אתמול (יום ד'), השיק מגזין בגדי הים הידוע לשמצה "ספורטס אילוסטרייטד", פרוייקט צילומים נשי שייחשף בהשקת המגזין הבא. לפרוייקט יקראו "במילים שלה", והוא תוכנן ובוצע על ידי נשים בלבד. המצלומות על הסט, הן נשים ממגוון רחב של גילאים ומבני גוף, שהתקלפו מבגדיהן וכיסו את גופן העירום במילים ומסרים מעצימים עבורן  - על מנת להעביר מסר של קבלה ואהבה עצמית.

נדמה שגם במגזין שהתפרסם דווקא בגלל הדוגמניות השדופות ובגדי הים הקטנטנים, הבינו שהשיח הציבורי והתהליכים החברתיים של השנים האחרונות – פשוט לא מאפשרים נוכחות של נשים שמייצגות את הגרסה הבלתי אפשרית של אידיאל היופי בלבד. זו גם כנראה הסיבה שאי שם בשנת 2016, נבחרה דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם לככב על השער. בחירה שנחשבה אז נועזת ואף תקדימית. עם זאת, נדמה שהיד לפעמים עדיין קלה על הפוטושופ.

A post shared by Sports Illustrated Swimsuit (@si_swimsuit) on

"זה הרבה יותר מלהיות סתם ערומה", הסבירה פאולינה פורזיקובה, שלקחה חלק בפרוייקט. "זה עירום שמאפשר לי לחשוף את עצמי כמו שאני הייתי רוצה. במובן מסוים הוא הרבה יותר חשוף אבל הוא גם מעביר מסר שאני לא מתביישת בגוף שלי ושאף אישה לא צריכה לא משנה בת כמה היא". "אם אי פעם הבת שלי תגיד לי: 'אני לא מרגישה טוב עם הגוף שלי', אני לא יודעת מה אני אעשה. אני אמות מבפנים. אנחנו נשים אבל אנחנו קודם כל בנות אדם. יש לנו סימני מתיחה, יש לנו כפלים בבטן ויש לנו צלוליט. והם כולם חלק מהגוף שלנו", הוסיפה רובין לאולי.

A post shared by Sports Illustrated Swimsuit (@si_swimsuit) on

החשיבות של פרוייקט מהסוג הזה, בטח בתוך מגזין שרוב הקהל גברי – ולא מהסוג שמתעניין באופנה במיוחד, היא אולי התחלה של מהפכה. אך היום בו נשים רזות, מלאות, צעירות ובוגרות יככבו יחד על שערי מגזינים נחשבים, או יצעדו זה לצד זו על מסלולים בין לאומיים עדיין רחוק מאיתנו.