בגזרת אירועי הענק, כמו חתונה או בר מצווה, יש כללי משחק ברורים: אירועים בקיץ יקרים יותר מאירועים בחורף, וגם יום חמישי יקר יותר מכל יום אחר. ואולם, מתברר שיש גורם נוסף שמשחק תפקיד חשוב במחיר - התאריך.

"בדקנו 5-6 מקומות באותו האזור - חלק מהם רצו יותר כי זה יום ראשון שיוצא ב-10.10 ובחלק פשוט לא היה מקום", מספרים בני זוג שנתקלו בהרבה קשיים בדרך למציאת מקום להתחתן ב"תאריך הזהב".

מתברר שמי שרצה להתחתן ביום ראשון הקרוב, לא רק שהיה צריך לסגור את התאריך שנה מראש, אלא גם שילם 25% יותר מכל תאריך אחר. "אם ביום ראשון רגיל חתונה יכולה לעלות 100,000-120,000 שקלים, אז בתאריך מיוחד זה יכול להגיע ל-200,000", מסביר רועי בליצ'קי, מנהל אתר מתחתנים. "בתאריכים רגילים גם מצ'פרים את בני הזוג באקסטרות, אבל בתאריכים המיוחדים לא רק שלא יקבלו אקסטרות, אלא שיחייבו אותם אקסטרא".

בנוסף, העלייה במחירים אינה רק בגזרת החתונות ובר המצוות, אלא גם באירועים פרטיים בבית. עוזי בארי, מנהל "עדן על המים", מספר על אירוע שהוא עורך ביום ראשון הקרוב למאות מוזמנים. "אם ביום רגיל מנה עולה 320 שקלים לסועד, אז ביום ראשון היא תעלה 500 שקלים".

אז מה לעשות עם המחירים והזמינות הנמוכה בתאריכים המיוחדים? לבארי יש המלצה: "אני ממליץ לזוגות לשריין כבר מעכשיו את 11.11.11, שזה יוצא ביום שישי בבוקר, ולדאוג שהחופה תהיה ב-11:11 דקות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק