רן דנקר בכובע (צילום: עודד קרני)
אתה הכי אש שיש. רן דנקר מקפיץ את הבנות והדודות | צילום: עודד קרני

אם אתם בדרך להתחתן, בטח כבר השתמשתם בקלישאה הכי שחוקה (והכי נכונה) שקיימת (חוץ מ"אנחנו סטודנטים שמשלמים את החתונה לבד"): "לי הכי חשוב בחתונה זה המוזיקה". אולי תתפלאו לשמוע, אבל גם לאורחים שלכם זה הדבר הכי חשוב. קשה מאד לקלוע לטעמם של 400 אנשים בגילאים שונים, ורוב הסיכויים שדודה ציפורה תחשוב שהמוזיקה רועשת מדי, חבר של אחותכם הקטנה יחשוב שהיא מיושנת מדי והחבר הכי טוב שלכם יחשוב שהדי.ג'יי חייב לשים מזרחית, ועכשיו. חלקם גם ידאגו לחלוק את המידע הזה עם הדי.ג'יי, והוא בתמורה ידאג להתעלם מהם. מישהו בטוח ייעלב, אפילו אם תהיו בטוחים שהבאתם אותה בפלייליסט מהחלומות.
אז איך בוחרים מוזיקה שתתאים גם לכם וגם לרוב האורחים? בדקנו ארבעה קונספטים שונים לפלייליסטים לחתונות: למי הם מתאימים, מה הם כוללים וגם מה הדי.ג'ייז חושבים עליהם. מדריך למתלבטים מאת אתר Hnet ובשיתוף הדי.ג'ייז של ארטיקה.

אחח, השורשיות: חתונה עברית
טרנד שתפס מקום של כבוד בליינים המובילים בבארים ברחבי הארץ. היתרונות ברורים: כמעט כולם מתחברים למוזיקה עברית, המכנה המשותף רחב מאוד, היא מתאימה לכל הגילאים ומעניקה לאירוע שלכם אווירה ארץ ישראלית זבת חלב ואותנטית, חתונת מלח הארץ ממש.
למי זה מתאים?
לקהל שורשי שאוהב מוזיקה ישראלית ולזוג שיש לו קהל לא קלאברי. הפלייליסט יהיה מבוסס על הרבה נאמברים קלאסיים וחומרים מכל הזמנים.
איך זה בא לידי ביטוי באירוע?
בקבלת פנים ובזמן האוכל עדיף לנגן מוזיקה עברית מכל הזמנים, כשהדגש הוא על מוזיקה שלא תרדים לכם את האורחים. בקבלת פנים ישנה עלייה מובנית בקצב ככל שמתקרבים לזמן החופה ואילו הדגש באוכל צריך להיות על שינוי במקצבים – לא מוזיקה מונוטונית, אלא משהו שיתאים ללעיסות.
בריקודים כבר משתנה הקצב – ניתן להתחיל עם קצת שירי הורה, וכל מה שמתאים לריקודים במעגלים כדי להיכנס לאווירה, ולאחר מכן כל דבר הולך – מהשיר הכי עדכני עכשיו ברדיו ועד לנוסטלגיה נשכחת.
רוצים דוגמאות?
ניתן לכלול בקבלת הפנים ובסעודה את כל מה שמתחיל ב"החלונות הגבוהים" ומסתיים ברן דנקר. אם בוחרים בחתונה עברית, די.ג'יי אודי ליבנה ממליץ ללכת על שירים עם משמעות מילולית נכונה ומתאימה לחתונה, בעיקר בשלב קבלת הפנים והארוחה.
דוגמאות לשירים בריקודים: "אני אש" - רן דנקר (חן אייזן רמיקס), "הרקדן האוטומטי" – צביקה פיק, " אני חיה לי מיום ליום" - ריטה (חן אייזן רמיקס 2008), מבחר להיטי כוורת.
ניתן לשלב שירים בעברית שהמקור שלהם הוא לא קצבי ועשו להם חידושים, ולהפתיע את הקהל במוזיקה שהוא לא ציפה לשמוע, דווקא בחתונה שלכם.

רקדי, ידך הניפי (צילום: פוטוגנים)
מיינסטרים זה הכי, אחי. הבנות מתות על זה | צילום: פוטוגנים

היו זמנים: מוזיקת סבנטיז ואייטיז
אירוע על טהרת שנות ה-70 וה-80 יוצר אווירה שונה ומיוחדת עם המון יציאות מוזיקליות, פסקולים ישנים של סרטים שכולם מכירים ונזכרים איך הם היו צעירים ויפים. ואל תפחדו ליפול בבנאליה – יש עוד המוני חומרים מעולים בשני העשורים האלה חוץ מ-I will survive .
למי זה מתאים?
כמעט לכולם, ובפרט לזוגות מעט בוגרים יותר (ילידי שנות ה- 70), שגם רוב הקהל שלהם הוא כזה. ערב כזה רלוונטי גם לזוגות שחוששים שהקהל שלהם לא בליין, ולא יכיר חומרים חדשים. שירים כאלה מתאימים לקשת רחבה של גילאים.
איך זה בא לידי ביטוי באירוע?
כל מה שלא יכנס לפלייליסט של הריקודים ונחשב לקלאסיקה, ינוגן בשלב קבלת הפנים והאוכל. מומלץ שרוב השירים יהיו על גבול הקצביים – קבלת פנים כזאת ישר תכניס את האורחים שלכם לאווירה כיפית ושמחה. לגבי הריקודים – לא חייבים ללכת על אין סדר קבוע, אפשר להתחיל עם כל דבר ששייך לז'אנר הזה רק חשוב לשנות כל הזמן סגנונות שירים – לתת מגוון של צלילים בשביל שהקהל לא יתרגל, תמיד ירגיש שמחכה לו הפתעה ולא ירצה לרדת מהרחבה.
רוצים דוגמאות?
מדובר במגוון מוזיקלי עצום – החל מאמנים קלאסיים כמו סטיבי וונדר, נותנים בראש כמו אדמה רוח ואש וידידותיים למשתמש כמו מדונה.
בריקודים לכו על שירים כמו " "Voulez Vousשל ABBA (חן אייזן רמיקס), wake me up before you go go של WHAM ומבחר שירים של מייקל ג'קסון.

אנשים רוקדים בחתונה (צילום: פוטוגנים)
מנדראז' ברחבה. הכל בזכות המוזיקה | צילום: פוטוגנים


נותנים בראש: האוס ואלקטרו
חתונה שמבוססת על מוזיקה אלקטרונית היא כמעט כמו לבוא למועדון. לכן מי שמכין לעצמו ערב של ביטים ועליות יכול לצפות שתהיה לו מסיבה מדהימה. מצד שני, ההורים שלו פחות יצפו לזה – לכן לא מדובר בסגנון שמתאים לכל אחד.
למי זה מתאים?
רק לקהל צעיר (או צעיר בנפשו), בלייני ומעודכן. חשוב שהמקום שאתם מתחתנים בו יתאים לאווירה מבחינת הסאונד והתאורה כדי להדגיש ולהשיג את הקונספט שאתם מכוונים אליו. די.ג'יי אורן מאנה, שרגיל לנגן מוזיקה כזאת בעיקר במועדונים, אומר ששילוב של קהל מתאים, תאורן מקצועי וסאונד איכותי יהפוך את החתונה שלכם למסיבה מדהימה.
איך זה בא לידי ביטוי באירוע?
בקבלת הפנים ערבבו מוזיקה שמורכבת מגרוב האוס וגרוב לטיני. באוכל מומלץ שינוגנו קאברים מסגנונות שונים. ובריקודים, מלבד שלושה ארבעה שירים ראשונים רגועים, מומלץ ישר ללכת על הקצב כדי לבנות ערב שמורכב כמו מסיבה במועדון: לועזי בלבד, וערבוביה של דאנס, שירי אייטיז וניינטיז שקיבלו רימיקס לאלקטרו, והאוס שמורכב רובו מהאוס מסחרי עם נגיעות של יוצרים מחו"ל.
רוצים דוגמאות?
כמה טראקים שמתאימים לריקודים: David guetta - the world is mine, Desaparecidos – Ibiza, מבחר להיטים של עופר ניסים.

אין תמונה
מייקל ג'קסון. אומרים שהוא היה חזק באייטיז

מקום טוב באמצע: מיינסטרים
כמו כל פוליטיקאי שרוצה להצליח, אולי גם אתם תפנימו שבשביל להיות ראש ממשלה – או אם לסיים את המטפורה הזאת כבר עכשיו: בשביל שכולם כולל כולם ייהנו מהאירוע שלכם, עדיף בעצם לא להגיד כלום אלא רק לספק כותרות. ובזה הסגנון המיינסטרימי ממש מצוין.
למי זה מתאים?
למי לא? מדובר בקונספט הכי בטוח והמומלץ ביותר, והוא מתאים לאירועים שמורכבים מקהל מגוון מאוד גם מבחינת גילאים וגם מבחינת העדפות מוזיקליות – זה סגנון שמשלב בתוכו את המיטב מכל הסגנונות שתיארנו לעיל.
איך זה בא לידי ביטוי באירוע?
כאמור, הרעיון הוא לשלב ולגוון בין כל הסגנונות. מבחינת הריקודים מומלץ ללכת על וואו אחד גדול. אין סדר קבוע, אין טעם לחלק את הערב למוזיקה למבוגרים ומוזיקה לצעירים – כדאי שכל הערב מתחילתו ועד סופו יהיה באווירה של מסיבה שכוללת את כל הסגנונות ומתאימה לכל הגילאים.
חשוב כמובן להימנע מקלישאות חתונה ידועות ולהפתיע את האורחים – אם על ידי החלפה של סגנונות כל שניים שלושה שירים, אם על ידי למגר את הפחד מלהתפרע, לגוון ולחדש לרוקדים ברחבה. אין ספק שצריך גם קהל טוב שיודע לקבל את הכל, אבל אף פעם לא מזיק לנסות, במקרה הגרוע הדי.ג'יי יידע למצוא בערב עצמו את הסגנונות שהקהל הספציפי באותו אירוע מתחבר אליו.
רוצים דוגמאות?
Rio – shine on , Mika - relax (חן אייזן רמיקס), דנה אינטרנשיונל – לאב בוי.
רק עשו טובה - איזה קונספט שלא תבחרו, חשוב לעשות את זה עם די.ג'יי מנוסה, כזה שיכול להחליט במהלך האירוע שכל מה שדיברתם עליו לפני החתונה היה טעות אחת גדולה ולהשמיע שרית חדד (היי, זה תמיד עובד).

לא סגורים על המוזיקה? לא מכירים את כל השירים? יש לנו מערכת שתעשה בשבילכם את העבודה

לא סגורה על שום דבר אחר? את מוזמנת להתייעץ עם המומחים של HNET.