זוג מתנשק מול השקיעה (צילום: Shutterstock)
"זה אמנם היה בשקיעה, אבל ציפיתי שישקיע יותר מחשבה" | צילום: Shutterstock
נשים רבות מחכות לרגע בו הגבר שלהן יכרע ברך ויציע להן נישואין בדרך הכי רומנטית, מרגשת ומפתיעה. רובן היו שמחות שההצעה תלווה בטבעת יפה עם יהלום מכובד, שיהיה במה להשוויץ - אבל למרות כל הרמזים שהן מפזרות מסביב, לפעמים החתנים הפוטנציאליים פשוט לא מבינים את המסר ועושים את זה ממש לא נכון.

סקר שפורסם בדיילי מייל הבריטי בשבוע שעבר מגלה כי אחת מכל חמש נשים מאוכזבת מהצעת הנישואין שלה, וחמישית מהנשאלות הודו גם שלא חשפו בפני החתן לעתיד את אכזבתן. אצל 13% האכזבה הייתה כה קשה, עד שהובילה אותן לדמעות.

ממה הן התאכזבו כל כך? הטבעת, עושה רושם, היא החשובה ביותר לנשים במעמד הצעת הנישואים. נשים שהשתתפו בסקר סיפרו כי קיבלו טבעת עם יהלום קטן מדי או שלא קיבלו טבעת כלל; 38% מהנשים חושבות שהטבעת שבחר עבורן בחיר ליבן מסמלת עד כמה הוא אוהב אותן. 12% הודו כי היו משנות את הסגנון של הטבעת, ו-10 אחוז לא התביישו לומר שהיו מחליפות את היהלום לגדול יותר. נשים אחרות הודו כי התאכזבו כשהגבר שלהן לא כרע ברך כמיטב המסורת, או לא חשב על הצעה מספיק מיוחדת ומקורית.

עוד בערוץ הנשים:

"מה שחשוב זה חיי הזוגיות עצמם, לא ההצעה"

גם נשות ישראל, מסתבר, מסכימות שלא כל הגברים יודעים איך להפתיע את האשה שלהם עם הצעת נישואין מהחלומות. שרון רוזמברג (30) סיפרה לנו על הצעת הנישואין הספונטנית שקיבלה מבעלה, ג'וליאנו, שהתגורר באותה התקופה באפריקה: "יום אחד הוא פשוט התקשר אליי כשהיה שיכור לגמרי, ואמר לי בטלפון שהוא רוצה שנתחתן", היא מספרת. "לא התייחסתי לדבריו כי ידעתי שהוא שיכור, אבל למחרת בטלפון הוא שכנע אותי שהוא רציני והוא רוצה שאעבור לאפריקה. הסכמתי".

אישה מדברת בטלפון (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
לא התייחסתי כי ידעתי שהוא שיכור, אבל הוא היה רציני | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רוזמברג מודה כי לא הייתה מסכימה להצעה ללא טבעת, ומספרת כי בחרה לעצמה את טבעת האירוסין, "הטבעת אמנם הייתה פיצוי על התקרית בטלפון, אבל אני סולחת לו על ההצעה המעפנה יחסית כי הוא אבא למופת ובן זוג לחיים", היא מדגישה. ומה אמרו החברות והמשפחה על ההצעה הלא שגרתית? "החברות שלי צחקו עליי, כל אחת מהן קיבלה הצעה שצולמה ותועדה באיטליה או בפריז בטיול רומנטי, ואני קיבלתי הצעה בטלפון. אבל למשפחה שלי לא היה אכפת, ההורים שלי מתים עליו וזה מה שחשוב".

רוזנברג מודה שהיא לא טיפוס רומנטי וקיטשי, ולהבדיל מנשים רבות, היא דווקא לא ציפתה כל חייה להצעת נישואים מהסרטים. "אני אישית חושבת שההצעה והחתונה הם הדברים הפחות חשובים והדבר המשמעותי הוא חיי הזוגיות עצמם. גם החתונה שלנו הייתה צנועה וסולידית ולא הייתה הפקת המאה".

לא נורא, זה יהיה סיפור טוב לילדים

"היינו בנופש במלון בירושלים והוא הציע לי לבוא לשמוע אותו מנגן בערב עם הלקה שלו, אבל אני העדפתי לצאת עם חברות ואחר כך הלכתי לישון", מספרת סיון (27) על ההצעה הלא שגרתית בעליל שקיבלה מבעלה. ההתעקשות שלה  לצאת עם חברותיה עלתה לה ביוקר: מסתבר שסיון פספסה את הרגע המיוחד בו בעלה היה אמור לשיר לה על הבמה ולהציע לה נישואין כחלק מההופעה שלו. "ב-3 בבוקר הוא פשוט העיר אותי מהשינה ואמר לי: 'די, אני לא יכול יותר, רוצה להתחתן איתי?', הייתי בשוק ורק בסוף הנופש אמרתי לו שאני מסכימה". סיון אומרת שלא התאכזבה מהרגע הלא רומנטי במיוחד, אלא דווקא הופתעה: "בעלי הודה שזה לא היה הרגע שתכנן בשבילי, ומאז הוא אומר לי כל הזמן שזה לא נורא, שזה יהיה סיפור טוב לילדים".

הטבעת, לעומת זאת, לא הייתה לטעמה של סיון. "אני לא אוהבת זהב לבן והוא יודע את זה. אמרתי לו שהיא מאוד יפה, אבל אני בכל זאת רוצה להחליף אותה". לדעתה, הטבעת היא המרכיב החשוב בהצעת הנישואים: "כשיש לך טבעת יפה זה משהו שנשאר איתך, והבאסה שלך על ההצעה הסתמית עוברת. לעומת זאת, אם בן הזוג הציע לך בצורה ממש יפה אבל הטבעת היא הדבר הכי מכוער שראית, איך יהיה לך אומץ להחליף אותה?".

בחורה מחייכת מתוך שינה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
במקום הצעת נישואין בהופעה חיה - קיבלה הצעה מתוך שינה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

ל' (24) קיבלה הצעת נישואין מבן זוגה לפני כחצי שנה, וגם היא מודה בפנינו שמעט התאכזבה. "אני מנסה להשלים עם זה, כדי לא לפגוע בו. התחלתי להאמין לשכנועים של עצמי ואף פעם לא אמרתי לו מה אני באמת חושבת", היא מספרת בכנות. "מה שהיה זה שארגנתי לו יום כיף לכבוד יום ההולדת שלו, ואחר כך עשינו פיקניק בים. ואז הוא פתאום הוציא את הטבעת מהמעיל. לא התרגשתי ולא הופתעתי מהמומנטום - אמנם זה היה בשקיעה והיה מאוד אינטימי, אבל ציפיתי שהוא ישקיע מחשבה".

ל' ובן זוגה נמצאים בזוגיות מאז התיכון, והיא אומרת כי לאור החוויות, הזיכרונות והדברים שעברו יחד, ציפתה שישקיע יותר ברגע הזה. "היו לי ציפיות בגלל שאני יודעת שהוא בן אדם רומנטי ויצירתי מאוד, והוא השקיע באירועי יום הולדת קודמים", היא מסבירה. הטבעת דווקא עמדה בציפיות: "זו טבעת יפה ופשוטה כמו שאני אוהבת".

אצל ל' דווקא מעמד ההצעה וההשקעה בו עולה בחשיבותו על יופיה של הטבעת. "אין ספק שההצעה יותר חשובה. אם הטבעת ממש מכוערת אפשר להחליף אותה, אבל ההצעה זה רגע שתזכרי לכל החיים. רגש מנצח חומר".

>> יש נוסחה לאהבה! ככה תדעו אם הקשר לשכם עומד להחזיק מעמד, וגם בדיוק כמה זמן