלצות למתנות שוות לבקש מהאורחים שלכם

החלפת נדרים

מדובר בשמאלץ אמיתי שעובד נפלא: הזוג כותב האחד לשני מילות אהבה והבטחות לעתיד. תכלס מדובר בהזדמנות נפלאה ולא פעם חד פעמית להוציא מהגבר שלך סילונים של מילים, במיוחד אם הוא אחד מאותגר ורבלית ורומנטית. נכון שזה יכול להיות מאוד מביך, מצד שני – אנחנו מוכנות לקחת את הסיכון ולהביא את הטרנד היישר אל חופות ישראל.

Save the day

הנה משהו שאנחנו מטילות מעט ספק בצורך שלו: ברכות מוקדמות שמתזכרות את האורחים לגבי התאריך שנקבע. מדובר בהזמנה שנשלחת לאורחים, בין אם במייל ובדואר, וכל מה שמופיע בה הוא תאריך האירוע. מאוחר יותר, גם נשלחת הזמנה רשמית עם כל הפרטים, דרכי הגעה ומה לא. פייר? אנחנו מוכנות לוותר על כאב הראש הזה בכיף. זה גם לא ירוק במיוחד.

אין תמונה
האחיות לובשות לבן קרדשיאניות

לא נאמץ: אחיות הכלה שלובשות שמלה לבנה ולא פעם יפה יותר משל הכלה עצמה – ע"ע פיפה מידלטון והאחיות קרדשיאן.

>> סצנות הוליוודיות שלא תרצי בחתונה שלך