תשתו משהו (צילום: Creatas, Istock)
קולולו, הגיע היום! | צילום: Creatas, Istock

חצי שנה שאת שומעת על החתונה הזאת. על ההתלבטות בין גן לאולם, על המחירים המטורפים, על רשימת המוזמנים האינסופית של ההורים שלו, על הפרינציפים של ההורים שלה ועל הדילמה הבלתי אפשרית בין כנפי עוף ברוטב טריאקי לנתחי בקר עם בטטה. והנה הגיע הרגע הנכסף, והחברה הכי טובה שלך מתחתנת. את סופר-נרגשת ולא יכולה להמתין להרעיף עליה אהבה ותשומת לב אינסופיים כמו שנדמה לך שהיא הייתה רוצה, אבל תאמיני או לא – יש כמה רגעים שבהם היא דווקא מעדיפה שתשמרי מרחק.

למה, את שואלת? חתונה היא אירוע מורכב לוגיסטית ובעיקר פוליטית, ולכן יש רגישויות קטנות שמאוד כדאי להכיר ולהבין, כדי לעשות את החיים של הכלה קלים יותר. אז אם עוד לא התחתנתן, או שזה קרה כל כך מזמן שאתן כבר לא זוכרות, הנה כמה עצות טובות להתנהגות הולמת בחתונה של מישהי אחרת.

1. בררי למי לרשום את הצ'ק

את כבר לבושה לאירוע, בן הזוג שלך כבר מחכה מעוצבן באוטו, ועכשיו את נזכרת לכתוב את הצ'ק. אוי, אבל את לא ממש זוכרת את שם המשפחה של החתן (נו, זכותך, מה החברה הפוסטמה שלך מתחתנת איתו אחרי שלושה ימים של היכרות?).
דבר הכלה: סיבוכים בהפקדות הן צרה צרורה של מתחתנים. יש מינוס בבנק בגלל התשלומים לספקים, אנחנו חייבים להפקיד על הבוקר את הצ'קים, אבל כל צ'ק מיועד לשם אחר ולחשבון אחר, ואין לנו מושג מאיפה אפילו להתחיל לסדר את הבלגן.
הטיפ למוזמנת: בררי כשבוע מראש לאיזה מוטב יש לרשום את הצ'ק. ייתכן שבני הזוג פתחו חשבון משותף, וחשוב להקל עליהם עם כאב הראש של היום שאחרי.

2. כתבי ברכה אמיתית

אוי, למי יש כוח לברכות עכשיו? את גם בטח טוענת שאת נורא גרועה בזה. סביר להניח שזה גם נכון.
דבר הכלה: אני אתרגש במיוחד לקרוא משהו שאוכל לזהות אותך בו, ולא עוד מערום מילים נטולות משמעות כמו "בריאות אושר עושר סיפוק ואהבה". כאלה יש לי מספיק מדודה חנה מטבריה.
הטיפ למוזמנת: ספרי לכלה על הפעם הראשונה שפגשת אותה, או על הפעם הראשונה שהיא סיפרה לך על המיועד, החתן לעתיד. הזכירי לה חוויה משותפת של שתיכן מהעבר, פיסת הווי ייחודית לכן או בדיחה פרטית. נסי להגיד לה מה באמת היית מאחלת לה בדרכה החדשה. גם אם את לא כותבת כל כך טוב, אין לך מושג כמה המילים האישיות האלה יחדרו לה ישר ללב כמו שאף ברכה אחרת לא תעשה.

3. כתבי את שמך על הברכה וגם על המעטפה

כתבת לכלה, חברתך הטובה, מספר מילים חמות ומהלב. חתמת בנשיקה ושלשלת את הברכה היפה למעטפה תואמת מנייר ממוחזר בצבע אוף-וויט.
דבר הכלה: קראתי את הברכה המקסימה ומאד התרגשתי. אלא שבעוד 15 שנה אני ארצה לקרוא אותה שוב ולשוב ולהתרגש, אבל איך לכל הרוחות אני אמצא את המעטפה שלך בין עוד 200 מעטפות אוף-וויט מנייר ממוחזר?!
טיפ למוזמנת: כתבי גם על המעטפה מבחוץ, בנוסף ל"מזל טוב" הנחמד עם הסמיילי שציירת, גם ממי המזל טוב.

כלה מדברת בטלפון (צילום: jupiter images)
נשמה, גם אני חולה עלייך, אבל בחייאת. תפסיקי לחפור! | צילום: jupiter images
4. אל תתקשרי ביום האירוע

את מתה לשאול איך הולך לה, אם היא כבר מתרגשת ואם צריך לעזור, וגם לאחל לה שיהיה לה יום מדהים. אז על הבוקר, לפני שאת יוצאת לעבודה, את מרימה לה טלפון.
דבר הכלה: למרות שאני אוהבת אותם נורא, ממש לא מתאים לי לדבר עכשיו עם כל החברים שלי. אם כולם יתקשרו, אני אהיה כל היום רק בטלפון. הבוקר אני רוצה לנוח, להתפנן ולשכוח מהסלולרי.
הטיפ למוזמנת: סמס. את כל החיזוקים והנישוקים שאת רוצה להעביר לה לפני הערב, שלחי בהודעת טקסט נחמדה. היא תראה אותה כשיתאים לה, זה לא יפריע לה או יעיר אותה, ותהיי בטוחה שהיא תשמח.

5. אל תתפרצי כשהיא מחבקת מישהו אחר

את צועדת בשביל הגישה, את רואה אותה בלבן, הרגליים שלך רועדות ואת מרגישה שאת עומדת לפרוץ בבכי מרוב התרגשות שדנהל'ה שלך סוף סוף מתחתנת. את פשוט חייבת ליפול לזרועותיה ולחלוק איתה את ההתרגשות, אלא שהיא בדיוק חולקת התרגשות של מישהו אחר.
דבר הכלה: אני עומדת במשך שעה ומקבלת את פניהם של כל האנשים שאוהבים אותי (או שאוהבים את ההורים שלי), וזה ממש לא פשוט. ברור שאני מתרגשת לראות אותך יותר משאני מתרגשת לראות את דימיטרי שעובד עם אבא, אבל מה לעשות שהוא הגיע במיוחד לצפון מרעננה ואני פשוט חייבת לחייך אליו ולשחק אותה מקשיבה בזמן שהוא חופר לי על איך היתה לו הנסיעה.
הטיפ למוזמנת: הניחי לכלה להבחין בך, שגרי אליה מעבר לכתפו של דימיטרי חיוך נרגש ואז פשוט המתיני בסבלנות עד שהוא יסיים את החפירה.

6. אל תחפרי

כמה שהיא יפה! וכמה שאת מתרגשת! ואיך כמעט וטעית בדרך אל החור הזה שהיא מצאה לה להתחתן בו! ואיזה חתיך החתן! ומי זה החבר החתיך של החתן, זה שעומד שם משמאל ולובש כחול, לא, נו זה ליד הבר, עם החולצה הכחולה והמכנסיים השחורים?
דבר הכלה: עזבי אותי עכשיו באמא'שלך. אני באמת שמחה לראות אותך, ואני אשמח לשדך לך את החתיך בכחול, אבל עכשיו את יוצרת תור בכניסה ואמא שלי כבר קוראת לי שעה להכיר לי את הבני דודים מטבריה.
הטיפ למוזמנת: זוכרת מה עשה לה דימיטרי? נכון, את החברה הכי טובה שלה, אבל עכשיו זה לא הזמן לקשקושים והכלה מוכרחה להיות פנויה לקבל את פני האורחים שלה, עד כמה שזה מצער. אז שחררי, קחי לך קפירינייה ולכי לשבת בשולחן של החתיך בכחול.

לא קלה היא (צילום: jupiter images)
אל תפסיקו להגיד לי שאני נראית מהמם | צילום: jupiter images
7. סדרי לה את האיפור והשיער!

האיפור שלה מושלם והשיער ללא רבב, אבל תהיי בטוחה שהיא נורא נורא מוטרדת שאולי הם לא.
דבר הכלה: נמרח לי בעיניים? יש לי עדיין שפתון? הסיכה מאחור לא נפלה?
הטיפ למוזמנת: סדרי אותה, כרכרי סביבה, הדקי את הסיכה ובדקי את האיפור. גם אם הכל תקין ומושלם, חשוב לה לדעת שמישהו דואג לוודא את זה. זה עשוי אפילו להוריד לה את זה מהראש.

8. אל תשקי אותה בכוח!

וו-הו, איזה כיף פה, אבל נראה לך שהכלה לא מספיק שתויה ושאת האדם שצריך לטפל בזה.
דבר הכלה: אני לא רוצה להיות שתויה. וגם אם אני כן רוצה, אני אדם מבוגר ואני יכולה לדאוג לעצמי או לבקש ממישהו שיביא לי.
הטיפ למוזמנת: אם את לא רוצה לראות את החברה שלך מרוחה על הדשא ומתבוססת בקיאה עוד לפני שהדי-ג'יי שם "ריינינג מן", עזבי אותה בשקט. גם ככה כולם מנדנדים לה לשתות, אז ממש לא יזיק אם ינדנד לה אדם אחד פחות.

סקס בליל הכלולות (צילום: Stacy Able, Istock)
אני לא רוצה לגמור את הערב ככה! | צילום: Stacy Able, Istock

9. אל תרקידי אותה בכוח

וו-הו, איזה כיף פה, אבל נראה לך שהכלה לא רוקדת מספיק. לדעתך, היא חייבת להיות כל הזמן על הרחבה וממש אין מקום כרגע לשיחות עם דימיטרי חבר העבודה של אבא שלה. אז את ניגשת, חוטפת אותה מדימיטרי (שבואי נודה בזה כבר שונא אותך מהתור לחיבוקים בקבלת הפנים) ומרקידה אותה כאילו היתה בת הדוד בת החמש, שמחזיקים לה ידיים.
דבר הכלה: רקדתי מלא, יש עכשיו שיר שאני שונאת (ריינינג מן), אני רוצה לנוח ולשתות קצת מים ודימיטרי יכול לסדר לי משרה מעולה במקצוע שלי, אם רק אתחבב עליו קצת.
הטיפ למוזמנת: רקדי, ידך הניפי, תני לכלה לשוב לרחבה בזמן שלה ובינתיים תראי מי רוקד! זה החתיך בכחול! 

10. תיזמי תמונות משותפות

הצלמת טסה לה מפה לשם, את רואה הבזקי פלאשים, אבל מי יודע אם היא צילמה את שתיכן ביחד? את לא יכולה להרשות לעצמך שלא תהיה לך תמונה אחת טובה עם הכלה.
דבר הכלה: עכשיו זה ממש לא מעניין אותי, אבל יש מצב שאני אצטער אחר כך לכל החיים שלא דאגתי להצטלם עם חברתי הטובה.
הטיפ למוזמנת: אל תתביישי לנהוג כסבא מוישה, טפחי בעדינות על כתפה של הצלמת ובקשי ממנה שתסב לצלם אותך עם הכלה. רגע אחד של נידנוד, ותהיה לכן מזכרת לכל החיים.

>> אם כבר השקעה בכלה: למה מוסד השושבינות לא תפס בארץ?

>> יום אחד גם היא תפרגן לך. בחני את עצמך: האם גם את בדרך לחופה?