לא מעט זוגות מואסים בחתונות גדולות ועמוסות בגן או באולם, ובוחרים להינשא לפי הטרנד החדש – חתונה בוילה פרטית. עם זאת, חתונה בוילה דורשת יותר הכנה מראש ושכירה של חברת הפקה שתארגן את האירוע. אורן רוזנק מחברת ההפקות "רוז הפקות אירועים", מספר על הטרנד החדש ונותן כמה טיפים לזוגות.

אין תמונה
חתונה בווילה. על הדשא ליד הבריכה

למי מיועדת חתונה בוילה ואיך זה שונה מחתונה באולם או בגן?
חתונה כזאת יכולה להתאים לכל חתך האוכלוסייה. עם זאת, צריכים לזכור שהפקה בווילה זו הפקה יקרה יחסית אל מול אולם, כי צריכים להביא את הכל מא' עד ת': ריהוט כגון כסאות, שולחנות, הגברה, ספות, בר, ובנוסף צריך לשכור מנקים, מציל לבריכה ושומר. צריכים להתחיל הכל מאפס, כי בוילה, בניגוד לאולם, אין הכנה לאירוע. מדובר על טווח מחירים של 250-350 ש"ח למנה.בנוסף, אירועים בווילה הם בדרך כלל אירועים קטנים, עד 250 מוזמנים, כשברוב החתונות בוילות יש 150 מוזמנים. מדובר על חתונות שהן יותר אינטימיות, רק המשפחה והחברים הקרובים, ולא נוצר מצב של חתונות גרנדיוזיות של 500 איש שהזוג לא מכיר אף אחד.חשוב לציין שכל האירועים מתקיימים מחוץ לווילה עצמה, על הדשא וליד הבריכה, ולא נכנסים לתוך הבית.

למי הווילות שייכות ואיפה הן ממקומות?
לנו יש 60 וילות במאגר, שנמצאות בכל רחבי הארץ. את הוילות אנחנו מאתרים דרך עבודת שטח, ומחפשים כל הזמן אנשים שרוצים להשכיר. זה לא בהכרח אנשים שאין להם כסף. לדוגמא, זוג פנסיונרים שיושב בבית ומשעמם להם, אז זה מכניס להם פתאום ריגוש לחיים. כמובן שהם מוזמנים לאירוע עצמו, הם בעצם כמו בעלי האולם.

עיצוב סולידי ואווירה אינטימית

 

מי אחראי על עיצוב הווילה?
בדרך כלל  בווילות לא צריך להגזים עם העיצוב כי כל הווילה זה העיצוב של המקום. אני ממליץ לעשות עיצוב סולידי, לשים סידור פרחים קטן במרכז השולחן, מפות לבנות. לא צריך אובר, כי זה נהיה קיטש. כמובן שהלקוח קובע, אבל ההמלצה המקצועית שלי היא לא לעשות את הדברים המוגזמים כי יש את היופי מסביב, של הווילה. גם בדרך כלל אני מציע לעשות חופה קטנה ואינטימית, חופה יהודית שהחברים מחזיקים.

אין תמונה
הווילה היא העיקר

מה היתרונות של חתונה בווילה?
היתרון הכי גדול זה האינטימיות, זה יוצר אווירה אחרת עם החברים הקרובים והמשפחה. בנוסף, יש יתרון גדול לבריכה. בדרך כלל המבוגרים הולכים אחרי האוכל, והצעירים נשארים למסיבת בריכה בסטייל איביזה, רוקדים בתוך הבריכה ומשתוללים. יש לבריכה יתרון גדול כי כרגע אין בארץ אולמות עם בריכה מרכזית.

ומה החסרונות של חתונה מסוג כזה?
צריכים לזכור שהווילות ממקומות בתוך שכונות מגורים. אז יש הגבלה על המוזיקה ועל הווליום שאפשר להגיע אליו. זה לא האומן 17, תהיה מוזיקה לא חזקה. גם אולמות מחויבים להגבלת רעש, אבל כמובן בווילות זה יותר מוגבל. לכן אנחנו לא מאפשרים להביא זמרים או להקות או אפילו קריוקי לחתונה, כי אנחנו לא יכולים לשלוט בכמות הרעש.
חסרון נוסף זה השכנים. אנחנו תמיד מיידעים את השכנים מראש, אנחנו לא רוצים להרגיז אותם ולכן מקפידים מאוד על מידת הרעש. עוד לא קרה שסגרו אירוע בגלל שהשכנים התלוננו.

אין תמונה
אחרי האוכל קופצים לבריכה

"חנייה זה עניין קריטי"

 

האם יש הגבלת שעות?
בדרך כלל אנחנו ממליצים להזמין את הווילה ל-5 שעות אבל אפשר להוסיף עוד. אנחנו לא עושים חתונות באמצע שבוע בדרך כלל, אלא בימי שישי בבוקר, כדי לא להפריע לשכנים. אם האירוע בערב, הוא חייב להסתיים ב-11 בלילה לפי החוק, בגלל הרעש. כמובן שאפשר להישאר בווילה לצ'יל אאוט עם החברים, אבל בלי מוזיקה.

כמה זמן לוקח להפיק חתונה כזאת?
חתונה בווילה לוקחת הרבה פחות זמן מאולם, כי יש חברת הפקות שמטפלת בכל האירוע. חברת ההפקה עושה הכל, ובדרך כלל והזוג לא צריך לעשות כלום. באולם אין להם את הספקים שלו, והם נותנים לזוג רשימת המלצות שמהם הזוג צריך לבחור ולהיפגש עם כולם. פה יש לנו חברת קייטרינג קבועה ודי ג'יי משלנו. הזוג בעצם מקבל הצעה קבועה יחסית, עם כמה אפשרויות. כמובן שתמיד יש אפשרות לשנות את ההצעה, אבל היא די מובנית וקבועה.  

מהי העונה המומלצת לחתונה בווילה?
העונה היא מאפריל עד תחילת אוקטובר. תמיד יש סיכון לגשם, כי זו חתונה בחוץ. לכן אנחנו נותנים את האופציה לזוג לדחות בכמה ימים את החתונה, במקרה שיש מזג אוויר לא מתאים.

האם הזוג יכול להישאר לישון בוילה לאחר מכן?
בחלק מהווילות, יש אפשרות לווילות קטנות יותר, שצמודות לווילה שבה מתקיימת החתונה. שם אפשר לישון עם החבר'ה, לעשות על האש למחרת, ולהמשיך את המסיבה.

אין תמונה
תדאגו לחנייה

יש לך טיפים לאנשים שעושים חתונה בווילה?
קודם כל, מאוד חשוב לראות שזו וילה שנעשו בה הרבה אירועים.
חנייה זה עניין קריטי. ברגע שאין מספיק חנייה בווילה, האורחים חונים לאורך הרחובות וזה רחוק, וגם יכול ליצור כעס אצל השכנים שחוסמים להם את החנייה והם יכולים לקרוא למשטרה.
לא מומלץ לקיים אירועים כאלה בקיסריה כי יש שם משמר שכונה שיש להם את הכוח לסגור אירועים, כי השכנים לא אוהבים את זה.
כדאי לבדוק האם בווילה יש שירותים ומקלחות חיצוניים בנויים וגם מערכות הגברה ותאורה, מדובר ביתרון גדול כי אלה דברים יקרים. אם אין, אפשר להביא שירותים ניידים חיצוניים, שהם ברמה מאוד גבוהה עם מזגן ומסכי טלוויזיה. הכל כמובן תלוי בתמחור.
אני ממליץ לזוגות לבדוק שיש להם קליק עם המפיק של האירוע. תמיד להתעקש לראות מכתבי המלצה מלקוחות. כדאי לקחת מפיק שעושה אירועים גם עסקיים, כי זה מפיק שיש לו ניסיון, לא רק בחתונות קטנות אלא באירועים עם הרבה מוזמנים. אם חברות הפקה עושות אירועים גדולים, מדובר במקצוענים. שימו לב מה המפיק מבטיח לכם, שלא יהיה הבטחות בשמיים. תזכרו שאי אפשר לעשות חתונה אחרי 11 בלילה כי אז אפשר לחטוף תביעה, אז תבדקו האם המפיק מבטיח חתונה עד אמצע הלילה.

 

>> הלהיט החדש: הצעת נישואים בקולנוע