אין תמונה
שילוב בין הטבעי לדרמטי. עיצוב של רונן מלכה

מה את עומדת לעשות עם השיער שלך בחתונה, לאסוף או להשאיר פזור? מה הסגנון הכי לוהט עכשיו, ואיזה טרנדים חדשים מככבים בתחום? אספנו כמה מעצבי שיער שיעדכנו אותנו במה צפוי להתרחש בעולם התסרוקות לכלה בחורף הקרוב, ולהלן המגמות הבולטות.

"הרעיון המרכזי הוא נוחות", פותח ואומר מעצב השיער רועי חמו. "המגמות המרכזיות השנה יאפשרו מראה גלאם מוקפד, יוקרתי ואלגנטי מצד אחד, ובעל לוק פשוט ולעתים אפילו "מרושל" וטבעי, מצד שני. אלה יקלו על הכלה ביום החתונה העמוס", הוא מסביר. גם המעצב רונן מלכה מסכים עם הקביעה: "את האצילות בתסרוקות של החורף הקרוב ייצר השילוב בין הטבעי לדרמטי. הקלאסיקה חוזרת, אבל עם קריצה".

המראה האסוף המוקפד

כמו בשנים הקודמות, גם העונה יככבו התסרוקת בסגנון שנות השישים המוקדמות, האידיאליות במיוחד לכלות בעלות פנים עגולות. "התסרוקות הגבוהות מתאימות במיוחד למי שאין לה פנים ארוכות או תווי פנים מחודדים מדי", ממליץ חמו. "המראה הזה לא יהיה פומפוזי מדי כמו שהיה בעבר", מוסיף מנחם חלובה, מנהל תחום עיצוב תסרוקות ברשת בתי הספר "רוית אסף". "הוא יותר סולידי. מדובר באיסוף שיער גבוה או בקוקו צמוד, מה שייצור הדגשה והארה רבה דווקא בגזרת האיפור".

אין תמונה
אידיאלי לכלות בעלות פנים עגולות

אין תמונה
יוצר הדגשה והארה בגזרת האיפור

עיצוב שיער: מימין למעלה: רועי חמו; משמאל למעלה: שלי לאון; מימין למטה: אבי מלכה ל"שוורצקופף פרופשיונל", מתוך קטלוג "מתחתנים" 2011; משמאל למטה: "רוית אסף"

המראה האסוף ברשלנות

"הטרנד הכי חם לכלות לחורף 2011 הוא שיער אסוף ברישול", טוען המעצב אלי לוסקי. "התסרוקות בסגנון הזה יוצרות מראה רומנטי שמכניס אותנו לאווירה החמה". "השיער האסוף ברשלנות מוקפדת נותן מראה נשי, רך ועוצמתי גם יחד", מצטרף אליו בשבחים גם המעצב רונן מלכה.

כפי שמסביר מנחם חלובה, התסרוקות יראו כאילו נעשו "כבדך אגב", למרות ההשקעה מרובת השעות של מעצב השיער עליהן. "זה מראה רך, נעים ושופע, ללא שימוש רב בספריי שיער מקבע", הוא מסביר, והמעצב אבי מלכה מוסיף: "המראה האסוף המרושל יכול להתאים למבני פנים שונים, כיוון שהוא מאפשר לשחק עם השיער בצורה חופשית, ליצור נפח באזורים מסוימים או לכסות על האוזניים והמצח אם הכלה רוצה בכך".

אסוף ברישול
מראה נשי, רך ועוצמתי גם יחד

אין תמונה
נראה כאילו נעשה בדרך אגב

עיצוב שיער: מימין למעלה: רוית אסף; משמאל למעלה: אבי מלכה ל"שוורצקופף פרופשיונל", מתוך קטלוג מתחתנים 2011; מימין למטה: רועי חמו; משמאל למטה: אלי לוסקי

המראה הפזור

אם את רוצה להישאר הכי טבעית שיש גם ביום החתונה, תשמחי לשמוע שהמראה הפזור עדיין תופס. רועי חמו מדגיש שכלות הבוחרות במראה הזה חייבות לוודא כי המראה הפזור המתקבל יהיה מושלם וחסר פגמים, אחרת יוצר הרושם כאילו לא נעשה דבר עם השיער. "יש ליצור מצב בו התסרוקת הסופית מקבלת חיזוק משמעותי באמצעות תרסיסי קיבוע", הוא אומר, "מה שישאיר אותה סטטית גם במקרים של ריקודים סוערים". רונן מלכה מוסיף שכלה הבוחרת ללכת בשיער פזור צריכה לשלב בו, לדעתו, תוספות שיער - על מנת ליצור עוצמה בתוספת מעט אלמנטים פרט לשיער עצמו.

אין תמונה
חייב להיות מושלם וחסר פגמים

חן ורונן מראה פזור
תוספות שיער המייצרות עוצמה

עיצוב שיער: מימין למעלה: רוני פרנקל; משמאל למעלה: רועי חמו; למטה: חן ורונן עיצוב שיער

המראה המאובזר

מלכה טוען שאביזרי השיער לכלות הפכו אופנתיים מאוד בעונה האחרונה, וממליץ לכלות לשלב סיכות, רשתות לפנים, פרחי שיער מבדים או אלמנטים דומיננטיים אחרים על תסרוקות רכות וטבעיות. רפי חובב ל"שוורצקופף פרופשיונל" מוסיף לכלות שלו סרטים, קשתות ואפילו תכשיטים.

אין תמונה
אלמנטים דומיננטיים על תסרוקות רכות וטבעיות

מאובזר
סרטים, קשתות, תכשיטים, סיכות, רשתות לפנים, פרחי שיער מבדים

עיצוב שיער: למעלה: חן ורונן עיצוב שיער; מימין למטה: רפי חובב ל"שוורצקופף פרופשיונל"; משמאל למטה: שלי לאון

מראה פלמנקו

ולסיום מספר לנו מעצב השיער רוני פרנקל ל"שוורצקופף פרופשיונל" על טרנד חדש בקרב הכלות: הצמה הקלועה. "זה מראה ששואב את ההשראה שלו מספרד, ולכן הוא גם נקרא "פלמנקו שיק"", הוא מסביר. "התסרוקת הזו קיימת למעשה כבר מספר שנים, אבל קיבלה תאוצה מרשימה דווקא בחורף הנוכחי". פרנקל מספר על כלות רבות שמאמצות את הטרנד ומבקשות לקלוע את שיערן בצמות שונות. "את הצמה ניתן לקלוע בגבהים שונים - נמוך, באמצע הראש או למעלה. ככל שהצמה קלועה נמוך יותר, היא משדרת מראה קלאסי ומוקפד יותר וככל שהיא גבוהה יותר, המראה מעט יותר נועז ובעל נוכחות". אפשרות נוספת עליה ממליץ פרנקל היא לקלוע צמה וללפף אותה סביב עצמה. "כל אחת יכולה ליהנות מצמה קלועה", הוא מרגיע את בעלות השיער הקצר. "תוספות שיער יעשו יופי של עבודה גם במקרה הזה".

אין תמונה
קלאסי ומוקפד או נועז ובעל נוכחות

עיצוב שיער: רוני פרנקל ל"שוורצקופף פרופשיונל"

>> מפיקת חתונות: מה זה בדיוק אומר?