אם יצא לכם לעבור במשולש הסואן אלנבי-נחלת בנימין-קינג ג'ורג' בשבוע שעבר, וודאי תפס את עיניכם מחזה מדהים: לצד רקדני קפוארה, מתופפים או מירי אלוני שבדרך כלל אחראים על התכנית האמנותית באזור הזה, התקיים טקס חופה שהצליח לרגש מאות אנשים. זה היה הפנינג שלם, שהחל בצעידה משינקין בליווי כלייזמרים, טקס חופה שהתקיים מטר משוק הכרמל ולבסוף חיבוקים, נשיקות וריקודים עם עוברי אורח שעצרו את כל הסידורים שלהם לשבת, נכנסו לאווירה ושימחו חתן וכלה.

עוד בערוץ הנשים:

"רצינו לשמח את הרחוב הישראלי", מגלה שי רפאלי, מפיקת האירוע ומעצבת שמלות כלה. "במיוחד בימים אלו, בהם קצת קשה למצוא שמחה זמינה. מה שכן, לא ציפינו שכזו כמות של אנשים יקחו חלק פעיל בחתונה, יצעדו איתם לחופה, ירצו לעלות לברך - היה אפילו מישהו שרצה לתת להם כסף!".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"החתונה תוכננה לשישי בצהריים במרכז תל אביב כדי להגיע להרבה אנשים" | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

רעות פרטוש, הכלה מגלה כי היא ואיתי זיו, שהתחתנו כבר לפני מספר חודשים – החליטו לעשות את זה שוב, והפעם בגרסה שונה לחלוטין. את הרעיון נתנה להם שי, לערוך אירוע, הפקה של ממש – בה הם יתחתנו, והפעם יזמינו את כולם, אבל ממש כולם. "כמו ששי ניסתה להסביר לנו - אם אומרים שכל ישראל חברים, למה שלא נזמין את כולם לשמוח איתנו בחתונת רחוב ענקית? וכך היה. החתונה תוכננה לשישי בצהריים במרכז תל אביב, כדי להגיע לחתך רחב של האוכלוסיה. זו הייתה חוויה מיוחדת ושונה ומעבר להכל, לעשות משהו שיחבר בין כל כך הרבה אנשים שונים למשהו שיאחד את כולם באותו רגע - שמחה עבור האחר. הרי מי לא שמח בשמחת חתן וכלה? זה הדבר שהכי קל והכי טבעי להתחבר אליו".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"היתה תחושה של התרגשות באוויר". רעות פרטוש | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

איתי, הבעל הטרי, לא קפץ על הרעיון כל כך מהר. "היה ברור שיהיו שם מצלמות שיתעדו, ובעלי היקר לא כל כך התלהב מזה. אבל כשהוא הבין את הרעיון העומד מאחורי, הוא הסכים – הוא הבין שיש לנו כאן אופציה לשמח אחרים, לתת להם 'לצאת' מעצמם, מהצרות ומהדאגות של היום יום".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"איתי לא התלהב, עד שהבין שיש לנו הזדמנות לשמח אחרים". רעות ואיתי | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

כיצד הגיבו החברים והמשפחה?

"חלק ממש התלהבו כמוני ואחרים אמרו שזה מוזר ופחות זרמו עם העניין, אבל מיותר לציין שכולם בסוף התלהבו בטירוף ומי שלא הצליח להגיע הרגיש שממש פיספס משהו מיוחד ולא רגיל. אפילו חברים שלנו שכבר נשואים אמרו שבא להם לעשות תיקון על חוויית החתונה שלהם ולהתחתן שוב ככה, בכיף, בלי שום מחויבויות, רק לשמוח וליהנות".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
להקת הכליזמרים שליוותה את איתי ורעות לחופה | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

"הייתה תחושה של התרגשות באוויר"

ההכנות היו כיפיות, משום שהאירוע היה נטול לחץ של חתונה אמיתית שכבר חווינו", סיפרה רעות. "אסתי ביטון שאיפרה וסירקה אותי בחתונה האמיתית איפרה וסירקה אותי גם לחתונת הרחוב ועשתה עבודה מדהימה. שי הלבישה אותי בשמלת 'סנדי' הורסת, דאגה לסטיילינג ולכל השלמת המראה של איתי ושלי. צוות ההפקה היה מקסים ומקצועי, היתה תחושה של התרגשות באויר, של אירוע מיוחד, אף אחד לא באמת ידע למה לצפות, אבל כולנו ידענו שזה משהו טוב. ברגע שיצאנו מבית תמי לרחוב שנקין עם להקת הכלייזמרים אנשים היו מופתעים, קצת בהלם אבל מיד חייכו, מחאו כפיים, ברכו במזל טוב ושמחו בשבילנו. זה היה מאוד מיוחד, יכולנו ממש לראות איך לאט לאט אנשים הרשו לעצמם להיפתח, חייכנו אליהם, רצינו שירגישו בנוח והם בתמורה החזירו לנו חיבוקים, יצאו מהמסעדות ומבתי הקפה, קמו, ברכו אותנו ומחאו כפיים. היתה תחושה של משפחה ענקית. אתה רואה מולך פרצופים שאתה לא מכיר אבל הם מחייכים אליך ושמחים בשבילך והשמחה היתה כל כך טהורה ואמיתית, ממש חוויה בלתי נשכחת".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"אנשים חייכו, מחאו כפיים, ברכו במזל טוב ושמחו בשבילנו" | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

מה היו התגובות שנחקקו בזכרונכם במיוחד?

"באיזשהו שלב ההשתתפות היתה יותר פעילה: אנשים התחילו לרקוד ולשיר איתנו, מישהו יצא מחנות עם שופר ותקע בו, מה שהפך את האירוע לעוד יותר מרגש. בזמן שחצינו את הכביש ליווה אותנו איש זקן שפתח ספר תורה והתחיל לברך אותנו כל הדרך לחופה ובכלל מה שהיה כל כך מיוחד זה שלא יכולנו לצפות שום דבר, הכל היה כל כך דינמי, חוץ משעת החופה שום דבר לא היה מתוכנן, כל החוויה הזאת נבנתה ביחד עם הקהל".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"המון אנשים הקיפו וליוו אותנו" | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

עוברי אורח עלו לברך 

"הגענו לחופה והמון אנשים הקיפו אותנו וליוו אותנו. בחופה ערן קורץ שהנחה את הטקס בתור הרב, נתן הרגשה נעימה, של חיבור ואהבה, נתן הסבר על הברית והפך את הטקס למשהו משמעותי שכולם התחברו אליו. החלטנו שאנו רוצים לשתף את האורחים שלנו בטקס החופה ולכן הזמנו את כל מי שרוצה לעלות לחופה להשתתף בשבע הברכות או לברך פשוט מהלב שלו. הרגע הזה היה מרגש במיוחד, זאת באמת היתה משפחה, הברכות היו מעומק הלב בכוונה ובאהבה אמיתית".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
"היתה תחושה של משפחה ענקית" | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

אופיר מעטוף הוא אחד המברכים בטקס החופה, עובר אורח שטייל עם ילדיו בבילוי של יום שישי בנחלת בנימין. "הצטרפנו להמוני האנשים שהיו במקום. כל המעמד היה מרגש ומשמח ויוצא דופן. הוזמנתי לברך את הזוג ועשיתי זאת בשמחה - מבחינתי זה קידוש ה' מכיוון שזה היה טקס דתי וכמובן גם באמת רציתי לברך ולשמח. בני הזוג שהתחתנו זיכו את הרבים במצוות 'לשמח חתן וכלה', גרמו להרבה אנשים שמחה והתרגשות טובה, הרגשה שהיתה חסרה לציבור בימים מתוחים אלה. אני מודה להם מכל הלב על שקיבלתי הזדמנות מרוממת לשמח אותם ולברך אותם", אומר אופיר.

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
כל מי שרצה לעלות ולברך את הזוג - הוזמן לעשות זאת | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

"תיארתי לעצמי שאנשים יברכו, ישמחו אבל מה שקרה בפועל התעלה מעל כל הצפיות של כולנו. אחרי טקס החופה המשכנו במסיבת רחוב המונית, הכי ישראלית שיש, רקדנו עם איזו סבתא בת שבעים, חבר'ה צעירים, ילדים, מבוגרים, ירקנים מהשוק, חיילים והמשותף לכולם הוא שהם זרים אחד לשני, זרים לנו, אבל כולם שמחים בשמחה המשותפת", סיפרה רעות.

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
רגע מרגש במיוחד. איתי ורעות בחופה | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

"אנשים, דמעו בחופה שלנו, הצטלמו איתנו ושלחו לנו את התמונות אחר כך, חיבקו ונשקו אותנו, אמרו שזאת החתונה הכי שמחה שהם השתתפו בה, ביקשו להיות איתנו בקשר בפייסבוק וכל זה התחיל מהמקום הכי אמיתי - לשמח את העם שלנו".

חתונת רחוב בתל אביב (צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery)
רצו לשמח - והצליחו. רגע זריקת הזר | צילום: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery

זוג: רעות פרטוש ואיתי זיו
יוזמת ומפיקת האירוע: שי רפאלי
עיצוב שמלת הכלה: שי רפאלי - כלות קונספט
מעצבת חופה: שרית בוסתן
מאפרת: אסתי ביטון
צילום סטילס: ראובן שאול Eight Bells - Wedding Imagery
צילום וידאו: סניה אלמן רונן אבוטבול עמית שלו אילן גולן
חליפת חתן: דורון אשכנזי
הפקה: מיכאל חוטינסקי, נטע מעיין, רוית בושרי
מנחה הטקס: ערן קורץ
מוסיקה והגברה: יוסי ירושלמי וכלייזמרים ירושלמים
במה: חברת קיסר

>> 8 חודשי עבודה: הכלה סרגה את שמלת החתונה בעצמה