אין תמונה
בשידור חי. הצעת הנישואים של דיאנה פרנטה

אתם בפיקניק רומנטי ביער, בשעת שקיעה. הוא מלטף את שיערך ואת חושבת שנועדתם זה לזו. לפתע הוא שולף טבעת, מחייך אליך ושואל – "התנשאי לי?". חלום הצעת הנישואים הרומנטית והמושלמת יכול לקבל תפנית מעניינת, אם, למשל, את דיירת שחיה בבית האח הגדול וכלואה בו במשך מאה יום. אלא שגם לדיירי האח הגדול – שמאז עלייתו לראשונה לאוויר בהולנד לפני יותר מעשור הספיק להתנחל על מרקען של עוד 70 מדינות ברחבי העולם – מותר להתארס, ולעשות את זה בדרכם, לרוב מבעד לזכוכית. אספנו את הצעות הנישואים הגדולות והמרגשות של תכנית הטלוויזיה מרחבי העולם. הכינו את הממחטות.

ליסה אפלטון ומריו מרקוני

אין תמונה
מצטער לבשר לך, את מתחתנת. מריו מודיע לליסה

בעונה התשיעית של האח הגדול באנגליה, הוכנסו לבית בני הזוג ליסה אפלטון ומריו מרקוני. אפלטון, בודי-בילדרית לשעבר בת 42, ובן זוגה מרקוני בן ה-45 היו המתמודדים הראשונים שנכנסו מראש כזוג לבית האח הגדול. במהלך העונה הודח מריו לאחר שלא עמד במשימה בה התבקש לפברק זוגיות עם מתמודדת בשם סטפני. הקשר הזוגי עם ליסה, שאמור היה להישמר בסוד, נחשף בפני דיירי הבית, ומריו שנכשל במשימה נאלץ לצאת מהתחרות.

ליסה החזיקה מעמד עד היום ה-80, ואז צץ מריו מחוץ לחלונות הבית, לבוש בטוקסידו שחור. באמצעות כרטיסים שהכין מראש, העביר לליסה את המסר מבעד לזגוגיות החלון: "צר לי לבשר לך, אבל דיברתי עם אבא שלך - את כבר לא רווקה, התנשאי לי?". ליסה הסכימה, והשניים התנשקו כשחלון הזכוכית מפריד ביניהם. מריו שלף את הטבעת והציג אותה לליסה, שרק הביטה בה מעבר לחלון הראווה.

>> גם אנחנו שולפים טבעות: היכנסו לגלריית טבעות האירוסים שלנו

לי וסופי

חמש שנים לפני מריו וליסה, לי דייבי וסופי פריטשרד כבר הספיקו לבנות ולפרק את החבילה שבנו יחד בעונה השלישית באנגליה. לי, 30, מאמן כושר, לא ממש ספר את סופי בתחילת העונה ובכלל עשה עיניים למתמודדת אחרת. סופי, 33, פלירטטה איתו, אבל כשהגיעה העת סירבה לנשיקה בתוך בית האח הגדול, כי ידעה שבחוץ מחכה לדייבי חברה.

אחרי התכנית זרק לי את החברה הממתינה, והציע לסופי נישואים בתכנית הבוקר של ערוץ 4 הבריטי. ב-2003 התחתנו, העלו מופע ברשת המקומית בשם "החתונה הקטנה של האח הגדול", ואף הביאו ילד לעולם. לאחר 3 שנים נפרדו. לפני כשנה לבשו השניים שוב את הכפפות ונכנסו לסיבוב נוסף בזירה של האח הגדול VIP. משם, יצאו הפעם כלעומת שבאו – רווקים.

אין תמונה
החתונה הקטנה של האח הגדול. לי וסופי

קיווה ודייב

טלנובלה נוספת עם סוף מעט טראגי התרחשה השנה בבית האח הגדול, גם כן בממלכה המאוחדת. קיווה גוליפויל, מתמודדת בת 22, די.ג'י מדבלין, אירלנד, זכתה לעודף תשומת לב ממתמודדת בשם שאבי, אשר גילתה לה את נטיותיה. קיווה בכלל רצתה את החבר שלה, דייב, שחיכה לה מחוץ לבית; אז דייב הוזמן לבית כאורח והתיישב על הספה בסלון, בזמן שהוקרן לו סרט וידאו שהוכן מראש.

בוידוי מול המצלמה פנתה האירית הצעירה לבן זוגה: "דייב, אני אוהבת וחושבת עלייך המון – תתחתן איתי בבית האח הגדול? נעשה את זה בחצר, עם שטיח לבן ופרחים לבנים", הפליגה קיווה עם התיאורים. בתגובה להצעה אמר דייב: "אני לא יכול להתחתן בתוך בית האח הגדול. אמא שלי תהרוג אותי", והוסיף כי הוא רואה עתיד עם קיווה, והשניים יתחתנו, לדבריו, מחוץ לבית האח.

דיאנה פרנטה

לפני שלוש שנים, בעונה השישית של האח הגדול בבלגיה, הוציאה מסחטת הרגש לצופי התכנית את המיץ. במהלך עוד ערב אבוד של דיירי האח הגדול, כאשר כל המתמודדים יושבים בסלון, קרא הכרוז בשמה של דיאנה והורה לה לגשת לכיוון חלון הויטרינה הענק. דיאנה התרוממה מהספה, וכמעט התרסקה עם נעלי העקב שלה מרוב לחץ. הבלגית נעמדה מול החלון וחיכתה שהוילון החשמלי יעלה באיטיות. עוד לפני שהלוט הוסר לחלוטין, דיאנה כבר הבינה מה מחכה לה בחוץ; היא קרסה במקום וירדה על הברכיים, מיררה בבכי והתייפחה דקות ארוכות. הפנסתר נכנס ברקע והפך את הארוע לדביק עוד יותר, בזמן שבן זוגה עמד בחוץ והחזיק שלטים שעליהם נכתבה הצעת הנישואים. גם כאן, נאלצו השניים להתנשק כשזכוכית מפרידה ביניהם, במשך כל זמן הביקור. בסוף הדרמה קורעת הלב, ירד שוב הוילון הונציאני בין בני הזוג ודיאנה חזרה להתמודדות בתכנית כדי לגרוף את הפרס הראשון.

קריסטה ומייק

בשנת 2001 הגיע אחד מרגעי הדרמה הגדולים של האח הגדול האמריקאי באפיזודת הסיום. במהלך העונה השנייה התפתח רומן בין קריסטה סטיגל, 28, מלצרית, אם חד-הורית מלואיזיאנה, לבין מייק מאלין, 30, בעל בר מלוס-אנג'לס. השניים החליפו מחוות רומנטיות בבית האח הגדול עד לרגע הפינאלה; "קריסטה, הגעתי לבית האח הגדול עם המון ריקנות בלב, ואת מילאת את החלל", אמר מייק, כשהוא לבוש בחליפת כדורסל וקסקט. בסיום המונולוג ירד השחקן לפרקט, כרע ברך וביקשה את ידה של קריסטן. הצעירה האמריקאית כל כך התרגשה עד שמייק נאלץ להזכיר לה שעומדת כאן שאלה על הפרק – "זה כן או לא?". היא השיבה "כן", השניים התארסו, ולאחר 10 חודשי אירוסין פנו כל אחד לדרכו.

>> מתי עדיף להתחתן - בסוף או באמצע שבוע?