מסיבת אוזניות בחתונה של WI:PARTY (צילום: גליה אבירם)
מסיבת אוזניות בחתונה. יעיל ומדליק | צילום: גליה אבירם

בקיץ שעבר הציפו את רחבות הריקודים כלות בנעליים צבעוניות, וטרנד אתרי האינטרנט לחתונה תפס תאוצה. ומה היה לנו בקיץ האחרון? שינויים בצורות ההגשה ובאופי האוכל המוגש, טרנד ידידותי לסביבה של מסיבות אוזניות וגימיקים חדשים בתחום הטכנולוגיה והגאדג'טים. רגע לפני שאנחנו נפרדים ממנה, אספנו את הלהיטים של עונת החתונות 2012. תגידו אתם איך היה.

מנות שוק עם שיק

"השנה הקולינריה הלכה אל הקצוות והתרחקה מהמיינסטרים", אומרת מפיקת האירועים אורלי רפאלי. "אוכל רחוב הפך פופולרי, וחתונה יוקרתית ומוקפדת במיוחד יכולה לערוך אפטר פארטי שבו מוגשת אך ורק שווארמה. ישנו ביקוש גובר למנות בסגנון שוק כמו שווארמה טלה או סינייה בשר עם מנגולד, עגבניות וגרגירי חומוס, או מנות שוק חלביות כמו בורקס מעלי פילאס שמוגש בנייר חום או פוקצ'ה עם גרגירי חומוס. הדבר מתבטא גם במנות האחרונות: קפה שחור ותה צמחים מבושל על גריל פחמים בכוסות תה מרוקאיות לצד גושי חלבה הפכו מבוקשים מאוד".

אין תמונה
במקום כבד אווז על האש בפלפלת וענבים - שווארמה

מותו של התור לבופה

מפתיע לשמוע שהבופה - שהיה בעצמו קונספט פורץ לעומת ההגשה לשולחנות, שנחשבה בשנים האחרונות למיושנת - מתחיל לעבור מן העולם. "עדיין נראה חתונות השומרות על המזנון המסורתי, כלומר לא מדובר על חזרה להגשה מלאה לשולחן", מספרת לימור לבון, עורכת אתר zap מתחתנים. "אבל ה'שרינג' הוא ה-קונספט שתופס כיום תאוצה. מוגשות לשולחן מנות 'שרינג' שניתן לחלוק, כמו בארוחת יום שישי 'בבית של אמא'. המגמה הזו נולדה בתחום המסעדות והקולינריה ברחבי העולם, וחברות הקייטרינג ששאבו את ההשראה משם שדרגו את אותן המנות לכאלה המתאימות  לאירועים".

לצאת לאכול בחוץ

לבון מספרת על טרנד נוסף: חתונות המתקיימות במסעדות במקום בגנים או באולמות לאירועים. "חתונה במסעדה משתלבת יפה עם הלך הרוח הנוכחי שמוביל לאירועים מצומצמים יותר בעלויות נמוכות יותר, כאשר באירוע במסעדה הדגש הוא על החלק הגסטרונומי - ארוחה מושקעת ומוקפדת - ופחות על המסיבה והנלווה לה. מקובל לערוך את טקס החופה בנפרד, בבית כנסת או אפילו בטקס אזרחי בחו"ל, ולהמשיך למסיבת חתונה במסעדה, במסגרת מצומצמת של משפחה וחברים טובים, 50-150 איש".

איי-פד איחולים

"אחד מהשירותים הטכנולוגיים החדשים שיתחבב על כל אוהבי הגאדג'טים מבינכם מציע התעסקות שובבה ומהנה במהלך החתונה – תמונות של האורחים המצולמות במקום בזמן אמת, ומוקרנות על המסכים שבאולם", מגלה לבון. "דיילת חמושה באיי-פד מסתובבת בין האורחים ומצלמת. יחד איתה מנסחים המצולמים ברכות ואיחולים לזוג, ואז מופיעים התמונה והמלל על המסך הגדול באולם. לא מדובר בעדשת מצלמה שמביימת, מצלמת ונעלמת - כאן האינטראקציה היא הרבה יותר מעניינת. בסופה של חתונה, השירות מאפשר לאורחים לקבל ברקוד שאפשר לסרוק באיי-פון ולהתחבר לאלבום התמונות של האירוע, ואילו הכלה והחתן מקבלים את כל התמונות והברכות על די.וי.די".

צילום באייפד בחתונה (צילום: די.וי.איי)
אינטרקציה בזמן אמת. צילום באיי-פד בחתונה | צילום: די.וי.איי

בוא נרקוד עד אור הבוקר

מסיבת אוזניות - בה מחוברים כל הרוקדים לעמדת די-ג'יי אחת וקולטים ממנה שידור אלחוטי באמצעות האוזניות - היא אופצייה מוצלחת לזוגות שאוהבים להתקרחן עד השעות הקטנות של הלילה, ולא רוצים לדאוג למי הם מפריעים או לא מפריעים. "כל הסיפור הזה התחיל כפתרון למגבלת איסור הרעש, לא רק לחתונות בבתים פרטיים אלא גם בגני אירועים בהם קיימות תקנות רעש", אומרת יסמין ארגמן מחברת WI:PARTY. "בשנה האחרונה האוזניות הפכו לטרנד של ממש, והן סוחפות את הקהל למסיבה אל תוך הלילה. היינו לא מזמן במסיבה על גג מלון בירושלים, רקדנו ונהנינו; משעה 23:00 כל הנוכחים הרכיבו אוזניות, והמשיכו את המסיבה".

מסיבת אוזניות בחתונה של WI:PARTY (צילום: תות-בננה)
בפנים שיא הטירוף, בחוץ דממת אלחוט. מסיבת אוזניות | צילום: תות-בננה

ויוה לה דיוה

אם את לא מפחדת שיגנבו לך את ההצגה, מופע של דראג קווין הוא כנראה הדבר הכי לוהט העונה. "מופע מרכזי של דראג קווין הוא הלהיט החם כרגע. יש מופע יחיד, הופעה בצמד או להקת דראג קווין, והמחירים נעים בין 1,000 ל-5,000 שקלים", אומרת רפאלי.

>> טרנד מתקמבק: מתנות לחתונה במקום צ'קים