אם פעם הסתפקנו בטקס קצר ברבנות ומסיבה צנועה, הרי שהיום מדובר בקצה השני והקיצוני של הסקאלה: החתונות הפכו לתצוגת תכלית מפוארת שדורשת דמיון רב, הפעלות וגימיקים משוכללים, הכל כדי שאף אחד לא ישכח לעולמי עד את החתונה שלכם. אז אם אתם רגע לפני החופה, ורוצים לעשות משהו חדשני והו כה עדכני, הנה כמה מהטרנדים הכי לוהטים לעונת החתונות הבוערת.

דנה רון לוינו סוקה בשמלת כלה (צילום: People Photography)
אחת שיודעת על עולם החתונות. מפיקת האירועים דנה רון | צילום: People Photography

האולפן השקוף

מכירים את זה שהחבר'ה משתכרים, תופסים את צלם הווידאו על הרחבה, ומתחילים לפלוט שטויות מצחיקות? אז יש מי שהחליט לתפוס את כל רגעי הקסם האלה, ולהפוך אותם למזכרת גם לזוג וגם לאורחים.  "אחד הטרנדים החזקים בקיץ הזה זה האולפן השקוף בתוך חתונה", אומרת לנו מפיקת האירועים דנה רון. "למעשה מקימים מעין חדרון שקוף באזור הדשא או על רחבת הריקודים, שבו האורחים יכולים להיכנס, לברך בווידיאו את החתן והכלה".

לדברי נועה אוני מ"הביתן השקוף", חלוצי הטרנד, הסרט נערך בזמן אמת, ובתום האירוע, הזוג מקבל את הסרטון הערוך על DVD  כמזכרת. "כבר קיבלתי לא מעט פידבקים מזוגות שצפו בסרטון מיד אחרי החתונה, והתפקעו מצחוק". בנוסף, האולפן השקוף מתפקד גם כמכונה אוטומטית לתמונות: "זה בעצם בוטקה שמצלם תמונות של האורחים, כך שמדובר גם באקסטרה לאורחים עצמם. התמונות מתקבלות בשלישייה, בדיוק כמו המכונות בקניון עם הקדשה מהזוג".
כמה זה עולה?
"זה מתחיל מ-3000 ש"ח, אבל כמובן שתלוי היכן האירוע מתקיים וכמה מוזמנים. טווח המחירים הוא גדול, ואנחנו תופרים חבילות לזוגות לפי בקשה", אומרת אוני.

פיסול בקרח ובר קרח

למרות (ואולי בגלל) שישראל היא מדינה חמה, הטרנד הכי פופולארי בחתונות כיום הוא בר שעשוי כולו מקרח: מהכוסות, עבור לצלחות ועד פסלי קרח.  "אפשר לפסל כל דבר בקרח, אבל מה שהכי הולך היום הם הברבורים, כי זה הכי רומנטי ואלגנטי לאירוע", אומרת דנה רון. "עם זאת, אם מחפשים פרקטיקה הרי שגם בר קרח, עם צלחות קרח זה יופי של דבר, כי אז מגישים על הצלחות מנות שדורשות קירור כמו סושי וטרטר. כנ"ל לגבי כוסות הקרח שמקררות את המשקה, וזה גם מגניב".

אין תמונה
ברבורים בקרח

דואגים שהבר יטפטף על האורחים? מסתבר שאין כזו סכנה. אילן מ-Ice  Design מוסיף: "מה שהולך הכי חזק זה בר הקרח. הבר יושב על תבניות ניקוז שהאורחים לא רואים, ולכן זה לא מרטיב, וגם לא נמס. הבר מחזיק בכל סוגי האירועים, גם במקומות פתוחים".

כמה זה עולה? כמובן שמדובר בתענוג לא זול, אבל יש גם אפשרויות שמתאימות לכל כיס. אילן מ-Ice Design מסביר: "אפשר לפסל הכל, וכמובן שיש גם בקשות מיוחדות שהמחיר שלהן יהיה גבוה יותר כי הן דורשות יותר תכנון ועיצוב. בר קרח יכול לעלות בין 10,000-30,000 שקל, ואף למעלה מזה. עם זאת, מחירי הפסלים מתחילים גם ב-500 שקל ויכולים להגיע  עד 20 אלף שקל. הטווח הוא גדול, ומאוד תלוי בבקשות וברצונות הלקוחות".

עוגות חתונה מעוצבות

זוכרים את עוגות הקומות שראיתם בקומדיות הרומנטיות ובתמונות החתונה של ההורים? אז גם היום עוגות קומות מעוצבות עושות קאמבק רציני. "יש היום חזרה לפעם, לעוגות המסורתיות. מדובר בעוגות שמעוצבות בבצק סוכר, ולרוב שמים בראש העוגה את דמויות החתן והכלה. הטוויסט העכשווי הוא שהרבה מהזוגות יוצרים מעין קריקטורה של עצמם ושמים בראש העוגה, אומרת דנה.

אין תמונה
עושה קאמבק. עוגת הכלולות של מיכל ינאי מבית שוגה
אין תמונה
ואפשר גם לעשות צחוקים עם העוגה. אביב ושני
טל כץ, מחברת "שוגה" מוסיפה: "האופנה של עוגות חתונה בעלות 4 קומות ויותר חוזרת בגדול. אם בעבר הזמינו בעיקר עוגות מסורתיות לבנות/וורודות עטורות בפרחים, היום הזוגות הצעירים לוקחים את זה לסטנדרטים חדשים שלא הכרנו. כמו למשל עוגות צבעוניות, א-סימטריות, פיסול דמויות מצחיקות ועוד. בקיצור, אין גבול למקוריות".
כמה זה עולה? גם פה, מחיר העוגות משתנה, תלוי בגחמות הזוג. "עוגת חתונה סטנדרטית בת שלוש קומות יכולה להגיע גם ל-6 קומות ויותר. משך הכנת העוגה נע בין שבוע לחודש, תלוי במורכבותה. מחיר העוגות מתחיל ב-2000 ש"ח. אך כמובן שככל שבונים עוד קומות, היא נהפכת מורכבת יותר להכנה, וכך גם המחיר".

חתונה און ליין

המחשב, הפייסבוק והמייל כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ועכשיו הם גם משדרגים את החתונה. "יש היום הזמנות מאוד מתוחכמות עם ברקוד, שמכיל את כל פרטי האירוע", אומרת דנה רון. "בנוסף, יש אפשרות שהזוג יקליט את עצמו בהזמנה קולית וישלח מייל לכל המוזמנים, וכך חוסכים את ההזמנה המודפסת, ויש גם מזכרת מגניבה". בנוסף, ניתן היום ליצור אתר חתונה משלכם, שמכיל תמונות של הזוג, מפת הגעה וגם ספר אורחים שיכולים להשאיר ברכות ואיחולים לזוג.
איך עושים את זה? כנסי ותביני

רב סלב

אברי גלעד (צילום: רמי זרנגר)
אברי גלעד מתפקד כרב | צילום: רמי זרנגר
יאיר לפיד, אברי גלעד וגדי סוקניק כבר עושים את זה תקופה ארוכה, אך דומה שמעמד הרב הסלב תופס תאוצה. הטרנד הזה מיועד למי שרוצים לגוון את מעמד החופה או לחילופין מי שלא מאמין בטקס המקובל,  ומחליט להביא כאלטרנטיבה מעניינת סלב או בדרן שיהפוך את טקס החופה לחילוני קצת יותר, ומשעשע בהחלט. " הרב הסלב הוא אופציה מקובלת עבור הרבה זוגות שמתחתנים ברבנות, בבית כנסת או בחו"ל, ואחרי זה עושים את מסיבת החתונה באולם או בגן", אומרת דנה רון. "הרב "האלטרנטיבי" מבדר את הקהל. הוא לומד כל מיני דברים על הזוג, ומעביר מופע עם הרבה מאוד הומור. אין ספק שמכמה זוגות בודדים שעשו זאת בשנים האחרונות, זה מרגיש היום כמו להיט גדול בהתהוות".
כמה זה עולה?
רובם עושים את זה בחינם, אך יש גם כאלה שגובים מכמה מאות ועד כמה אלפי שקלים לחתונה.

>> ואם לא בא לכם: 10 סיבות להבריז מחתונה