אומרים שכל הכלות יפות ביום חתונתן. אולי, אבל לא כל אחת יכולה להרשות לעצמה ללבוש סטרפלס, להידחק לתוך מחוך, להתעטף בבדים מבריקים או בתחרה נוצצת ועדיין להיראות במיטבה. קבלי עובדה שתפיל אותך מהכיסא: ביום החתונה, אחותנו, את לא יותר רזה, גבוהה או בלונדינית מאשר בכל יום אחר, אלא אם מעצב השיער שלך הוא גם קוסם. משמעות הדבר היא שכל הכללים לגבי מה מותר ומה אסור לך ללבוש חלים גם ביום הזה, מה גם שעדיף לך להישמע להם – אחרי הכל, כל העיניים יהיו עלייך.

למעשה, אפילו המפורסמות, הרזות והשוות לא חסינות מפני נפילות כאלה. בתקופה האחרונה היו אלה גאל אלקסלסי מ"היפה והחנון", שעטתה על עצמה שמלת וילון חסרת פרופורציות וחבשה כובע מעוטר ברשת, ואינס גולדברג היפה שבחרה משום מה בשמלת קצפת מבריקה מבית היוצר של דני מזרחי. אי אפשר גם לשכוח את אחת האכזבות של עולם הבידור בארץ – השמלה התמוהה שלבשה יעל בר זוהר בחתונה עם גיא זוארץ. ואם זה קורה ליפות ביותר, איך תבטיחי שזה לא יקרה גם לך?

אי אפשר הכל

דורין אטיאס, סטייליסטית ומבקרת אופנה, מכירה היטב את הנושא. "נקודת הפתיחה של כולן היא שזה היום הכי חשוב ומיוחד בחיים שלהן", היא מסבירה. "יום שלא יהיה כדוגמתו. לכן ביום החתונה אני צריכה להיות הכי יפה, הכי מוצלחת, הכי אטרקטיבית, הכי הכל - ואי אפשר". רובנו, אומרת דורין, נראות טוב במגוון של תסרוקות, גזרות וסגנונות איפור, ודווקא המגוון הזה מוציא את הכלה לעתיד מדעתה.

גאל אלקסלסי מתחתנת (צילום: אלעד דיין)
גאל אלקסלסי. מה זה הכובע הזה, למען השם? | צילום: אלעד דיין
עינב בובליל כלה (צילום: עודד קרני)
קצפת זה משמין. עינב בובליל ביום חתונתה | צילום: עודד קרני


"את אומרת, אז מה אני אעשה? אסוף או פזור? עם תוספות או בלי תוספות? צמה או קוקו? מעושן או נקי? ואז את מתחילה להתבלבל כי את רוצות לתפוס את הכל, ובסופו של דבר – תפסת מרובה לא תפסת", אומרת אטיאס. "ואז מתחיל עניין האקססוריז – עם תכשיט, בלי תכשיט, אני אשים גם צמיד, גם כתר, ועכשיו אני רוצה סיכה, אבל בעצם אני רוצה פזור - ואז נהיה בלגן אחד גדול. דבר נוסף הוא הפלסטיקיות הזאת. כלומר, את הכי לא טבעית שיש. את לובשת שמלה לא נוחה, את נועלת נעליים לא כל כך נוחות, את מדביקה על עצמך חצי קילו שיער ודופקת עליו חצי קילו ספריי".

אז איך אפשר להימנע מהטירוף? "קודם כל, את צריכה להבין שאת תהיי יפה לא משנה מה, ואת לא חייבת להתחפש לשום דבר", אומרת דורין. "זה עניין של טעם – אני, לדוגמה, שונאת קצפות, אבל אם תמיד חלמת להתחתן בקצפת, אז לפחות תשמרי על אסתטיקה. שיהיה לך קצת מקום לנשימה, שתוכלי לשבת ולרקוד, שלא תהיי כמו בובה לא אנושית".

לדברי אטיאס, כלות רבות נוטות לזנוח סטנדרטים הגיוניים בחתונה. "כל הזמן תשמרי על מי שאת", היא מייעצת. "לשמור על זה שאת בן אדם נושם וחי גם באותו יום, על זה שאת בן אדם שצריך להיראות הגיוני גם באותו יום, ואת לא חייבת ללבוש משהו שלא תוכלי ללבוש אותו יותר בחיים. גם אם תמצאי שמלה שבצבע אחר היא תהיה יפה לחתונה של אחותך, אין שום בעיה שתלכי עם זה".

סאבלימינל 2 - חתונה סאבלימינל (צילום: אלעד דיין)
אינס גולדברג. בחורה כזאת יפה, לא חבל? | צילום: אלעד דיין
דרושה חברה אובייקטיבית

בחתונה שלך, ממש כמו בחיים האמיתיים, כדאי לך מאוד להיצמד לכמה כללי בסיס. הגדירי לעצמך את החוזקות והחולשות של גופך המהמם, קחי איתך חברה אובייקטיבית ועזבי את כל מגזיני הכלות. ככה זה: לא כולנו ויקה פינקלשטיין, אבל זה לא אומר שלא תפילי לבעלך ולחותנים לעתיד את הלסת עם שמלה שתעשה לך רק טוב. בינתיים, הנה כמה נקודות למחשבה.

סינדרום השומן הנעלם
מי לא נתקלה מימיה בכלה עסיסית ושופעת, שהחליטה לבחור דווקא בסטרפלס מוחץ ומחוך הדוק מדי, בלי לשים לב שעודפי המשקל לא נעלמים לשום מקום? אטיאס מסבירה: "הטעות הכי נפוצה של נשים שהן טיפה מלאות ולובשות מחוך, היא שמוחצים-מוחצים-מוחצים להן את המחוך, ומה שקורה זה שיוצא להן החוצה עודף עור, שהן לא רואות כי הוא בגב. לנשים שהן טיפה יותר מלאות אסור לסגור את המחוך חזק מאוד בחלק העליון על הגב".

אז מה כן מומלץ למלאות? "אני תמיד מציעה להן דברים שיותר עומדים על הגוף, מחטבים אותו ועוטפים אותו", היא אומרת. "בחורות יותר מלאות צריכות בדים שהם יותר אוספים ופחות נשפכים. הרווח הזה, שבינך לבין השמלה, זה משהו שמתאים לנשים יותר רזות".

חזה גדול? ברינג איט און
"נשים עם חזה גדול תמיד צריכות להיות עם חזייה", אומרת אטיאס. "לנשים עם חזה גדול מומלץ ללכת על מפתח טיפה יותר עמוק, עם כתפיות דקות אמנם, אבל שמחזיקות טוב", היא מדגישה. את הקולר, שמומלץ בדרך כלל לנשים שופעות על ידי סטייליסטים, היא דווקא מתעבת באופן אישי.

אין תמונה
בר זוהר. חזה גדול מחייב חזייה
על קצות האצבעות
אם את נמוכה, כדאי שתשקלי שמלה קצרה יותר – או עקבים גבוהים. "אם לא בא לך להיות על עקבים כי את זורמת עם הנמיכות שלך, אז אל תלכי עם מקסי שמטאטא את כל הרצפה, אלא שיראו קצת איפשהו את כפות הרגליים שלך. שיבינו איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר", מסבירה אטיאס. היא, כצפוי, ממליצה לנמוכות לוותר על הקצפת לטובת גזרה ישרה יותר. צודקת, קצפת זה נורא משמין.

הקיץ הזה תלבשי לבן. או שלא
גם אם את לא כלה נועזת שמעדיפה להתחתן בשחור או באדום, עדיין פרושה בפנייך סקאלת גוונים רחבה מאוד – מהלבן הצחור דרך פודרה, שמנת, קרם ושנהב – שיחמיאו לגוון העור שלך. "החיוורות יותר צריכות להימנע לדעתי מלבן-לבן, ולבחור לבן יותר מלוכלך", מציעה דורין. "מי ששזופה או כהה, יש לה יותר מבחר בתחום הזה". בקיצור, שוב דופקים את האשכנזיות.

רגע לפני שאת הופכת לבריידזילה
לדורין, שהתחתנה בעצמה לפני כשנתיים, יש עצה אחת חשובה לכל כלה שמוצאת את עצמה אבודה בים של תחרה ופייטים: "לנשום עמוק ולהבין שהרגע הזה הוא אמנם הרגע של חייך, אבל בסופו של דבר הוא רק זיכרון, וכדאי שיהיה לך נוח ולא תרגישי מוגזמת". צודקת. בשביל מה יש חינה?

>> הצילו! לא תעזרי ללנה לבחור את השמלה שהיא רוצה? חתונת השנה