שמלת כלה קייט מידלטון (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
שמלה כמו של קייט מידלטון ב-258 דולר באתר www.tbdress.com | צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

עדת הכלות דורשת צדק חופתי, אבל טרם גילינו ירידה של ממש במחירי שמלות הכלה. נשים רבות עדיין משלמות הרבה מדי על השמלה אותה תלבשנה לילה אחד בלבד, ונדמה כאילו אין אלטרנטיבה; אלא שמסתבר שגם כאן, כמו במדריך לקניית קוסמטיקה בזול ברשת שפרסמנו השבוע, מגיעה הישועה מחו"ל: שינוי חוק תקנות המכס שהעבירה הממשלה לפני כחודשיים וכניסת PayPal כאמצעי תשלום בטוח לשוק הישראלי מאפשרים לכלות הישראליות למצוא את שמלת החלומות שלהן בקניון הגדול בעולם, האינטרנט, ובמחירים שאין להם שום תחרות.

נכון, בשביל לעשות את הצעד הזה צריך קצת אומץ. טכנופובית, חוששת מקניות ברשת או לא מאמינה בשופינג וירטואלי? בואי וניקח אותך שלב אחר שלב בדרך לשמלת הכלה המושלמת, ללא כאבים בכיס, בראש או ברגליים.

חפשי את החלום שלך: רוצה שמלה בדיוק כמו של יובל שרף או גרייס קלי, או שיש לך כבר דגם שאת סגורה לגביו? הקלידי מילות חיפוש רלוונטיות בגוגל, ותקבלי רשימה ארוכה של אתרים לקניית שמלת כלה. "הרעיון הוא להכניס כמה שיותר מילות חיפוש כדי להגיע לתוצאה הכי מדויקת", מסבירה נעם ענבר, מומחית הקניות של PayPal. "אם מישהי רוצה, נניח, שמלה כמו של קייט מידלטון - היא יכולה לעשות זאת בשתי דרכים: למצוא בגוגל מי מעצבת השמלה, ואז להיכנס לאחד האתרים המומלצים ולהכניס את שם המעצבת - היא תקבל מיד רפליקות רבות המחקות את השמלות של המעצבת המדוברת. הדרך השניה היא דרך סגנון השמלה. לדוגמא, חיפוש של המילים 'שמלת כלה תחרה וינטאג'' בגוגל או באחד האתרים יניב שמלות דומות להפליא לשמלה של קייט".

אין תמונה
שמלת כלה כמו של מאיה בוסקילה ב-998 דולר באתר www.bestbridalprices.com

בטיחות לפני הכל: לפני שאת מתחילה לנבור באחד האתרים, את חייבת לבדוק שהוא מהימן. כפתור ה-"PayPal" יבטיח לך קניה בטוחה.

אתרים מומלצים בהם אפשר למצוא שמלות במחירים נוחים ובקניה מאובטחת:
Vivo Bridal
Light in the Box

edressme
TBdress
Best Bridal Prices
Want That Dress

בדקי מכל הכיוונים: כשאת מסתכלת על שמלת כלה אופציונלית ודאי שיש תמונות של השמלה מכל הכיוונים, כדי להיות בטוחה לגמרי שהשמלה דומה לזו שחיפשת ושהיא עונה על הציפיות שלך.

כשאת מודדת: בכל אחד מהאתרים תוכלי למצוא לשונית שתדריך אותך איך למדוד את עצמך, במטרה להזין את הנתונים שלך ולקבל את המידה הנכונה עבורך.

אז כמה זה בשקלים? היתרון הגדול באתרים האלה הוא שלמרות שהשמלות איכותיות, המחירים ממש לא גבוהים  ביחס למחירן של שמלות כלה בארץ. בדקי מה המחיר של השמלה שבחרת בשקלים, זכרי שיש להוסיף גם דמי משלוח - ושיכול להיות שתצטרכי לבצע תיקונים והתאמות, שידרשו תשלום נוסף לתופרת. טווח המחירים הוא רחב, ונע בין 50 דולר ועד 1,000 דולר לשמלה - כדי לסבר את האוזן, כ-200-4,000 שקלים. ביחס למחירים של שמלות כלה בשוק המקומי, מדובר בזיל הזול.

שמלת כלה באינטרנט (צילום: שמלה מתוך אתר:TBdress, צילום מסך)
שמלת כלה כמו של קים קרדשיאן ב-199 דולר באתר www.lightinthebox.com | צילום: שמלה מתוך אתר:TBdress, צילום מסך

תנאי שילוח: בדקי כי האתר מאפשר שילוח ישיר לישראל, ושימי לב תוך כמה זמן הוא מתחייב לשלוח אליך את השמלה. במידה ואין שילוח לישראל או שתעריפי השילוח שהאתר מציע יקרים מדי, תוכלי להשתמש בשירותי חברות השילוח הישראליות - TNT world shop, USHOP ועוד.

_OBJ

קחי לך זמן: חשוב שתזכרי שאת מקבלת שמלה מוכנה, ולכן סביר להניח שתזדקקי למספר תיקונים והתאמות. לכן קחי בחשבון עוד כמה שבועות של "טיפול" בשמלה לפני החתונה, כדי שלא תגיעי לחוצה לרגע האחרון.

קנית שמלה? מברוק. עכשיו תתפנקי בשמלה נוספת, בשביל הריקודים.

>> טרנדים בשיער כלות לעונת החתונות 2012