ילד - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
סוף סוף אירוע שאני לא אשתעמם בו | צילום: פוטוגנים

הרצון להתחפש קיים אצל רובנו כבר מגיל צעיר, ומדי שנה אנחנו מממשים את הצורך הזה ועוטים על עצמנו זהויות שאולות כאלה ואחרות. ובכל זאת, נדמה שפסגת ההתחפשות מגיעה אי שם בשלהי שנות ה-20, בערב אחד בו לובשת האישה שמלה לבנה שמעולם לא הייתה מתהלכת איתה ביומיום ונהיית לכלה, ובו נדחס הגבר לחליפת שלושה חלקים והופך לחתן בישראל.

כלה בג'ינס, חתן בחליפת זורו

זה בדיוק מה שנעמה (30) הרגישה ברגע שיוגב (33) כרע ברך. "הביכה אותי מאוד המחשבה על לקבל אנשים בשמלה לבנה, בזמן שכולם רגילים לקבל אותי בג'ינס וטרנינג. זה נראה לי מעושה ומלאכותי", היא מספרת. אז היא החליטה: את החתונה שלה היא תקיים בפורים. כי אם כבר היא צריכה להתחפש, שלפחות תהיה לזה סיבה אמיתית.

כלה - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
להתחפש לכלה. החתונה של הילה ועדי | צילום: פוטוגנים


"אמרתי לעצמי שהדרך היחידה בה ארגיש בנוח בשמלה לבנה, תהיה להתחפש לכלה. זו הייתה הדרך שלי לשכנע את עצמי להיות שלמה עם ההילולה וההינומה. מעבר לזה, נראה לי נחמד לחגוג נשף תחפושות מרובה מוזמנים: מקורי, מעניין ושמח יותר מאשר חתונה סטנדרטית".

זוג מחופש  - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
מותק, שים את הפאה והשמלה, צריך לצאת לאירוע | צילום: פוטוגנים

גם הילה (28) ועדי (29) מראשון לציון החליטו לקיים את האירוע כנשף מסיכות, מתוך רצון לגוון. "כבר עם הצעת הנישואים תהינו איך אפשר ליצור חתונה מחוץ לפס הייצור הקבוע. הבנו שהסוד טמון בהפיכת החתונה לקלילה ומסיבתית, ואז עלה במוחנו פורים. אין זמן טוב יותר מזה לחגוג ולהיות שמח".

בפועל, נעמה הייתה כלה לבנה וצנועה שהתעטפה בצעיף נוצות לבן ובמחושי מלאכים על הראש, ויוגב הלך על כובע בוקרים צהוב שעזב את פדחתו אך ורק בחופה. גם הילה שמרה על המסורת והתחילה בשמלה לבנה למהדרין, אבל החליפה מאוחר יותר לחצאית טוטו נוסח טינקרבל. עדי, לעומתה, העז והפך לזורו, מבלי לוותר גם על איפור פנים פראקסלנס.

גבר מחופש - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
החתן שמאחורי המסיכה | צילום: פוטוגנים


איך המשפחה הגיבה לרעיון?
הילה: "בנוסף לחתונה במועד המדובר, גם בחרנו ללכת על חתונה הפוכה שמתחילה מהארוחה, ממשיכה עם החופה ומסתיימת במסיבה. הגיוון בתוכנית כולה הביא להתנגדות קלה מצד המשפחות, אך לאחר שיחת הסבר הם הבינו שזה הולך להיות להיט".

ליצן וחדרנית  - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
צילום: פוטוגנים

נעמה: "כולם שאלו למה לא חתונה בחוץ, בקיץ, כשחם - אבל מאוחר יותר הם הודו שרעיון פורים היה מצוין. למרות שהם, כמובן, העדיפו להישאר בחליפות ובשמלות מהבית".

המחיר של להיות שמח? דווקא זול להפליא

והנה עוד משהו שהרגיע את ההורים – פורים הוא דווקא מועד שלא מייקר את האירוע. נהפוך הוא. מדובר בחג שנחגג בסוף החורף, והעלויות אפילו נמוכות מהרגיל. "אף אחד מהספקים לא העלה את התעריף כשציינו בפניו כי מדובר בתאריך של פורים, וכולם התלהבו ואמרו שיתאימו את עצמם לרוח החג. הדי.ג'יי זרם עם שירי חג הורסים והרים מסיבה לפנים, ואנשי הבר המתוק הגיעו מחופשים ועשו הרבה שמח", מתארת הילה.

ומה עם האורחים, ביקשתם מהם שיגיעו מחופשים?
הילה: "בהזמנה נרשם כי הולכת להיות מסיבת תחפושות, והוסבר לכולם שמומלץ להגיע מחופשים. היו שדאגו שלא יכלו "לדפוק הופעה", אבל הסברנו שאנחנו לא מהמחמירים ואפשר להביא את התחפושת בשקית ולהתחפש אחרי החופה. כמו כן, הבאנו מאפרת מקצועית שאיפרה את האורחים במהלך הערב, וגם כל מיני גימיקים לרחבה כמו אף של ליצן, פיאות, משקפיים גדולים ועוד. בנוסף, שמנו על השולחנות סוכריות בשלל צבעים וכל אורח קיבל מתנה, סט של מסכה לעיניים. כל האורחים הלכו על זה מכות".

הכלה והחתן - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
צילום: פוטוגנים

נעמה: "גם אנחנו ציינו זאת במפורש בהזמנה. בפועל, מחצית מהאורחים התחפשו, מי יותר ומי פחות. חלק ממש השקיעו. ידענו שלא כולם יצייתו לבקשה לבוא מחופשים, אז הכנו מלאי של כובעים, מסכות, צעיפים, רעשנים ושאר תופיני פורים לחלוקה לאורחים".

מסכה על השולחן - חתונה פורימית (צילום: פוטוגנים)
צילום: פוטוגנים
מבין האורחים, היו שהשקיעו עם תחפושות מקוריות?
הילה: "בהחלט. הייתה לנו רקדנית בטן, פרפר ותופס פרפרים, מנתח, היפי ושטן, ובסך הכל הופתענו לחיוב משיתוף הפעולה. זה הפך את האירוע לחגיגה אמיתית ונדירה שמדברים עליה עד היום".

נעמה: "אצלנו היו זוג רקדני דיסקו משנות השבעים כולל אפרו ענק וצבעוני על הראש, בגדים נוצצים ומשקפי שמש ענקיים. היו גם פיראטים, חתולים, סנדק מהמאפיה ואיך לא, פרוצה אחת. גם מחזיקי החופה היו מחופשים, וזה הוסיף הרבה צבע ושמחה. היו גם כמה אורחים שבקבלת הפנים הגיעו עם מסכות, ברכו אותנו ונתנו לנו לנחש מי הם. בשורה התחתונה, הנה עוד סיבה לחתונה פורימית – עכשיו, במקום לחפש מסעדה לחגוג בה את יום הנישואים בכל שנה, אנחנו פשוט משקיעים במסיבת תחפושות לוהטת, ותמיד יש סיבה למסיבה".

אוהבת להתחפש? ספרי לנו מה הייתה התחפושת האהובה עלייך ושלחי לנו תמונה שלך מחופשת ואולי תזהי את עצמך בכתבת התחפושות של ערוץ הנשים.

>> טיפים מהכלה: ככה תעשו לי שמח