שמלת הכלולות המלכותית של קייט מידלטון  בעיצובה של שרה ברטון לאלכסנדר מקווין עלתה לה 250,000 פאונד. כסף קטן לעומת התשואה שלה: השמלה שמוצגת בתערוכה מיוחדת בארמון בקינגהאם מאז ה-23 ביולי השנה כבר מזמן החזירה את חובה ועוד הרבה מעבר לזה: יותר מ-354,000 אנשים הגיעו לבחון את הבגד מקרוב, והשאירו דמי כניסה נאים בפתח הארמון. המספרים מדברים כעת על הכנסות של 8 מיליון פאונד לארמון. ובעברית: כ-51 מיליון שקל.

קייט מידלטון בחתונה המלכותית (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
רווחית מתמיד. שמלת הכלה של קייט מידלטון להיט | צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

ותודה לקייט מידלטון על התרומה בשיקום ושחזור הארמון

מה יעשו עם כל ההון הזה? ובכן, בארמון כבר דואגים לומר שהרווחים העצומים באים בדיוק בזמן  לשיקום, שחזור ואחזקת הארמון עצמו, איזור המגורים וקולקציות האמנות רבות השנים. "השנה האחרונה הייתה המוצלחת ביותר ברמת ההכנסות", אמר דובר מטעם הקולקציה המלכותית. "שמלת הכלה  של קייט הוכחה כפופולארית במיוחד".

אז איך זה קרה במספרים: ובכן, כל מבוגר שחשקה נפשו לגעת בתחרה של קייט התבקש לשלם 17.50 פאונד בכניסה לתערוכה, צעירים מתחת לגיל 17 שילמו 10 פאונד.  מאז נפתחה התערוכה, הגיעו 413,000 אנשים. הפעם היחידה שנרשמה כמות גדולה יותר של אנשים (420,000) הייתה ב-1994, עם פתיחתו של הארמון. המטרה הראשונית לפתיחת דלתות הארמון לציבור הייתה בכדי לממן את עלות השחזור שעמד אז על 40 מיליון פאונד. ההסכם היה שהארמון ייפתח רק בחודשי הקיץ, בהם שוהה המלכה במגוריה המלכותיים שבסקוטלנד.

הפעם - מלבד שמלת הכלולות המבוקשת, ניתן גם למצוא בתערוכה את הכתר בעל אלף היהלומים שהיה על ראשה של קייט ביום הכלולות ושייך היה למלכה עוד מ-1936, כמו גם הנעליים של הכלה – עבודת יד מבית היוצר של מקווין, ועגילי היהלומים המוזמנים אישית על ידי הוריה של קייט. מי שרוצה להספיק לראות מקרוב את כל אלה ולתרום עוד כמה גרושים לממלכה מוטב שימהר שכן התערוכה נסגרת ב-3 באוקטובר.

>> 10 מנהגי חתונה ששווה לאמץ מחו"ל