האיוונט שהבריטים חיכו לו שנים קורה בעוד פחות משלושה שבועות: הנסיך האהוב וויליאם יישא את הנסיכה לעתיד קייט ב-29 לאפריל בארמון סנט ג'יימס שבלונדון, לקול תרועות האומה האנגלית (שגם מקבלת חופש מהעבודה באותו יום).

וויליאם וקייט (צילום: הפינגטון פוסט)
וויליאם וקייט. בטוח עשו את זה | צילום: הפינגטון פוסט

הבהלה כמובן בעיצומה – סוגיות כמו מה תלבש הכלה, מי יהיו האורחים ומה הם ינשנשו באלגנטיות מעסיקות את הבריטים על בסיס יומי. אבל מתברר שהשאלה בדבר בתוליה של הכלה, שהייתה תנאי לנישואים מלכותיים בעבר, אינה מעסיקה אותם כלל וכלל.

מתברר שההיסטוריה של בית המלוכה העמידה דרישה חד משמעית בפני כלות שנישאות ליורש העצר – תהיו טהורות. מה שעמד מאחורי המנהג הבלתי כתוב של כלה בתולה היה החשש (שמתאים יותר לימי הביניים, ולא לימים שיש בהם בדיקות אבהות) מזה שהכלה תישא ברחמה ילד של גבר אחר, וזה יהפוך באחד הימים ליורש עצר לא חוקי.

דיאנה דווקא הייתה בתולה

הדרישה הנוקשה והמיושנת הזאת היא שמנעה מהנסיך צ'ארלס להינשא לקמילה פארקר-בולס, בת הזוג שלו מזה שנים ארוכות. לקמילה המבוגרת היו מספר מערכות יחסים לפניו, ובתולה היא ממש לא הייתה. השמועות באנגליה אף טענו שהיא זאת שעזרה לצ'ארלס לבחור את דיאנה בת ה- 19 לאשתו, משום שהיו לה עבר ואילן יוחסין ללא דופי, בדיוק כמו שאמא אליזבת רצתה.

אבל הנה, עכשיו לבית המלוכה ולעם בבריטניה כבר לא אכפת שהכלה המלכותית שלהם איננה צחה וזכה. וויליאם וקייט חיים ביחד כבר 8 שנים, ויותר מסביר להניח שיחסי מין מלאים היו גם היו שם. רבים בבריטניה קיבלו באדישות מה את העובדה שהשניים, בני ה-29, מנהלים קשר זוגי כזה ארוך, ושהם גם גרו ביחד לפני החתונה. למעשה, הבריטים אפילו מקווים שבגלל המגורים המשותפים, הנישואים יהיו מוצלחים יותר מאלו של הוריו של ויליאם. צ'ארלס, כך סיפרה פעם דיאנה, מעולם לא ויתר על קמילה אהובת ליבו, וזה מה שהביא, בין היתר, לגירושים הפומביים והמכוערים בין השניים.

מומחים והיסטוריונים בבית המלוכה מספרים שוויליאם הוא אדם עצמאי, והוא המחליט היחידי על חייו, ולא המסורת שכבלה את משפחתו עד היום. בכל זאת, מגורים משותפים לפני חתונה הם התנהגות נורמלית לחלוטין בעולם המערבי. אז אולי על הגינונים המוגזמים והארמונות המפוארים הם לא יוותרו בקרוב, אבל הנה משהו שבית המלוכה החליט להתעדכן לגביו.

>> הצלם והחתן עצרו לפיפי: תמונות החתונה הכי הזויות
>> מחפשת פריט לחג? היכנסי לחנות המעצבים