לכאורה מדובר בעוד בלוג חתונות סטנדרטי. הכלה מלהגת על טעימות של הקייטרינג, מדידות של השמלה, בחירת העיצוב לאירוע הגדול, ואפילו על החשש מהפעם הראשונה שהיא ובעלה הטרי יממשו את הנישואים. אבל הבלוג הזה  הוא אחר לגמרי. מי שמנהלת אותו היא ילדה בת 12, שנראית כמו בת 12, וטוענת כי תינשא בקרוב לגבר בן 37 (שאף מופיע בתמונות שונות בבלוג) – והדבר, כצפוי, מעורר סערה.

הנורבגים לא עמדו מנגד, וכבר ביום עליית הבלוג לאוויר הגיעו לרשויות הרווחה במדינה עשרות דיווחים על הסיפור המוזר. למרבה הצער, לרוב הכלות-ילדות - שמספרן נאמד ב-39,000 ילדות ונערות מתחת לגיל 16 שנישאות מדי יום ברחבי העולם – יש הרבה פחות מזל. תיאה אולי תתחתן ביום מן הימים, אבל לפחות בינתיים היא רק משמשת פרזנטורית של מטרה חשובה מאין כמותה: העלאת המודעות לנישואי ילדות.

עוד בערוץ הנשים:
>> האב הואשם באונס אך הורשע בהטרדה מינית בלבד
>> רוצה להפסיק לישון באלכסון: שתפו ותמצאו לי אהבה
>> אני אורטל ואני מהממת: נשים, תפסיקו להדוף מחמאות

"רצינו לקרב לאנשים את הבעיה הביתה"

כלה בת 12 (צילום: stoppbryllupet)
לכאורה עוד בלוג חתונות טיפוסי | צילום: stoppbryllupet
הבלוג (הפיקטיבי, תודה לאל) של תיאה הוא חלק מקמפיין של ארגון זכויות האדם PLAN, אשר מתמקד במניעת נישואי ילדות ברחבי העולם. "רצינו לקרב לאנשים את הבעיה הזו הביתה, ולכן ניסינו ליצור את ההלם הזה", הסביר אולאף תומאסן, ראש הסניף הנורבגי של הארגון. "אני בהחלט חושב שהצלחנו להשיג את תשומת הלב של אנשים".

כחלק מהקמפיין פרסמו אנשי הארגון תמונות של ילדות אחרות, שהחתונות שלהן – עם גברים שלמצער נראים בני הרבה יותר מ-37 – קרו באמת. אפילו מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, נרתם לעניין, ופרסם הצהרה לפיה יש להילחם בתופעה, ו"לתת לילדות להישאר ילדות". 

כלה בת 12 (צילום: stoppbryllupet)
רק שהכלה היא בת 12 | צילום: stoppbryllupet
כלה בת 12 (צילום: stoppbryllupet)
הבלוג עורר סערה ועשה בדיוק את מה שתכנן לעשות | צילום: stoppbryllupet
הפקת אופנה לחולות סרטן - 2014 (צילום: טטיאנה פרמון)
כ-39,000 קטינות מתחת לגיל 16 נישאות מדי יום בעולם | צילום: טטיאנה פרמון

_OBJ

>> לאלבומי חתונה אמיתיים