לפני כחודשיים, שעות ספורות לפני החופה של קסניה טרנטול, החליטה הכלה שהיא חייבת שנ"צ. השעות עברו וטרנטול התעוררה רק בשעה ארבע וחצי אחר הצהריים, מה שדחה את החתונה בכמה שעות. מי שהיה צריך לאלתר, להזיז ולתכנן הכל מחדש היה המפיק רותם ראף (38), האחראי לחתונות של שלל כוכבי תעשיית הבידור המקומית. "העבודה עם סלבס היא שונה", הוא קובע, "הדרישות שלהם גבוהות, אבל אנחנו מתורגלים לזה".  

ראף החל את דרכו המקצועית בגיל 20 ולפני שמונה שנים פתח חברה משלו. ברשימת המתחתנים שלו אפשר לראות הרבה שמות מוכרים: "הפקתי חתונות לליאור אשכנזי, נועם פרוסט, קסניה טרנטול, רוסלנה רודינה, גיא הוכמן, דין מירושניקוב ועוד", הוא מספר. בחתונתה של טרנטול, כאמור, נדרש ראף לשנות לגמרי את הלו"ז: "בדרך כלל כלה ביום חתונה רגיל טרודה ולחוצה, אבל במקרה הזה קסניה הלכה לישון. זה קרה במפתיע כי הספקנו מעט צילומים, אבל כשהבנתי שהולך להיות לנו לילה ארוך ושקסניה לא ממש ישנה בלילה מההתרגשות העדפתי לדחות כדי שהיא תוכל לנוח. זה היה נדרש", אומר ראף, "בפועל הם נשארו לחגוג באפטר-פרטי עד שמונה בבוקר. שמעתי שהם אפילו לא נשארו לארוחת הבוקר והמשיכו ישר למסיבה פרטית של חברים".

מפיק חתונות סלבס  (צילום: אור גפן)
ראף עם קסניה טרנטול ובעלה | צילום: אור גפן

אז מה זה בעצם אומר להפיק אירוע, ולא סתם אירוע - אלא חתונה של סלבס? במסגרת תפקידו ראף מלווה את כל התהליך מתחילתו: "זה כולל איזה אוכל יהיה, עיצוב, תוכן מוזיקלי ואטרקציות בהתאם לדרישות", הוא מציין, "אני כמו מנצח על תזמורת והמטרה היא שהלקוח יגיע כמו אורח לאירוע של עצמו". ואם עבודה עם זוג "רגיל" שעומד להתחתן עלולה לעתים להיות לא פשוטה, אצל זוגות מפורסמים זה אפילו מורכב יותר. "צריך להבין איך לשמור על הפרטיות שלהם ואיך לעבוד נכון עם יחסי הציבור. כמובן שצריך להיות מאוד ברורים לגבי שיתופי פעולה מפני שלפעמים הזוגות משויכים מסחרית וצריך לשמור על האינטרסים הללו", מסביר ראף.

מה שבטוח הוא שהאירועים הנוצצים הללו משאירים את האורחים עם פה פעור. "החתונה של רוסלנה, למשל, חולקה לשניים: חופה אינטימית שהתרחשה בווילה בקיסריה ביום שישי ומסיבה בשבת. החופה צולמה בטכנולוגיית חדשה של מציאות רבודה, ובשבת אנשים יכלו להרכיב משקפיים ולהרגיש שהם בחתונה", הוא מתאר. גם החתונה של טרנטול לא נפלה מזה. "הבאנו חברת הלבשה וסטייליסטיות שהלבישו את כל האורחים בגלימות, כנפיים ואקססוריז לפני שהם עלו למסיבת טכנו בגג".

לדברי ראף, לכל חתונה האופי שלה. "דין מירושניקוב, לדוגמא, הביא קונספט ורעיונות משלו. בגלל שהוא מרגיש לפעמים שהוא באמת חי בסרט, בנינו תוכן שלם עם שחקנים שצילמו אנשים בקבלת פנים ולאחר מכן עלו כתבות מצחיקות על מסכי הקרנה גדולים שהזמנו במיוחד. הושקע לא מעט כסף", מתאר ראף, "בנוסף הצוות שלו מהשייטת בצבא הכניס סירת גומי מתנפחת לרחבה והיה קרנבל גדול".

גם בחתונה הזו נדרש ראף למצוא פיתרון לסיטואציה מפתיעה. "קראו לי לצאת החוצה כי אייל גולן הגיע לכניסה על אף שהוא לא היה רשום ולא אישר הגעה. היה לנו חוק שאף אחד שלא מופיע ברשימות לא נכנס ולא משנה מי הוא - גם אם הוא הכי מפורסם. אבל כמובן שלא עיכבו את אייל בכניסה וסידרנו זאת מהר. זה היה קצת מוזר שהוא לא אישר הגעה ופתאום הופיע", ראף מספר. 

מפיק חתונות סלבס  (צילום: יח"צ)
עם רוסלנה רודינה ובעלה | צילום: יח"צ

למרות האהבה של הסלבס לאור הזרקורים, מתברר שמצלמות, מיקרופונים ואבק כוכבים לא תמיד מתאימים לכולם. איתי פז, בן זוגה של רוסלנה, לא אוהב צלמים ותקשורת. "הוא נמנע מכך מאוד ושמרנו שכל נושא יחסי הציבור יהיה בחוץ, ושאף אחד מהעיתונאים לא ייכנס", מספר ראף, "גם כשצלמי הווידיאו באירוע לפעמים באו לצלם אותו הוא שם יד על המצלמה וזה יצא מצחיק. הוא ורוסלנה קצת שונים בעניין, ומה שמיוחד בהם הוא שהוא מכבד את הבחירות שלה והיא את שלו".

המחירים של החתונות שראף מפיק מתחילים באלף שקלים לאורח, ויכולים להגיע עד ל-2,500-3,000 שקלים לכל אורח. וכשהתקציבים כאלה גבוהים, לעתים גם הדרישות חוצות גבולות. "לפעמים יש בקשות מוגזמות, למשל כשהזוג מעוניין באמן מרכזי שלא פנוי באותו יום. היה לי זוג שרצה מאוד את עידן חביב שישיר בחופה, אבל הוא היה תפוס, אז הם שילמו לזוג שתפס אותו 20 אלף שקל בשביל שהם ישחררו לעידן את התאריך. לפעמים יש בקשות לעיצוב של כמויות מטורפות של פרחים שאין בארץ וצריך לייבא מחו"ל, כל מיני דברים יוצאי דופן", מספר ראף, "אנחנו לא תמיד מחפשים בומבסטי וגדול אלא 'מדויק', בצורה שמתאימה לאופי האירוע".

לפעמים, מתאר ראף, אין ברירה והזוגות נאלצים להתגמש. "דין ובת זוגתו סגרו את החתונה בהתראה של חמישה שבועות. כשהם פנו אליי הבנו שאין תאריכים ושאפשר להפיק אירוע לא קונבנציונלי, כלומר בשטח, רק באוגוסט. אמרתי להם שאירוע באוגוסט בשטח זה משהו שאני מטיל עליו וטו בגלל החום. בסוף מצאנו תאריך פנוי באולם 'קאי'".

מפיק חתונות  (צילום: שי בוזגלו)
עם דין מירושניקוב ואשתו | צילום: שי בוזגלו

ולפעמים הקרייססים גדולים יותר מכלה שהלכה לשנ"צ. "היה לי אירוע בו גילינו שמערכת הניקוז של המקום לא טובה והכל נהפך לשלולית. תוך עשר שעות העברנו את החתונה לבית של הזוג". כחלק מתפקידו משמש ראף גם כאוזן קשבת לזוג הלחוץ. "הייתה לי כלה ששלושה שבועות לפני החתונה התקשרה אליי בשש בבוקר כשהיא בטירוף ועם קוצר נשימה, וסיפרה שחלמה שירד גשם באירוע", הוא מספר, "אנשים חווים סטרס בצורה הכי ריאלית שיש. אין לי באמת איך להתמודד עם זה חוץ מלנסות ולהרגיע אותם". במקרים אחרים, הוא משמש גם כמעין מטפל זוגי, "אין זוג שלא מתפוצץ אחד על השני, זה טבעי ונורמלי. אני מזכיר להם שהחיים מלאים בעליות וירידות. בסוף הכל מסתדר". 

למרות כל הלחץ, ראף עדיין מתרגש בכל פעם מחדש. "זה רגע קסום של אנשים שמגיעים לנקודת פיק חיובית בחיים שלהם ואני חלק מזה. לרוב אני בדינמיקה קרובה עם הזוגות ונעשה חבר שלהם, הם מגשימים חלום ויש לי חלק בלתי נפרד מזה".