כבר לא מעט זמן שכלות בוחרות לוותר על המראה הפומפוזי והמתאמץ וללכת על מראה יותר פשוט ונקי, מה שמכונה "מראה אלטרנטיבי", בעיקר בגלל שהוא אלטרנטיבה לשמלות קצפת ונצנצים. אם פעם מי שבחרה להתהלך לחופה בנעליים שטוחות, שמלה באורך ברך וצמה קלועה ועדינה נחשבה כלה סמרטוטית, הרי שהיום מדובר במראה הכי נכון בספר המתחתנות. יותר ויותר כלות נפטרות מהשמלות העמוסות לטובת שמלות ערב קלילות ומינימליסטיות. גם האיפור עבר מקצה שיפורים - במקום עיניים מעושנות בכבדות וים של נצנצים, מראה הוליוודי, נקי וסקסי שמדגיש את מה שצריך. זה רק טבעי שגם השיער יזכה לתשומת לב שתתאים ללוק כולו.

אין תמונה
מראה נונשלנטי וכאילו נטול מאמץ

פחות זה יותר: גם על הראש

אז מה נכנס להגדרה של המראה הטבעי? "מדובר בגוונים טבעיים ותסרוקות מעוצבות בצורה נעימה וטבעית", מסביר מעצב השיער קולי מבית "וולה פרופשיונלס". "המראות האלטרנטיביים שמככבים אצלי הם באווירה של חזרה לזוהר של אמצע המאה שעברה. פנים חשופות, הרמה של הפוני א-לה שנות ה-50 - מראה קלאסי עם קריצה מודרנית".

קולי טוען שמי שרוצה להיראות מעודכנת ובמיטבה גם ביום החתונה, מוטב שתתרחק כמו מאש מבייביליס, שיוצר בקבוקים קטנים ומציג מראה בובתי ועשוי מדי. "אם כבר תלתלים, אז הכיוון הוא רולים גדולים או פן מקצועי שיוצר מראה רומנטי, טבעי וכאילו לא מתאמץ". כאילו, כן? שעתיים של עבודה זה בכל זאת מאמץ

מאיפה שאבת את ההשראה?
"בעיקר משנות ה-20 עד ה-50 של המאה שעברה. כוכבות קלאסיות כמו גרייס קלי ומרלין דיטריך, ענוגות אך בעלות עוצמה פנימית. התסרוקות של אז מדגישות את תווי הפנים העדינים אך הברורים שלהן. למרלין דיטריך תווי פנים חדים ומרשימים, והשיער שלה יוצר קונטרסט דרמטי. גרייס קלי לעומתה היא מלאת סקסיות ומתיקות אך גם מאוד אלגנטית".

אין תמונה
הרעיון: פנים חשופים והרמה של הפוני

איך אתה מתאים את התסרוקת לבחורה?
"את הצבע לשיער אני בוחר לפי גוון העור של הכלה; אני מתייחס גם לצבע העיניים שלה, ולבחירת השמלה. באופן כללי, אני דוגל במעט איפור - אין צורך ליצור מראה מסכתי ומיושן. לבעלות פנים קטנים ועדינים אני ממליץ על שיער מורם, לנשים בעלות תווי פנים דומיננטיים, אמליץ על שיער מפוזר וזוהר".

אין תמונה
לוקח השראה מכוכבות קלאסיות כמו גרייס קלי ומרלין דיטריך". קולי"

ואיך כדאי לטפל בשיער לפני יום האירוע? "שבועיים לפני החתונה מומלץ לגזור קצוות ולטפל בשיער עם שמפו טיפולי ומסכה מזינה", אומר קולי. ביום שלפני החתונה, אם תמצאי זמן לנשום, הוא ממליץ לחדש את הגוון ובמידת הצורך. ביום החתונה עצמו הוא ממליץ בחום לפנות כשעתיים לטיפול בשיער. פחות כדי שתיהני מהחוויה, יותר כדי שלא תלחיצי את כל מי שסביבך.

>> היית מוכנה שמישהו יבחר עבורך את שמלת הכלה?