השנה האחרונה מספקת לא מעט הפתעות בשלל תחומים, והנה כנראה הסיפור הכי משגע ומשוגע של השנה מעולם החתונות בישראל - חתונת ההפתעה שארגן בן לבת זוגו מעיין. 

מה זאת חתונת הפתעה? מודות שהתשובה עולה על כל דמיון, והיא מתחילה באתר אינטרנט סודי שעלה לאוויר בחודש שעבר תחת הכותרת "אל תגלו למעיין". את האתר הכין בן, שביום-יום בעלים של חברה מצליחה בתחום ה-E commerce, ובזמנו הפנוי חובב הפתעות ופרויקטים יצירתיים - כפי שתכף תגלו.  

את הלינק לאתר הוא שלח לרשימה מאד מצומצמת של אנשים, ובפנים חיכה להם סרטון בודד עם מסר מיוחד מחתן לעתיד נרגש: "שלום לכל המוזמנים ומוזמנות, לפני שאני ממשיך לדבר יש לי כלל ראשון - אסור לספר למעיין!".

הסוד הגדול? הזמנה לחתונה בהפתעה שארגן בן במשך יותר מחצי שנה עבור אהובת ליבו – מעיין, שבעצם גילתה שהיא מתחתנת רק כמה שעות לפני אירוע החתונה. 

אז איך הכל קרה? מעיין ובן בזוגיות בדיוק שבע שנים, במהלכן דיברו לא מעט על להתחתן. לדברי בן כבר היה באוויר אולטימטום ברור מצד מעיין לגבי הנושא. לכן בן החליט שלא רק שהוא מפתיע את מעיין בהצעה רומנטית, אלא מעלה את הכל שלב, ומארגן מאחורי גבה את כל החתונה. התכנון: מרגע ההצעה ועד החתונה עצמה יעברו כמה שעות בלבד – ושני הדברים יקרו במהלך אותו היום.

נשמע מטורף, אבל זה בדיוק מה שהוא הצליח לעשות.

בבוקר של ה-23 באוקטובר קבע בן טיול יום עם מעיין, אחיו וחברתו. מעיין עלתה על בגדי ספורט לקראת הטיול, אבל בן התעקש על משהו קצת יותר ייצוגי. אז התחילה מעיין לחשוב שאולי סוף סוף תגיע ההצעה עליה חלמה. את ההמשך של אותו היום, אותו תסיים בשמלת כלה בחתונה שלה, היא לא הייתה יכולה לדמיין. 

הארבעה יצאו לטייל והגיעו אחרי זמן מה לאזור של כרמים וגפנים, שם לפי התכנון היו אמורים לעשות פיקניק. מעיין, שהחלום שלה תמיד היה חתונה בכרם בצהרי שישי, ראתה מרחוק הקמות לאירוע חתונה וישר אמרה ליושבים באוטו בהתרגשות: "זה מקום מושלם לחתונה". 

יש לך שעתיים להתארגן לחתונה של עצמך  

הם הגיעו לעצירה לא רחוק מהמקום שאותו ראו, ואז הגיעו לרכב שלהם כמה אנשים, שבדיעבד התגלו כמפיק וצלם של החתונה. הם אמרו לחבורה שמדובר בשטח פרטי ואסור להם להיות שם, אבל בן התעקש שיתנו להם לצאת מהרכב. בשלב הזה ראתה מעיין בזווית העין שולחן עם כוסות יין וכבר הבינה שמשהו הולך לקרות. 

"בן פתח לי את הדלת, לקח אותי לשולחן, כרע ברך ושלף את הטבעת. הוא שאל אותי אם אסכים להתחתן איתו ואני לא עניתי", היא מספרת. "בשנה האחרונה דמיינתי את זה כל כך הרבה פעמים. התרגשתי בטירוף, הייתי בשוק והתחלתי לבכות. בן היה צריך לשאול אותי מלא פעמים ולא עניתי. בסוף עניתי כמובן שכן".

חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין

בדרך כלל זה השלב הרגיל שבו המאורסים הטריים מתנשקים, מתחבקים, מצטלמים ושולחים הודעות נרגשות לכל המשפחה. אבל לבן היו תוכניות אחרות.  "הוא אמר לי שהוא לא רק מציע היום, אלא שאנחנו גם מתחתנים היום", היא נזכרת. "אמרתי לו שהוא משוגע. הרגשתי שאני בסרט תיעודי על עצמי, שתהיה פה מתיחה. לא נשמתי, נכנסתי להתקף חרדה. הוא אמר שיהיה בסדר והכל כבר מוכן".

בשלב זה בן הראה למעיין את הסרטון ובמקביל אמא שלה ואחותה יצאו מקראוון שהיה בקרבת מקום, מאופרות, מסורקות ומוכנות לאירוע. "לא הבנתי איך נעשה את זה. בשלב כלשהו כל הספקים הגיעו וחיכו לנו. בן באותו רגע הלך לארגן את האירוע ולוודא שהכל עומד. בלי אמא שלי ואחותי לא הייתי עוברת את זה. כל פעם נרגעתי ושוב התחלתי לבכות כי הבנתי שאני מתחתנת". מעיין מספרת שלה ולבן היו קרוואנים שונים, כדי שיוכלו לקיים את המפגש הראשון שלהם כחתן וכלה באופן המסורתי. 

למעיין היו כשעתיים להתארגן, ובזמן הזה אחותה שיתפה אותה בפרטים נוספים על האירוע המתוכנן. היא גילתה שאחיה יערוך את הטקס, מי האורחים שלא יוכלו להגיע ושבן כתב לה משהו. "אמרתי לה שיש לי משהו להקריא לו. ביום ההולדת הקודם של בן כתבתי לו משהו אבל הוא לא קרא את זה. שיניתי את הברכה והתאמתי אותה לחופה".

חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין

חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין

אולי אחד הדברים הכי משוגעים בכל הסיפור הזה, זה שבן לא רק היה צריך לתכנן את החתונה בסתר, אלא גם היה צריך למצוא למעיין שמלת כלה! המזל הגדול הוא שבן ומעיין גרים ליד סטודיו של מעצבת שמלות כלה בשם אורטל שטרית.  יום אחד בזמן שטיילו ליד הבית מעיין ראתה בחלון הראווה שמלה ואמרה לבן "זאת השמלה שלי". למרות שזה היה לפני שנה, בן כבר אז גילה תושייה, חזר לחלון באותו היום וצילם את הדגם.

אחרי לא מעט חודשים בן נכנס לסטודיו של אורטל כדי להזמין את אותה השמלה. היא שאלה אותו מה הוא עושה שם והוא ענה שהוא מחפש שמלה לאשתו לעתיד. אורטל לא הבינה איפה הכלה ומה קורה אך בן שיתף אותה בתוכניות. בסוף במקום ללכת על דגם ספציפי אחד, חברה של מעיין הגיעה לסטודיו עם בן שבוע לפני ומדדה ובחרה עבור מעיין שבע שמלות שיהיה לה ביום עצמו לבחירה.

"לנה, התופרת של אורטל, הגיעה ליום החתונה עם כל השמלות. כך יצא ששבע שמלות חיכו לי בקרוואן - רק שאבחר! היה שם הכל, שתי מכונות תפירה וכל הציוד שצריך. בחרתי שמלה ולנה התאימה אותה לגוף שלי באותו רגע. חברה שלי לא רק בחרה עבורי שמלות, שבוע לפני היא נכנסה לבית שלי מבלי שידעתי, ארזה לי תיק, לקחה לי את העקבים, בושם ועוד מלא דברים. כל השבוע לא הבנתי לאן הבושם נעלם".

הפקת שטח מורכבת

בן ידע שהחלום של מעיין הוא חתונת כרם, ולכן מראש לקח מפיקים שזאת בדיוק ההתמחות שלהם - בלום הפקות. על אף שהיה מדובר באירוע קטן בגלל מגבלות התקופה, למפיקים הייתה המון עבודה ואחריות. לא רק שהיה עליהם לדאוג להכין את כל השטח לחתונה, אבל גם לדאוג שתהיה את האפשרות למעיין ולמשפחתה להתארגן לאירוע במקום. 

חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין
חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין
חתונה בהפתעה  (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין

חתונה בהפתעה (צילום: שי פיינשטיין )
צילום: שי פיינשטיין

המפיקים היו הכתובת במהלך כל התכנון גם עבור שאלות של האורחים, שכן כמו בכל מסיבת הפתעה גם כאן היה חשוב מאד שמעיין לא תגלה את נושא החתונה עד לאחר ההצעה. האירוע עצמו התקיים במקום בשם חגיגה בכרם אותו מתפעלים בלום הפקות בבלעדיות כבר זמן רב, ולכן יכלו לבצע שם את כל ההתאמות לאופי החתונה בלוקיישן המיוחד

אחרי שסיימה להתארגן, חיכתה מעיין לראות את התוצאה הסופית של ההקמות שראתה מהדרך. "בן חזר אליי אחרי ההתארגנות ועצם עיניים. הוא ממש אוהב הפתעות. החלום שלו זה שאני אעשה לו כל הזמן הפתעות. זו הסיבה שהוא עושה לי אותן. נפגשנו בין הכרמים, באתי מאחוריו והפתעתי אותו. היה מפגש קלאסי", מעיין מספרת.

"אמרתי לעצמי, וואלה הנה הצלחתי, ידעתי שזו החתונה שתתאים למעיין, שהיא תזרום ולא תאבד את זה סופית. זאת הייתה ההוכחה שהצלחתי", מסכם בן.

להשראה נוספת לחתונה כנסו לאינסטגרם של MY DAY 

עוד תמונות מהחתונת הפתעה אפשר לראות באינסטגרם ייעודי שהקים בן עבור האירוע כאן.