עונת החתונות בפתח, ועימה גם עליות המחירים של אולמות האירועים ונותני השירות. אבל אם תרצו גם בחודשים החמים אפשר לצמצם את הוצאות החתונה ולשלם פחות.

בניסיון להוריד את עלויות האירוע, ענבר שחף מגבעתיים החליטה להתחתן ב"ימים האסורים": "הלכנו לגני אירועים וראינו שהמחירים מאוד יקרים בתאריכים שנחשבים למותרים לחתונה. שמנו לב שבעצם בתאריכי ספירת העומר המחירים זולים משמעותית, בסדר גודל של 22-27 אלף שקל הפרש. החלטנו ללכת על זה".

זוגות רבים בוחרים להתחתן בשני שלבים - את מסיבת החתונה מקיימים בתאריכים בהם אסור להתחתן על פי הדת, בזמן שאת טקס החופה מקיימים בבית הכנסת או בבית של ההורים בימים המותרים.
בעגה המקצועית קוראים לזה "חתונה כפולה", אבל לא מדובר במחיר כפול אלא דווקא בחיסכון. מסתבר כי מסיבת חתונה בימי בין המצרים, בספירת העומר או בחול המועד סוכות זולה משמעותית מחגיגה בימים המותרים בעונת השיא.

"אפשר להתחתן בקיץ במחירי חורף"

"אם זוג בוחר להפריד את החופה, את טקס הקידושים, ולערוך בנפרד מסיבת חתונה - הוא יכול לבחור בתאריכים שנחשבים אסורים לחיתון ביהדות, כמו ספירת העומר ובין המצרים. המחירים בתקופות האלה יורדים פלאים, ואפשר להתחתן בקיץ במחירי חורף", מסבירה לימור לבון, עורכת אתר זאפ מתחתנים.

"היה לנו ברור שאנחנו נשארים שפויים, ולא רוצים להוציא הרבה. ברגע שראינו שזה מוזיל, לא היתה סיבה לא ללכת על זה", טוענת יונה קפלן מת"א, שמתחתנת בספירת העומר. "הציעו לנו 10% הנחה. זה נותן מקום להתמקח עם ספקים, בגלל שכולם הרבה יותר פנויים ויש הרבה יותר אופציות".

אם כבר החלטתם על תקציב מראש, החיסכון על התאריך יאפשר לכם להתפנק במקומות אחרים, באותו מחיר. גם חודשי יולי-אוגוסט החמים הפכו לפופולריים פחות, והמחירים ירדו בהתאם. חתונת החלומות בעונה החמה לא חייבת לשרוף לכם את הכיס - ועם תכנון נכון עדיין אפשר לחסוך. את העודף תשקיעו בירח דבש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 
>> למה שמלות כלה עדיין עולות כל כך הרבה?