כלה אמריקאית פנתה לאתר רדיט בהתייעצות דחופה רגע לפני חתונתה: בפוסט, שפרסמה בפורום Am I the Asshole ('האם אני המניאקית?'), היא סיפרה שאחותה הקטנה קרעה רצועה במרפק שלה לפני שלוש שנים, ומאז דחתה ודחתה ניתוח אורתופדי שהייתה צריכה לעבור. אבל כעת, כשהיא התארסה לבן זוגה, האחות החליטה לפתע שהגיע הרגע הנכון לניתוח.

"לפני קצת יותר משנה התארסתי לבן זוגי בחמש השנים האחרונות וביקשתי מאחותי הקטנה שתהיה שושבינת הכבוד שלי", כתבה הכלה בפוסט. "במקביל לכך שהיא קיבלה על עצמה את התפקיד, היא פתאום שמה גז גם על נושא הניתוח שלה, והלכה לפגישות עם רופאים כדי למצוא מנתח מתאים. משפחתי ואני שמחנו על כך שהיא סופסוף תנותח, בפרט בהתחשב בכך שמצב המרפק שלה התדרדר בשנה האחרונה".

הכלה כתבה שהיא הניחה שהאחות תקבע מועד ניתוח "רחוק מיום החתונה", אבל נחרדה לגלות שהיא קבעה אותו בסופו של דבר לשבוע לפני. "אני מן הסתם לא רוצה שאחותי תסבול מכאבים וכן רוצה שהיא תנותח, אבל, כמו כל בן אנוש, יש בי גם צד אנוכי. ואני כבר לא רוצה שהיא תהיה שושבינת הכבוד שלי בגלל שאני יודעת שבכל התמונות והסרטונים מהחתונה היא תופיע עם גבס ומתלה זרוע.

שושבינות (צילום: Getty Images)
"הנוכחות של המתלה יפריע לך יותר מהיעדרה של אחותך?" | צילום: Getty Images

רוב בני המשפחה שלי חושבים שעצם זה שאני בכלל שוקלת להוציא את אחותי מהתפקיד הופכת אותי לבן אדם נוראי. אני, לעומת זאת, חושבת שהיא הייתה יכולה לחכות עד אחרי החתונה כדי לעבור את הניתוח, בטח בהתחשב בעובדה שהיא חיכתה לו כבר שלוש שנים". 

את השיתוף היא סיימה בשאלה לגולשים: "האם זה שאני רוצה להעיף את אחותי מהפמליה רק בגלל שהיא תגיע לחתונה עם מתלה הופכת אותי למניאקית?".

הפוסט של הכלה צבר כבר מאות תגובות - כשרובן ככולן מבקרות אותה. "לחשוב על תמונות לפני שאת חושבת על המשפחה זה באמת דבר נוראי. אלה רק תמונות. הן בטח בינכה ישכבו בסוף באיזו קופסא ואף אחד לא יסתכל עליהן", כתבה גולשת אחת. "הנוכחות של מתלה הזרוע בתמונות יפריע לך יותר מהיעדרה של אחותך מהן? את ממש ההגדרה המילונית של בריידזילה", הסכים איתה גולש אחר.

"נניח שאחותך הייתה נולדת נכה ובכסא גלגלים – האם היית כוללת אותה בשושבינות שלך מלכתחילה?", תהה גולש אחד. "את עושה רושם מאוד שטחי".

 

"יש מלא דרכים להפוך את המתלה לדבר שולי, ולא להפוך למניאקית של המשפחה", כתבה גולשת פרקטית. "למשל, אפשר לסדר לה מתלה בצבע של השמלה שלה כדי שהוא לא יבלוט, או לצלם אותה כשהיא עומדת מאחורי אנשים אחרים. זה באמת לא כזה קשה. אם תחליטי במקום זאת להוציא אותה מהחתונה, הייתי מציעה לך לעשות חשבון נפש רציני לגבי סדר העדיפויות שלך".

"היא הייתה חייבת לטפל בזרוע שלה. למה שאת לא תזיזי את תאריך החתונה אם זה כל כך מפריע לך?", שאלה גולשת אחרת. "תזכרי משהו חשוב לגבי חתונות: זה 'היום הגדול' שלך, לא של אף אחד אחר. רוב האנשים בכלל לא רוצים להיות שם".

בהצבעה שהתקיימה בפורום הוכתרה הכלה ברוב גדול כ'מניאקית' של הסיפור. "את לגמרי המניאקית ואת גם יודעת למה. מצד שני, נראה שאחותך הייתה מודעת לכך שזה ביג דיל מבחינתך ובכל זאת חיכתה עם הניתוח עד לרגע האחרון", סיכמה גולשת סובלנית שניסתה להבין גם את הצד של הכלה.

>> האמת המכוערת: כלה הזמינה שושבינה מצולקת כדי להיראות יותר טוב לידה