אירוע פרייר מיכל אמדורסקי (צילום: עודד קרני)
תרצי טבעת גירושים? איכשהוא לא ממש נראה לנו | צילום: עודד קרני

למאורסות יש טבעת אירוסין, לנשואות – טבעת נישואים, ואפילו לאמהות יש היום שרשרת עם תליונים בצורת בנים ובנות שמסמלת את מספר הילדים בבית. ומה עם הגרושות? לא מספיק שפירקו את הזוגיות, הן גם נאלצות להסתובב עם אצבעות חשופות? ובכן – כנראה שלא. הכירי את טבעת הגירושים. טרנד שתופס תאוצה ואפשר להבין למה. אחרי הכל, ישנה באלכסון או לא – אין דבר מנחם יותר מיהלומים משובצים היטב.

איך תזהי טבעת גירושים

אז מה גרושות טריות עושות עם טבעת הנישואים הישנה? יש את אלה שמוכרות אותה, יש כאלה שקוברות אותה רחוק מהעין - רחוק מהלב, ויש גם לא מעט שנהנות ממראה האצבע הלא מחייבת והחפה מקישוטים. אך מסתבר שיש גם רבות שמרגישות שחסר להן משהו על האצבע, במיוחד אחרי שנים בהן ענדו אחת. וכך נכנסה לתמונה טבעת הגירושים.

אז איך תזהי טבעת גירושים כשתראי אחת? העיצובים הבולטים הם לב שבור, או טבעת חצויה. כמה בנאלי, ככה צפוי. יש גם כאלו שמבקשות להמיס את טבעת הנישואים הישנה ולהמיר אותה לטבעת חדשה תחת הכותרת "טבעת גירושים". ומה לגבי היהלום הנכסף? ובכן גם הוא נכנס לתמונה, למי שכמובן רוצה. יש כאלה שמעדיפות להשאיר את היהלום לטבעת האירוסין העתידית עליהן לבוא, ויש כאלה שלא יכולות בלי. בגדול אין חוקים.

אין תמונה
מעט ציורי מדי, את לא חושבת? טבעת הגירושים של אליס קוורטלר

מה שכן, יש טבעת אחת שאי אפשר לטעות בה: מעצבת בשם אליס קוורטלר יצרה טבעת זהב 18 קראט משובצת יהלומים שכל כולה מסמלת שברון לב לצד אופטימיות המיוצגת באמצעות היהלומים המטורפים שבמרכז. לדברי המעצבת, משמעות הטבעת היא ש"דברים פשוט לא הסתדרו". פייר? טבעת כזאת לא צריכה תרגום. היא צועקת את המסר ממרחקים.

לא רק טבעת: גם מסיבת גירושים וירח דבש לגרושות

ומה קורה בארץ? ובכן, מסתמן שהגרושות לא נכבשו בבהלת הטבעת. "עד שלא נכנסה אליי לקוחה בשנות ה-40 לחייה, ושאלה אם אנחנו מוכרים טבעת גירושים, לא ידעתי שזה קיים בכלל", אומרת לנו ולרי אבסרה מתכשיטי ולרי. "היא ביקשה שאכין לה טבעת שתסמל מסר של שבירה, על הדרך הקשה שעברה ולא צלחה. אז שיבצנו את האבנים בצורת גשר עם חריצים ביניהם. בקשה אחרת הייתה לעצב שרשרת גירושים עם תליון של שני לבבות. עד כה אלה שני המקרים היחידים שנתקלתי בהן, כך שקשה לי לומר שמדובר בטרנד שתופס תאוצה בארץ".

אין תמונה
אחת רצתה אבנים שבורות, האחרת זוג לבבות. העיצובים הישראלים של תכשיטי ולרי

השימוש בטבעות כסמל סטטוס הוא ידוע ומוכר, וכעת מסתבר שטבעת הגירושים אינה הסימן היחיד של המעמד החדש של הנשים הגרושות. כבר יצא לנו לשמוע על מסיבות גירושין ואף ירח דבש לגרושות (רק שבאנגלית זה נשמע כמובן הרבה יותר מגניב divorcemoons). אבל אם קישוט על האצבע עושה לך את זה, אנחנו אומרות: עופי על הטבעת. מה שבטוח, הרווחת את זה בכבוד.

מה דעתך על הקונספט של טבעת גירושים? שתפי אותנו

>> 10 מנהגי חתונה מחו"ל ששווה לאמץ גם בארץ