צמידים לרווקים (צילום: מצטלמים)
"כל מי שפנוי יציג זאת בעזרת הצמידים". שירן יעקב | צילום: מצטלמים
הצלחה של חתונה לרוב נמדדת בהתאם לכמות הצעירים שבאה לחגוג עם החתן והכלה. מלבד הוצאות למכביר, תעשיית החתונות מספקת גם שלל המצאות ואטרקציות לטובת האורחים הצעירים שהופכות את האירוע לצבעוני ומיוחד. חלק מהדברים הפכו לאלמנטים קבועים בחתונות (כמו למשל מגנטים, אפטר פרטי עם ארוחת בוקר מפנקת לאורחים ועד חלוקת קישוטים זוהרים מצמידים ושרשראות), אבל הנה קיבלנו את הדבר החם הבא: צמידים לרווקים ולרווקות שמיועדים לשחק אותה קופידון ולגרום לכל הישנים באלכסון לסיים את הערב עם האחד או האחת שלו ושלה. מסתבר שלרקוד ולפזז על הרחבה ולהרים צ'ייסרים עם החתן והכלה זה כבר לא מספיק. החתן והכלה יעשו הכול בשביל שגם אתם תסיימו את הערב עם שידוך מוצלח. תמים ומגניב או מעליב ומיותר? תחליטו אתם.

צמידי רמזור לרווקים, תפוסים ומה שביניהם

צמידים לרווקים (צילום: מצטלמים)
רב הרווקות לא ענדו את הצמידים אך לירון אזולאי כן | צילום: מצטלמים
"אני המצאתי את הרעיון המקורי לחתונה שלי שהייתה לפני שנה", מספרת לנו רקפת כהן בת 29. "אורן ואני התחתנו ב-12/12/12 וחשבנו מה יכול להיות מקורי עבור האורחים שלנו. מכיוון שיש לנו הרבה חברים וחברות שהם ברווקות - החלטנו לעשות משהו שאולי ישרת אותם", היא אומרת. "חילקנו לכולם צמידים בצבעי רמזור שעליהם כתוב: 'רקפת ואורן 12/12/12, אדום עבור התפוסים, כתום עבור אלו שאצלם זה 'קומפליקייטד' או מחפשים סטוץ, וירוק לרווקים כדי לתת להם 'אור ירוק" להתחיל'". וכך, באופן טבעי, נולד קונספט חדש לעולם.

רקפת מספרת שערב לפני החתונה, היא ערכה את הרשימות המתאימות והתאימה בין הצמידים לאנשים המתאימים כאשר בכניסה כל אורח קיבל את הצמיד המבוקש, "זה היה רשום בסידורי הישיבה ובעצם כל אורח שהגיע לאירוע - קיבל צמיד עם השמות שלנו וזה היה נראה מאוד תמים", היא מספרת על התוכנית להמשך הערב הגדול. עם זאת, האורחים הבינו מהר מאוד את התוכנית הנאיבית וקלטו כיצד התבצעה חלוקת הצבעים.

למרות הרצון הטוב של בני הזוג להבטיח לעצמם מקום בגן עדן בעבור לפחות שלושה שידוכים, לא נרשמה התקשרות ואף לא אחת באירוע, על אף שנרשמה התלהבות. למרות הכוונות הטובות, רקפת מודה שהיא סיפרה על היוזמה רק לאנשים הקרובים, "חלק יכולים לחשוב שזה מביך שהם הרווקים היחידים אבל הכוונה הייתה טובה לשדך בין החברות הטובות שלי לחברים הטובים של החתן", היא מסכמת.

"רצינו ליצור זירת פנויים פנויות בעזרת הצמידם"

שירן יעקב ורועי דהן (צילום: מצטלמים)
"יצרנו זירת פנויים פנויות בחתונה שלנו" | צילום: מצטלמים
גם שירן יעקב, 30, ובעלה רועי דהן, רצו להציע משהו חדש. "יצרנו זירת פנויים פנויות בחתונה שלנו", היא מספרת. "עלה לנו הרעיון שכל מי שפנוי יציג את עצמו בצורה חיצונית אך שקטה בעזרת הצמידים -  ואז אם הוא רוצה להכיר בן זוג זה מקל והופך את ההתחלה לדרך כיפית ולא מלאכותית או מביכה".

הצמידים הצבעונים חולקו רק לרווקים, אבל כנראה שבגלל שחלוקת הצמיד נעשתה לפי הסטטוס האישי - היא העליבה חלק מהאורחים, "חשבנו שזה יהיה נחמד אם בכניסה המארחת תשאל כל אורח אם הוא רווק או לא ובהתאם לכך הוא יקבל צמיד, מי שרווק יקבל צמיד ומי שלא, ייכנס בידיים ריקות", היא מספרת.

בפועל, הבנות בכניסה סרבו לשתף פעולה כי לא היה נעים לאף אחת להגיד שהיא רווקה ורוצה קשר. "לצערי בחברה שלנו, אישה שמצהירה שהיא רווקה ומחפשת נחשבת נואשת. לעומת זאת הרווקים דווקא התלהבו וענדו את הצמידים, אבל יצא שרק הם התלכו עם זוהרים על הידיים", אומרת באכזבה שירן. למרות חוסר שיתוף הפעולה מצד הבנות, היא קיבלה תגובות חיוביות על הרעיון שהגתה, "קיבלנו תגובות חיוביות, האורחים התלהבו וכולם אמרו שזה רעיון מגניב פשוט הוא קצת התפספס", היא אומרת.

"זה היה קצת חבל שזה לא הצליח כי כמובטח - אחרי החתונה, ניגשו אלינו חברים ושאלו אותנו, "האם היא רווקה"? "האם הוא יוצא עם מישהי"? ורצו שנסדר להם חבר'ה שהם "שמו עליהם עין", היא אומרת. "אם הם לא היו מתביישים ושמים את הצמידים זה היה יכול להצליח עוד בזמן החתונה", היא מדגישה.

לא רק צמידים: כתרים לרווקים שמפזזים על הרחבה

כתרים בחתונה
כתרים מנייר לרווקים והרווקות
ס' שהתחתנתה בקיץ שעבר חשבה על רעיון מקורי אף יותר בשביל החברות שלה, "לי יש הרבה חברות רווקות ולבעלי יש חברים רווקים - והחלטנו שאין מקום וזמן מתאים יותר לשדך ביניהם", היא מספרת. "זו הייתה תקופה של הרבה פרידות מסביבי, וחברות אמרו לי לפני החתונה 'תסמני לנו עם היד מי רווק כדי שנדע מי פנוי'. החתן והכלה החליטו לוותר על צמידים ויצרו כתרים מיוחדים עבור הרווקים בחבורה.

"כל החברים מאוד התלהבו מהרעיון, בהתחלה לא כל כך הבינו מה זה אבל ברגע שהסברנו שזה רק לרווקים -  כולם שיתפו פעולה וחבשו כתר". ס' מספרת שאפילו יצאו כמה שידוכים מהקונספט המקורי. "כמה זוגות יצאו לתקופה מסויימת אבל היום הם לא ביחד". לדבריה, מרבית האורחים בחתונה היו רווקים ולכן נהנו מהכתרים המיוחדים, "חברה שלי הייתה אחראית על חלוקת הכתרים והיא ידעה מי רווק בצד של בעלי ומי רווקה אצלי. זה נראה לי המקום הכי טוב וההזדמנות הכי טובה להכיר מישהו", היא מסכמת. 

אבי, היה אחד הרווקים שהתהלך עם כתר בחתונה של בת דודתו, ומשבח את הרעיון, אם כי טוען כי כתר מבריסטול מקשה קצת על הריקודים ברחבה, בניגוד נניח לצמידים. "בעיני זה מגניב. חתונה זו לגמרי ההזדמנות להכיר. לצערי זה פחות התאים לי כי רוב הרווקות היו מהמשפחה שלי. אבל הרגשתי שבעצם המעשה, הזוג בעצם חשב על האורחים שלו ואמר, 'אנחנו מצאנו את בן הזוג שלנו ועכשיו תורכם'".

>> חתונה שווה אלף מילים: אלבומי חתונה של זוגות אמיתיים
>> מתחתנים? ההוצאות שלא חשבתם עליהן