צילומי עירום כבר לא נחשבים לטרנד האחרון בסין, ומסתבר שבשנים האחרונות האופנה המינימליסטית הזו הולכת ותופסת תאוצה במדינה השמרנית. אלא שדווקא השבוע התעוררו באגודה המסחרית לחתונות בשנחאי, והרימו קול צעקה נגד השימוש בעירום בתמונות החתן-כלה.

מזה מספר שנים שחתנים וכלות סינים צעירים מגיעים לאולפני הצילום ומבקשים לקבל שני סטים של צילומי טרום-חתונה. האחד מהוגן, אותו הם כורכים לאלבום מהודר, מניחים על השולחן בסלון ואולי אפילו מדפיסים גם להורים, והשני – נועז וחושפני. בעלי אולפני צילום בסין סיפרו שמרבית הצלמים מעניקים לזוגות את השירות הזה, גם אם הוא לא כלול בתפריט השירותים הרשמי של האולפן. במהלך הצילומים – המתקיימים לעתים חודשים לפני טקס החתונה - נלקחות תמונות של בני הזוג בעירום חלקי או מלא, כאשר פעמים רבות אלמנטים עיצוביים מסתירים את האזורים האינטימיים.

אין תמונה
נסיים פה ונעבור לסשן בנווה צדק, בשביל האלבום של ההורים שלך

אין תמונה
אם אי פעם נתגרש, אני אשמח אם זו תהיה התמונה שתפיץ נגדי באינטרנט
הזוגות הצטלמו בעירום, האולפנים הרוויחו את לחמם והכל היה טוב ויפה, עד שהאיגוד המסחרי לחתונות בשנחאי החליט לפתע שהוא לא מבסוט מסגנון אדם וחווה החדש – והחל לקרוא להחרמת העסקים שמספקים את השירות הזה לזוגות הצעירים. "צילום בעירום בתור מזכרת ליום החתונה מזלזל ופוגע במוסד הנישואים", אמר מנכ"ל האגודה לשנחאי דיילי. "הנישואים הם מוסד קדוש והיינו רוצים לראות את הזוגות מתייחסים אליהם בכבוד הראוי".
בנוסף, מודאגים בשנחאי מההשלכות של צילומים אינטימיים כל כך בעידן הרשת, ומזהירים את הזוגות מפני שימוש לרעה בתמונות שלהם באינטרנט. "מה אם הזוג יתגרש, וישתמש בתמונות החושפניות זה כנגד זו?" מודאגים המקטרגים. אנחנו מודאגים דווקא ממה שיקרה עם התמונות האלה בתסריט בו הזוג יישאר יחד, כשהילדים שלו יגדלו וימצאו את האלבום האסור במגירה העליונה.

>> מה היה הרגע הכי מרגש בחתונה שלך? כלות מספרות
>> מעדיפה להיות לבושה? לוח שמלות הכלה שלנו