אין תמונה
שיואו, איזה חמוד. בכיף תרביץ לי

את לא צריכה להיות לסבית כדי לדעת שאישה יודעת מה הכי טוב לך. כלומר, לי. טוב, לנו. אישה יודעת איך לגעת, איפה לגעת ומה לומר. היא תדע לשקר לך כשצריך, ללטף כשמותר ולהטיף כשמוכרח. זה לא אומר שגבר לא יידע איך עושים את זה, אבל בואו נהיה כנות, ייקח לו הרבה יותר זמן להגיע לרמת האינטימיות שבין אישה לאישה. זאת הסיבה שיש בעולם מסיבות פיג'מות, "סקס והעיר הגדולה" בשידורים חוזרים וקליעת צמות בפומבי. וחשוב מכך, זאת גם הסיבה ששמחנו לגלות שבעשור האחרון יותר ויותר נשים אחראיות למה שנכנס לנו למיטה, לאמבטיה או לכל מקום שאפשר להגיע בו לאורגזמה. כן חברות, אנחנו מדברות על צעצועי מין. בכל הצורות, מכל הסוגים – וכולם מעוצבים על ידי מי שאמורות בסופו של דבר גם ליהנות מהם.

"נשים הרבה יותר מעורבות היום בתעשיית אביזרי המין", מבשרת לנו איילת דוד, חצי מהבעלים של רשת "סיסטרס", חנות לצעצועים שבחרה לנפץ את הארומה הגברית שדבקה בתחום ולפתוח דלת ורדרדה לנשים. "גם חברות המנוהלות על ידי גברים מקיפות את עצמן במעצבות, קבוצות מיקוד, נסייניות וחברי הנהלה מהמין היפה".

אין תמונה
זה לא הברווז של האמבטיה. זה ויברטור

 מבט חטוף אחד בסחורה מעלה שההבדלים בין אביזרי מין שעוצבו על ידי גברים, לבין אלו שנרקמו במוחותיהן של נשים בולטים מאוד לעין. הם באים לידי ביטוי באריזות של המוצרים ובאופן שבו הם משווקים, בפריטים שמצורפים לכל מוצר (מי אמרה מגבון לח וחומר סיכה?), בחומרים שממנו הוא עשוי, בהתאמה לאנטומיה הנשית וגם בגודל. כן, זה יותר קטן.

קודם תסתכלי על הקנקן

אחד המאפיינים של עיצוב נשי הוא עיצוב האריזה של המוצר. בעוד שגבר נוטה לשווק ויברטור בתוך מארז פשוט עם תמונה של אישה עירומה, אריזה נשית היא בהכרח עיצובית ואסתטית יותר. "נשים מבינות שעירום בוטה יוצר סלידה ועוינות למוצר", מסבירה דוד, "זאת הסיבה שמרבית מהאריזות מעוצבות כסט מתנה או כמוצר שניתן לשים במגירה, מבלי להסתיר אותו בשקית ניילון או לעורר חשד".

בשיטוטי בחנות אני נתקלת באריזה שבולטת במיוחד. זאת שייכת לפריט המכונה "תענוג", מבית היוצר של חברת פאן פקטורי, חברה גרמנית לצעצועי מין. על פניו, האריזה נראית כקופסה אלגנטית למשקפי שמש. רק שבתוכה, במקום עדשות מולטי פוקאליות, את מקבלת ויברטור בצבעי העונה שמזכיר סוסון ים ומיועד לגירוי נקודת הג'י פלוס בליטה מיוחדת לדגדגן. מלבד האריזה המסעירה, מדובר באביזר הנטען חשמלית - טרנד חדש וידידותי לך ולסביבה, שמחליף את הבטריות הידועות לשמצה.

אריזה מעניינת נוספת שייכת ל"נוקי", חברה אנגלית המתמקצעת במשחקים לזוגות וליחידים. זו החליטה להרכיב סטים כמו ערכת סוף שבוע, ערכה לאהבה, ערכה למשחקי קשירות וכו'. מארז הערכה מעוטר באיורים ידידותיים למשתמשת, ותכולתה חושפת בפנינו הבדל משמעותי נוסף בעיצוב הגברי אל מול הנשי: משחק מקדים.

אין תמונה
הכי פור פליי: ערכת סופ"ש של נוקי

 
"בערכות של נוקי אפשר למצוא גימיקים שנשים יכולות להתיידד איתם. בין אם זה שלט נא לא להפריע לדלת, משחקי קלפים ארוטיים, בירית, כיסוי עיניים ורדרד ואפילו דובי חמוד". אבל אפשר להירגע, לא מדובר רק בפור פליי של שלהי גיל 15. הערכות כוללות גם טבעות סיליקון, ויברטור אלגנטי בגוון פנינה בעל כיפוף לנקודת הג'י (גם הגברית) ועוד אי אלו הפתעות שמטרתן להפוך את המשתמשים למסופקים ומאושרים.

דילדו סלאמי – אאוט, פינגווין - אין

אבל התוספת הכי נעימה שהכניסו הנשים לתעשייה באה לידי ביטוי בעיצוב המוצרים, ופה אנחנו כבר מדברות על מבנה ארגונומי. לא עוד דילדו באורך הגלות שאין לך מושג מה לעשות איתו, אלא מוצרים צנועים יותר. כי כמו שסיפרו לנו, זה לא הגודל שקובע, אלא הזווית. ובמקרה של אביזרים – הזווית והחומרים.

"אם פעם נהגו לעצב דילדו עם חשיבה מאוד פאלית, כיום העיצובים נוטים לפנטזיה ויופי" ממשיכה דוד. "זאת גם הסיבה שאת רואה פה פינגווינים, ארנבים, צבים ודגים". ואכן, מאחורי כל חיה תמימה מתחבא צעצוע מין מרגש. אפילו מחבט בצורת חתול, מיוחד לחובבות הסאדו מאזו שיש להן גם פטיש ליצורים פרוותיים וחמודים.

אין תמונה
לערכה הזאת קוראים תענוג. תזרקו עוגת שוקולד ליד ואנחנו בפנים

למעשה, הנדסת האנוש של המוצרים החדשים יכולים לתעתע כל לקוחה, גם הוותיקה והמנוסה ביותר. מרביתם נראים כמו כל דבר אחר מלבד אביזר מין. ברווזים לאמבטיה הם מסאז' לדגדגן, בושם יוקרתי הוא TOYO, ויברטור אלגנטי להפליא. ויש גם ספוגי רחצה רוטטים ופרחים נאיביים שמיועדים לאזורים ארוגניים אחרים מאשר האף. כולם עמידים למים וחלקם אף מגיעים עם סטנד מיוחד למקלחת. "המגמה היא להפוך את המוצרים לדיסקרטיים ואלגנטיים". כל כך אלגנטי, שבשוק הבינלאומי יש גם אביזרי מין שעשויים מזהב ומצופים ביהלומים.

חוץ מפנטזיה, המוצרים הנשיים מהונדסים בצורה פונקציונאלית למבנה הנשי. לרבים מהם יש זוויות חדירה מותאמות יותר לגוף ועיקולים ופיתולים שאמורים לגרום לנו להתפתל. כי עם כל הכבוד ליופי, צריך גם לעשות את העבודה.

סקס והטרנד הירוק הגדול

מעבר לנוחות למשתמשת, נרתמת תעשיית המין גם לאיכות הסביבה, והפריטים שדוד מראה לי מיוצרים כולם מחומרים בעלי מרקם נעים וידידותי – לא רעילים והיפו-אלרגנים, כי אף אחת לא ממש רוצה לקבל פריחה מהרוקט פוקט שלה. "חומר הגלם הטוב ביותר הוא ג'ל, כי הוא גם רך, גם זול וגם קל לעצב ממנו אינספור צורות ותבניות", היא אומרת. "אבל הצרה היא שמדובר בחומר עתיר רעלים שמזיק לגוף, כמו גם לסביבה. היום חברות רבות מעדיפות לעבוד עם אלסטומר – חומר איכותי בעל מרקם רך, עמיד ונטול רעלים".

טויו
טויו. עם שם כזה, בטח שמתחשק לי אנאלי

  נקודה מעניינת נוספת היא השמות של המוצרים, ומתברר שגם בתחום הקופירייטינג הגברים לא ממש מצליחים להבין מה אנחנו רוצות במיטה. מוצר קלאסי שגבר עיצב ושיווק יכול להיקרא "פינגווין וייבריישן", או "רביט", בעוד שנשים בוחרות למוצרים שלהן שמות עם סיפור, כמו "סט לוויקאנד" או "לרגעים של אהבה" או "תענוג". מה שמחזיר אותנו לחשיבות האווירה בכל תמהיל הסקס הזה. כי מה שווה ויברטור איכותי אם אין בו קצת רגש, נכונות להתכרבל אחר כך או רטט במהירות גבוהה בבקשה?