זוכרת איך פעם נישואים היו רעיון שאמור היה להחזיק מעמד לנצח נצחים, או לכל הפחות עד שהמוות יפריד בינינו? ובכן המציאות בשנים האחרונות מוכיחה שמדובר בקלישאה לעוסה שמתאימה יותר לסיפורי אגדות. בפועל אחוזי הגירושים בעולם, כמו גם בישראל, רק הולכים וגדלים, ואף אחד כבר לא ממש סופר הבטחות שנאמרו מתחת לחופה לבנה. אי לכך ובהתאם לזאת, החליטה מקסיקו סיטי לעשות שינוי: מעתה לא עוד נישואים נצחיים. הכירי את המוסד החדש: נישואים זמניים. פתרון יעיל או שמא רצח הרומנטיקה?

חתן וכלה רוקדים סלואו (צילום: shutterstock | Halfpoint)
ממי, אתה יודע שיש לך שנתיים ואז נחליט, כן? | צילום: shutterstock | Halfpoint

תחנת יציאה: כעבור 24 חודשים

המוסד הזמני החדש טרם נכנס לתוקף, אך הוא בהחלט עלה כרעיון שמרגיש ישים ופרקטי. מקסיקו סיטי ידועה באחוזי גירושים גבוהים במיוחד (כמעט כל זוג שני בעיר מבקש לפרק את הבסטה כעבור שנתיים בלבד), כאשר תהליכי הגירושים המפרכים עולים לזוג הרבה מאוד זמן, כסף ועצבים. לכן הרעיון החדש מציע להנפיק חוזה נישואים ל-24 חודשים, אם כעבור תקופה זאת, הזוג המאוהב כבר לא יהיה כל כך מאוהב,הוא יוכל פשוט לצאת מהחוזה בלי כל בעיה. במידה שהכל יהיה נופת צופים, הוא ימשיך ביחד אל עבר השקיעה.

על פניו זה נשמע הגיוני. הפחד מהתחייבות ארוכת שנים, ועוד אחת שנמשכת עד הקבר, מרתיעה הרבה מאוד מאיתנו. עם הרעיון החדש הזה, אנחנו יכולות עדיין ליהנות ממימוש פנטזיית השמלה הלבנה מבלי לחשוש שזה האדם שישים לנו קטטר בגיל 70. מצד שני, אז למה לעזאזל לעשות את זה? אם מלכתחילה המטרה אינה לחיות עם האיש, להביא איתו ילדים, ולשבת לצידו על ספסל בגן הציבורי בשנת 2070, למה שלא נישאר פשוט בני זוג אוהבים, נגור ביחד, ננהל משק בית, ואז נחליט?

ואם את לא בחורה של טיעונים רומנטיים, אז בואי נדבר פרקטיקה: חתונה בימינו עולה בממוצע כ-120 אלף שקל. וזה מבלי לדבר על העצבים, המתחים והסכסוכים המשפחתיים הקטנים (שלא לומר גדולים) שמתלווים לתהליך. ברור לך ששנתיים ממש לא יחזירו לך את ההוצאה ולא ישכיחו לך את המילים שאמא שלו אמרה לך רגע לפני החופה. אז אולי רעיון הנצח נצחים נשמע פתאום הרבה פחות נורא, לא?

>> שירות חדש בחתונה: מגהצים אשראי בכניסה לחופה במקום צ'קים